Ρεπορτάζ: Ηλιάνα Ζερβού & Νεκταρία Ψαράκη 

Για 2η συναπτή χρονιά, το Πεδίον του Άρεως μετατρέπεται σε Χριστουγεννιάτικο Χωριό, με «ΜΕGA χορηγό» τον πάροχο ενέργειας Protergia της εταιρείας METLEN Energy and metals. Φανταχτερά δημοσιεύματα, κάνουν λόγο για τον «απόλυτο χριστουγεννιάτικο προορισμό», με τον πάροχο ενέργειας να μοιράζει «φως και μαγεία» στην καρδιά της Αθήνας.

Δείτε τη σχετική εκπομπή 3ο ΘΕΜΑ:

Τα ίδια προωθητικά δημοσιεύματα, αφήνουν να εννοηθεί, ότι χωρίς τη συνδρομή της Protergia, το Χριστουγεννιάτικο Χωριό, το οποίο σε κάθε γωνιά του φροντίζει να θυμίζει με φωτεινές επιγραφές και διακοσμητικά εκθέματα το ποιοι είναι οι χορηγοί, δεν θα μπορούσε να υπάρχει.

Το Πεδίον του Άρεως έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκο διαφήμισης ιδιωτών. Εκτός από τον «μεγάλο χορηγό», εμφανίζονται και μικρότεροι χορηγοί όπως η Cosmote και η ΕΥΔΑΠ, οι οποίοι εκτός από εικαστικά δρώμενα με έντονα led χρώματα, έχουν τοποθετήσει και προωθητικά περίπτερα.

Το αφήγημα του στησίματος του Χριστουγεννιάτικου Χωριού με τη συνδρομή της Protergia, γκρεμίζεται σαν χάρτινος πύργος από τα στοιχεία στη Διαύγεια. Πέρυσι, η συλλογικότητα «Εμείς στο Πεδίον του Άρεως», είχε παρουσιάσει αναλυτικά τα στοιχεία τα οποία έδειχναν ότι η περιφέρεια Αττικής δαπάνησε το αστρονομικό ποσό των 711.000 ευρώ συνολικά, για το στήσιμο του χωριού και το καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Η Περιφέρεια Αττικής, πλήρωσε με δημόσια χρήματα από τον ηχητικό και τον φωτιστικό εξοπλισμό, μέχρι τη φύλαξη, την ασφάλιση, τις υπηρεσίες καθαριότητας, τις χημικές τουαλέτες, ακόμη και την εγκατάσταση ρεύματος – τραγική ειρωνεία -, το drone show, τη φωταγώγηση του light show, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα αλλά και τις διαφημιστικές προωθήσεις και εκτυπώσεις.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Μάλιστα, από τη Διαύγεια, απουσιάζουν το ποια είναι τα έργα ανταποδοτικότητας τα οποία έχει συμφωνηθεί να υλοποιήσει ο πάροχος ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις, ώστε τα δημόσια χρήματα να μην σπαταληθούν απλώς σε μία υπερδιαφήμιση του μεγαλύτερου παρόχου ενέργειας της χώρας, χωρίς αντίκρισμα και δημόσιο συμφέρον.

Έχουν δαπανηθεί ήδη 275.000 ευρώ – Άγνωστα ακόμη τα έξοδα του καλλιτεχνικού προγράμματος 

Το TPP και η εκπομπή 3ο ΘΕΜΑ προχώρησαν σε έρευνα σχετικά με τις φετινές δαπάνες για το Protergia Χριστουγεννιάτικο Χωριό.

Εντύπωση προκαλεί ότι στη Διαύγεια, οι χορηγοί αναφέρονται για πρώτη φορά – για φέτος – στις 29/10/2025 κατά τη συνεδρίαση των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής, παρουσία του Νίκου Χαρδαλιά, με θέμα την έγκριση σκοπιμότητας για τη δημιουργία του Χριστουγεννιάτικου Πάρκου στο Πεδίον του Άρεως. Μεταξύ άλλων, ξεκαθαρίζεται, ότι «οι δαπάνες για τη δημιουργία του εορταστικού πάρκου επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής» και θα έχουν «εν μέρει» ανταποδοτικό χαρακτήρα – χωρίς να διευκρινίζεται ποια θα είναι τα συγκεκριμένα έργα.

Στην ίδια παράγραφο, αναφέρεται ότι από την εκμίσθωση των οικίσκων και από την παραχώρηση χώρων για την εγκατάσταση ψυχαγωγικών παιχνιδιών θα προκύψουν έσοδα για την Περιφέρεια Αττικής.

Στη συνέχεια, χωρίς να διευκρινίζονται τα κριτήρια επιλογής, ανακοινώνεται ότι η Περιφέρεια Αττικής θα απευθυνθεί στην PROTERGIA, στην COSMOTE, στην ΕΥΔΑΠ και στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ «ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, για την επιτυχή υλοποίηση των εκδηλώσεων – δράσεων» και την «εγκατάσταση και λειτουργία του Χριστουγεννιάτικου χωριού», χωρίς να διευκρινίζεται ξανά ποια θα είναι η συνεισφορά των χορηγών – πλην του στησίματος των δικών τους προωθητικών εικαστικών δρώμενων.

Παρόλα αυτά, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, το Χριστουγεννιάτικο Χωριό της PROTERGIA χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής και φυσικά με «πάρτι» απευθείας αναθέσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διαύγεια, με το «καλημέρα σας» δαπανήθηκε το ποσό των 208.500 ευρώ για την εγκατάσταση και λειτουργία του Χριστουγεννιάτικου Χωριού – δαπάνες οι οποίες υποτίθεται θα βάραιναν τους χορηγούς.

Συγκεκριμένα, δαπανήθηκαν:

  • Με απευθείας ανάθεση 24.600 ευρώ για χημικές τουαλέτες
  • Με ανάθεση 28.900 ευρώ για την 24ωρη καθαριότητα του Χωριού
  • Με απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ για την 24ωρη φύλαξη
  • 5.000 ευρώ για την ασφάλιση του πάρκου
  • 30.000 ευρώ για λογαριασμό του χορηγού επικοινωνίας (MAD RADIO) και την υλοποίηση τουρνουά παιχνιδιών
  • 30.000 ευρώ για τη μεταφορά, τη συναρμολόγηση και το βάψιμο των 90 οικίσκων (για χρήση εμπορική ή εστίασης)
  • 30.000 ευρώ για το drone show
  • Με ανάθεση 30.000 ευρώ για υπηρεσίες υδραυλικών εγκαταστάσεων και αποχέτευσης

Ενδιαφέρον έχει ωστόσο ότι παρά το γεγονός ότι ο MEGA Χορηγός είναι εταιρεία ενέργειας, ακόμα και οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις βαραίνουν την Περιφέρεια Αττικής. Συγκεκριμένα, δαπανήθηκαν επιπλέον 30.000 ευρώ για «τις ηλεκτρολογικές δαπάνες για στολισμό και ρευματοδότηση σε όλες τις κατασκευές του Χριστουγεννιάτικου Πάρκου στις οποίες περιλαμβάνονται οι εργασίες για παροχές ρεύματος, τοποθέτηση πινάκων, ασφαλειών και cable cross». 

Επιπλέον δαπανήθηκαν 36.584 ευρώ για τον στολισμό του πάρκου 400.000 λαμπάκια, την εγκατάσταση και την απεγκατάστασή τους, και την πληρωμή 4 γερανοφόρων οχημάτων και εξειδικευμένου συνεργείου 18 ατόμων.

Το συνολικό κόστος των άνωθεν ανέρχεται συνολικά στα 274.956 ευρώ. Το τελικό ποσό που θα δαπανηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, θα εξαρτηθεί και από το κόστος του καλλιτεχνικού προγράμματος. Το 2024, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανηθέντων χρημάτων δόθηκαν για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, το οποίο ανήλθε σε 311.000 ευρώ.

Φέτος, όπως διαβάζουμε στο προωθητικό κείμενο της Protergia, όπως δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή», στην κεντρική σκηνή θα βρεθούν δημοφιλείς καλλιτέχνες, όπως η Ελένη Φουρέιρα, ο Γιάννης Κότσιρας και ο Νίκος Πορτοκάλογλου, με το κόστος των εμφανίσεων να παραμένει άγνωστο.

Μπορεί τώρα να βλέπουμε το Πεδίον του Άρεως, το μεγαλύτερο πάρκο στο κέντρο της Αθήνας, να μετατρέπεται σε μία φωταγωγημένη με neon lights διαφήμιση της Protergia, όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Ο Γιάννος, από τη συλλογικότητα «Εμείς, τον Πεδίον του Άρεως» μας θυμίζει πως πριν ξεκινήσει το Χριστουγεννιάτικο «πανηγύρι» της Protergia υπήρχαν παζάρια που γίνονταν στο χώρο από πιο μικρούς παραγωγούς.

Πηγές της Protergia sto ΤPP: Πληρώνουμε μόνο όσα αναγράφουν την επωνυμία μας

Σχετικά ερωτήματα για τον τρόπο επιλογής της Protergia ως χορηγού, τα έξοδα της METLEN energy and metals για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό, αλλά και τα ανταποδοτικά έργα απευθύναμε και στην ίδια την εταιρεία.

Πηγές της METLEN επιβεβαίωσαν στο The Press Project ότι η επιλογή δεν έγινε με διαγωνισμό αλλά με επιστολή της ίδιας της Περιφέρειας που περιείχε την πρόταση για την χορηγία. Όπως πληροφόρησαν, η εταιρεία δέχτηκε τη χορηγία και ανέλαβε τα έξοδα των οικίσκων και των εικαστικών δρώμενων διαφήμισης που αναγράφουν το όνομα της εταιρείας, όπως το «Magic Lights». Τα σπιτάκια, δηλαδή, που είναι διαφημιστικά της εταιρείας και όχι τις ξύλινες κατασκευές που φιλοξενούν τους διάφορους εμπόρους.

Ουσιαστικά, μας ενημέρωσαν ότι δεν πληρώνουμε και τις διαφημιστικές ταμπέλες της Protergia.

Ρωτήσαμε την μεγάλη εταιρεία ενέργειας αν πληρώνει το ρεύμα για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό. Η απάντηση της εταιρείας ήταν ξεκάθαρη, η Protergia δεν αναλαμβάνει ούτε τη ρευματοδότηση. Η εγκατάσταση ενέργειας μπορεί να είναι σε οποιονδήποτε πάροχο ενέργειας, τόνισαν στο The Press Project οι πηγές της Protergia, συμπληρώνοντας ότι πληρώνει ο ιδιοκτήτης της παροχής.

Επίσης, οι πηγές μας επιβεβαίωσαν ότι ανταποδοτικό έργο θεωρείται το ίδιο το Χριστουγεννιάτικο Χωριό και δεν προβλέπεται κάποια νέα «ευεργεσία» από πλευράς της Protergia.

Σχετικά με το όφελος της εταιρείας, αν και εμφανές, οι πηγές της Protergia περιέγραψαν πόσο καλή τακτική marketing είναι το Χριστουγεννιάτικο Χωριό, καθώς ακούγεται το όνομα του brand και συνδέεται στη συνείδηση του κόσμου με ένα γιορτινό, ευχάριστο γεγονός.

Μάλιστα, οι ίδιες οι πηγές διευκρίνησαν πως δεν θα τοποθετούσαν το Χριστουγεννιάτικο Χωριό στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά στα όρια της διαφήμισης και του μάρκετινγκ.

«Τώρα έρχεται άλλος κόσμος εδώ, όχι αυτοί που έψαχναν να αγοράσουν “κάλτσες 0.99 ευρώ”»

Και αυτά τα Χριστουγεννιάτικα Bazaar δέχονταν κριτική από κατοίκους της περιοχής για δύο λόγους. Ο ένας ήταν ότι καταλάμβαναν επίσης σημαντική έκταση στο πάρκο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο δεύτερος ήταν περισσότερο ζήτημα συντηρητικής «αισθητικής», καθώς δεν είχαν αυτήν την «αναβαθμισμένη», ή θα λέγαμε καλύτερα «εξευγενισμένη» εικόνα που δημιουργεί τώρα η Protergia, με λεφτά βεβαίως της Περιφέρειας.

Μια αντίστοιχη ενδιαφέρουσα συζήτηση είχαμε κι εμείς με έναν έμπορο κατά την επίσκεψη μας στο Protergia Χριστουγεννιάτικο Χωριό, όταν τον ρωτήσαμε πως του φαίνεται όλο αυτό που συμβαίνει. Ήταν μια χαρακτηριστική φράση αποστροφής που μας έκανε εντύπωση: «Τώρα έρχεται άλλος κόσμος εδώ, όχι αυτοί που έψαχναν να αγοράσουν “κάλτσες 0.99 ευρώ”». Η απάντησή του αναδεικνύει, θεωρούμε, ακριβώς αυτό που προσπαθεί να πετύχει η νεοφιλελευθερη αυτοδιοίκηση του Νίκου Χαρδαλιά και η METLEN energy and metals, να μας πείσει ότι «ανεβήκαμε επίπεδο».

Έτσι, κυριαρχεί η αντίληψη ότι «η χειρότερη εικόνα μερικής εγκατάλειψης που υπήρχε στο πάρκο, αλλάζει μόνο με τους ιδιώτες» τονίζει ο Γιάννος.

Σχετικά με την κατάληψη του χώρου για μεγάλο διάστημα, ο Γιάννος επισημαίνει ότι δεν είναι μόνο οι βδομάδες κατά τις οποίες λειτουργεί το Χριστουγεννιάτικο Χωριό, αλλά και ο χρόνος που απαιτείται πριν και μετά, για την εγκατάσταση όλου του εξοπλισμού και των μικρών σπιτιών, όσο και για την απεγκατάσταση τους. Τεράστια φορτηγά που μπαίνουν μέσα στο πάρκο για το στήσιμο και το ξεστήσιμο, ένα πάρκο που φυσικά δεν είναι φτιαγμένο για να κινούνται τέτοια οχήματα, προκαλώντας ζημιές και πλήττοντας το πράσινο.

«Σκεφτείτε ότι υπάρχουν μήνες ολόκληροι που φυτεύουν γκαζόν, γρασίδι, μικρά φυτά και αποκόπτουν περιοχές από το να πατάει ο κόσμος ή να πηγαίνουν τα σκυλιά για να μην καταστρέφονται, για να μπορέσουν να αναπτυχθούν, να συντηρηθούν. Και έρχονται μετά και πατάνε πάνω τα φορτηγά και τα καταστρέφουν τελείως» σημειώνει ενοχλημένος και συμπληρώνει: «Δηλαδή, τώρα θα ξαναμπούμε σε μια φάση που θα γίνεται αποκατάσταση στο πάρκο, ακριβώς επειδή υπήρξε το Χριστουγεννιάτικο χωριό.»

Εντυπωσιακή σιγουριά… Διαφημιστικά συνεργεία της Protergia στο Πεδίον πριν τις απαραίτητες αποφάσεις

Ταυτόχρονα, ο Γιάννος τονίζει πως για τη διαδικασία αυτή κλείνουν πόρτες του πάρκου κάνοντας πιο δύσκολη της πρόσβαση στους κατοίκους.

Τα μέλη του «Εμείς, στο Πεδίον του Άρεως» έκαναν πέρσι όλη τη δύσκολη δουλειά να ψάξουν στη Διαύγεια και να καταγράψουν όλα τα έξοδα της Περιφέρειας για το Χριστουγεννιάτικο Χωριό. Ωστόσο, όπως μας λέει και ο Γιάννος ενώ εντόπισαν το αρχείο αποδοχής χορηγιών, δεν γινόταν σαφής ο τρόπος επιλογής των συγκεκριμένων εταιρειών. «Δεν υπήρχε κάποιος διαγωνισμός», αφήνοντας υπόνοιες για αδιαφανείς διαδικασίες.

Χαρακτηριστικό, ακόμα, είναι το γεγονός ότι η Protergia φαίνεται να γνώριζε ότι διατηρεί τη θέση της στο Πεδίον του Άρεως πολύ πριν παρθούν οι αντίστοιχες αποφάσεις από το Περιφερειακό Συμβούλιο. «Υπήρχε διαφημιστικό συνεργείο της Protergia, το οποίο γύριζε το σποτ μέσα στο πάρκο ότι θα κάνει και φέτος στο χωριό, πολύ πριν παρθούν οι απαραίτητες αποφάσεις. Υπήρχε μία σιγουριά θέλω να πω» εξηγεί ο Γιάννος.

Το αφήγημα είναι ότι οι χορηγοί «πληρώνουν» την παρουσία τους στους ελεύθερους χώρους με «ανταποδοτικά έργα». Ο Γιάννος επισημαίνει ότι, πέρα από το ότι είναι αμφίβολο αν αυτά ποτέ πραγματοποιούνται, έχει μεγάλη σημασία το είδος αυτών. Μας δίνει ως παράδειγμα τη Στέγη Ωνάση, η οποία επίσης χρησιμοποιούσε ως αυλή το Πεδίο του Άρεως και σημειώνει ότι «έκαναν δικούς τους σχεδιασμούς και δικές τους υλοποιήσεις. Δεν νοείται ιδιώτες, χωρίς να υπάρχει διαβούλευση, να λένε “εγώ αποφασίζω ότι αυτό χρειάζεται το πάρκο και να σας το κάνω δώρο”, γιατί αυτό διαμορφώνει μια κατάσταση με τον χώρο να προσαρμόζεται στο τι θέλουν αυτοί να έχουν για χρήσεις».

Δηλαδή, το ανταποδοτικό έργο δεν είναι να βάλουν βρίσες, παγκάγια ή να μεριμνήσουν για τη φροντίδα του πάρκου, που αυτά είναι που πραγματικά χρειάζονται οι κάτοικοι.

Διαφημιστικές εξορμήσεις της Protergia στην Κυψέλη με αφορμή το Χριστουγεννιάτικο Χωριό

Ο Γιάννος κάνει λόγο για προσπάθεια μετατροπής του μεγαλύτερου πάρκου της Αθήνας σε χώρο υπερτοπικής χρήσης, τονίζοντας ότι αυτό δυσκολεύει τους μόνιμους κατοίκους που έχουν ανάγκη την πρόσβαση σε χώρους πρασίνου, ειδικά στο κέντρο που κυριαρχεί το τσιμέντο. «Θα έπρεπε να έχουμε περισσότερα πάρκα και αντί να προσπαθούμε να ανοίγουμε περισσότερα, να γίνουν απαλλοτριώσεις, να υπάρχει περισσότερο πράσινο σε μια από τις πιο έντονα μπαζωμένες πρωτεύουσες της Ευρώπης, ερχόμαστε και μετατρέπουμε σε υπερτοπικό πάρκο το Πεδίον του Άρεως» τονίζει, εξηγώντας ότι τα ζητήματα που δημιουργούνται από την κοσμοσυρροή είναι πολλά, όπως το πάρκινγκ, η καθαριότητα, η ηχορύπανση από τα μπαρ αλλά και τους συναυλιακούς χώρους εντός του πάρκου.

Η ειρωνεία ακόμα είναι ότι με αφορμή το Χριστουγεννιάτικο Χωριό που υλοποιείται σχεδόν αποκλειστικά με λεφτά των φορολογουμένων της Περιφέρειας, η Protergia εκτελεί διαφημιστικές εξορμήσεις προσπαθώντας να αυξήσει κι άλλο το πελατολόγιο της. «Μπορεί να σας πείσουν να πάρετε συνδρομή στην Protergia. Μάθαμε από ανθρώπους της γειτονιάς ότι έχει γίνει και σημείο εξορμήσεων. Δηλαδή ότι με αφορμή το Χριστουγεννιάτικο χωριό έχουν γίνει εξορμήσεις της Protergia στην Κυψέλη, για να πείσουν κόσμο πόρτα πόρτα να αλλάξει πάροχο» μας λέει ο Γιάννος.

Ακόμα, πέρα από το ηθικό ζήτημα ότι ο η ιδιωτικοποίηση του ρεύματος έχει οδηγήσει στην εκτόξευση των τιμών, καθιστώντας την αποπληρωμή του λογαριασμού έναν βραχνά για πολύ κόσμο, ενώ η Protergia διαφημίζεται με τα λεφτάς μας, τίθεται ακόμα και θέμα ασφαλείας. Όπως μας ενημερώνει ο Γιάννος, δύο από τους οικίσκους στο Χριστουγεννιάτικου Χωριού κατέρρευσαν στην μεγάλη νεροποντή του τελευταίου διαστήματος, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κάποιος άνθρωπος.

Επίσης, επειδή καλό είναι να μη σκεφτόμαστε μόνο εμάς τους ανθρώπους, υπάρχουν μικρά ζώα εντός του πάρκου, όπως τα πουλιά, σκαντζόχοιροι και χελωνάκια, τα οποία δεινοπαθούν από αυτή τη συνθήκη.

Οι χώροι πρασίνου δεν είναι «άδεια χωράφια» προς εκμετάλλευση

Η Περιφέρεια και η METLEN energy and Metals φαίνεται να ξεχνούν και τα ζώα και τους ανθρώπους, ακριβώς διότι για τη νεοφιλελεύθερη σκέψη οποιοσδηποτε ελεύθερος δημόσιος χώρος θεωρείται «ανεκμετάλλευτος» και διαθέσιμος προς εμπορευματοποίηση. «Βλέπουν το πάρκο σα να είναι έναν άδειο χώρο που “κάθεται” και δεν μπορούμε να βλέπουμε άδειους χώρους. Πρέπει κάτι να γίνεται ρε παιδί μου» σχολιάζει με νόημα.

Ποιος φροντίζει όμως αυτόν τον «άδειο» χώρο, που βεβαίως καθόλου άδειος δεν είναι, αλλά γεμίζει κάθε μέρα από ανθρώπους κάθε ηλικίας που περιπλανιούνται, αθλούνται, διαβάζουν στα παγκάκια και απολαμβάνουν τα δέντρα και τα φυτά. «Δυστυχώς, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από τα μνημόνια, έχει αποψιλωθεί το προσωπικό του Πεδίον του Άρεως, περίπου 100 μόνιμοι υπάλληλοι στο πράσινο και στην φύλαξη. Τώρα έχουν μείνει κάτω από 20» μας πληροφορεί ο Γιάννος. Συνεχίζει υπενθυμίζοντας ότι «μιλάμε για έναν τέτοιο χώρο που δεν είναι να φυλάς μια πόρτα ή να φροντίζεις ένα παρτέρι. Οι παλιοί εργαζόμενοι είχαν ειδική σχέση με το ίδιο το πάρκο. Το γνώριζαν, γνώριζαν τα δέντρα του, τα σκοτεινά. σημεία του και ό,τι χρειάζεται περισσότερη φροντίδα. Τα φυτά που κάποια ήθελαν άλλου τύπου προσοχή Που βρίσκονταν οι χελώνες» περιγράφει, αναδεικνύοντας ακριβώς τη διαφορά στη φροντίδα του πάρκου από τους μόνιμους φύλακες του σε σχέση με τους εργαζομένους των εργολαβιών που αναλαμβάνουν πλέον περιστασιακά και επιφανειακά.

Στο «Εμείς, στο Πεδίον του Άρεως» ονειρεύονται ένα πάρκο για όλους και για όλες, με επαρκή φωτισμό, με βρύσες και εγκαταστάσεις υγιεινής για να μπορέσουν να περάσουν όσο χρόνο επιθυμούν στο πάρκο. Ακόμα, προτείνουν τη δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης για παιδιά και μεγάλους που υπάρχουν σε άλλα πάρκα. Ένα ελεύθερο πάρκο που δεν θα διαφημίζει κανέναν χορηγό. Που θα μας θυμίζει ότι μπορούμε να ζούμε και χωρίς να καταναλώνουμε.

Το TPP απηύθυνε σχετικά ερωτήματα και στην Περιφέρεια Αττικής, ωστόσο δεν υπήρξε απάντηση.