Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία στην αρμόδια επιτροπή. Επί της αρχής, η Νέα Δημοκρατία τάχθηκε «υπέρ», ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν τη ρύθμιση. Το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση και η «Νίκη» επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια.

Αναφερόμενος στις αλλαγές που προβλέπονται για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, υποστήριξε ότι η εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών σε έναν, αντί για δύο γύρους, θα ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών και «δίνει μεγαλύτερη δύναμη στους δημάρχους». Όπως σημείωσε, το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα αναμένεται να διευκολύνει τις προεκλογικές συνεργασίες, τη συγκρότηση κοινών ψηφοδελτίων και τον προγραμματικό διάλογο πριν από τις εκλογές, σε αντίθεση με όσα συμβαίνουν μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής.

Παράλληλα, σχολιάζοντας τα αιτήματα για μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο υπουργός ανέφερε ότι «ήρθε η ώρα να κάνουμε μια πολύ σοβαρή συζήτηση [. . .] Θα ήθελα κάποια στιγμή, για παράδειγμα, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να αναλάβει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως είναι το Transport for London στο Μητροπολιτικό Δήμο του Λονδίνου. Κάποια στιγμή να συζητήσουμε μήπως είναι καλύτερα να γίνει από την Περιφέρεια και όχι από το κεντρικό κράτος ή μια σειρά άλλων δράσεων».

Ωστόσο, ο κ. Λιβάνιος επισήμανε ότι η μεταφορά αρμοδιοτήτων συνοδεύεται από σύνθετες αποφάσεις, φέρνοντας ως παράδειγμα τα Κέντρα Υγείας. Όπως δήλωσε, «υπάρχουν πολλές δύσκολες αποφάσεις: Κατά καιρούς είχε ζητήσει η Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση τα Κέντρα Υγείας. Δεν έχω πειστεί ότι τα Κέντρα Υγείας θα λειτουργούσαν καλύτερα στην Αυτοδιοίκηση, παρά να είναι ενταγμένα στο ΕΣΥ».