Αναλυτικά:
Οι πολίτες υφίστανται διπλή ταλαιπωρία: από τη μία, τον δραστικό περιορισμό των δρομολογίων και, από την άλλη, την πλήρη αδυναμία να ταξιδέψουν στον προορισμό τους τις μέρες των γιορτών, είτε να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής τους, όπως οι φοιτητές ή να επισκεφτούν τα χωριά τους στην περιφέρεια.
Η κυβέρνηση, σε μια ακόμη επίδειξη μετάθεσης ευθυνών, επικαλείται τα μπλόκα των αγροτών για τη δυσκολία μετακίνησης. Όμως αποσιωπά επιδεικτικά το γεγονός ότι δεν λαμβάνει κανένα απολύτως μέτρο παρέμβασης:
- ούτε για την προσθήκη εμβόλιμων δρομολογίων,
- ούτε για την προσωρινή αναστολή των έργων στον σιδηρόδρομο, στο τμήμα Λάρισας- Λειανοκλαδίου, κατά την κρίσιμη περίοδο των εορτών, όπως γίνεται σε κάθε σοβαρή χώρα.
Την ίδια στιγμή, παραμένει σε ισχύ μια λεόντειος σύμβαση με τη Hellenic Train, βάσει της οποίας το Δημόσιο επιδοτεί την εταιρεία ακόμη και για δρομολόγια που δεν εκτελούνται ή αναστέλλονται. Μια σύμβαση που φορτώνει το κόστος στην κοινωνία και αφήνει τους πολίτες χωρίς δημόσιο σιδηρόδρομο, χωρίς εξυπηρέτηση, στερώντας τους το δικαίωμα μετακίνησης.
Για το ΜέΡΑ25, το ζήτημα είναι ξεκάθαρο:
Η δημόσια μεταφορά δεν είναι πολυτέλεια, είναι κοινωνικό δικαίωμα. Και η απαξίωση του σιδηρόδρομου δεν είναι φυσικό φαινόμενο — είναι αποτέλεσμα πολιτικής επιλογής απαξίωσης και υποβάθμισης.