Λίγες ώρες πριν από τις επιθέσεις, ο πρόεδρος των ΗΠΑ είχε προειδοποιήσει ότι η Ουάσιγκτον ενδέχεται να «ολοκληρώσει στρατιωτικά το έργο που ξεκίνησε», εάν η Τεχεράνη δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις της.
Οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν ότι οι επιθέσεις αποτελούν απάντηση στα πρόσφατα αμερικανικά πλήγματα κατά του Ιράν και προειδοποίησαν ότι οι αμερικανικές βάσεις στην περιοχή «θα ζήσουν την κόλαση τις επόμενες ημέρες». Παράλληλα, δήλωσαν ότι οι ενέργειες των ΗΠΑ οδηγούν σε πλήρη αναστολή κάθε διπλωματικής διαδικασίας.
Αμερικανός αξιωματούχος, μιλώντας στο Reuters, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα ή σημαντικές ζημιές στις αμερικανικές εγκαταστάσεις, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι η κατάσταση παραμένει ρευστή.
Νέα ένταση και στα Στενά του Ορμούζ
Η κρίση συνδέεται άμεσα με τα γεγονότα στα Στενά του Ορμούζ, τη σημαντικότερη θαλάσσια οδό μεταφοράς πετρελαίου στον κόσμο. Οι αμερικανικές δυνάμεις ανακοίνωσαν νέα πλήγματα κατά ιρανικών στόχων, μετά από επίθεση με drone εναντίον δεξαμενόπλοιου υπό παναμαϊκή σημαία.
Η Τεχεράνη επιδιώκει να ενισχύσει τον έλεγχό της στο στρατηγικό πέρασμα, από το οποίο πριν από τον πόλεμο διακινούνταν περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Εμπλοκή και του Λιβάνου
Παράλληλα, το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιδρομές εναντίον μαχητών της Χεζμπολάχ στον νότιο Λίβανο, υποστηρίζοντας ότι εξουδετέρωσε ενόπλους και κατέστρεψε εκτοξευτή ρουκετών στην περιοχή της Ναμπατίγια.
Το Ιράν κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι δεν τηρούν τη δέσμευσή τους για διατήρηση της εκεχειρίας στον Λίβανο, ενώ οι επανειλημμένες συμφωνίες κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου έχουν μέχρι στιγμής αποδειχθεί εύθραυστες.