Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Λειτουργίας Εργαζομένων του Μετρό, Σ. Ρεβύθης, τόνισε ότι δεν πρόκειται να υποκύψουν σε εκβιασμούς και απειλές.
 
«Ο αγώνας μας δεν υποκινείται από κανέναν και μόνο σκοπό έχει την εξασφάλιση της αξιοπρεπούς διαβίωσης του κάθε εργαζόμενου ανεξαρτήτως που εργάζεται. Είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση των ΣΣΕ. Στον αγώνα μας έχουμε τη συμπαράσταση από εκπροσώπους 150 και πάνω σωματείων, τόσο από το δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα» ανέφερε.
 
Στο ενδεχόμενο η κυβέρνηση να προχωρήσει σε επίταξη ή επέμβαση αστυνομική ή απολύσεις, οι εργαζόμενοι απαντούν: «θα ακινητοποιηθούν τα πάντα και παντού».
Το τελεσίγραφο λήγει, η κυβέρνηση ψάχνεται
 
                                                     της Μαρίνας Μάνη στο capital.gr
 
«Δύσκολη ημέρα» χαρακτηρίζεται η σημερινή για την κυβέρνηση, καθώς κορυφώνεται η κόντρα της με τους απεργούς του Μετρό, χωρίς ωστόσο οι κυβερνητικοί εταίροι να έχουν συμφωνήσει για τη συνέχεια.
 
Το μεσημέρι λήγει το «τελεσίγραφο» που δόθηκε στους απεργούς μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, να επιστρέψουν στην εργασία τους και να αποδεχθούν το ενιαίο μισθολόγιο. Οι ίδιοι, δια των εκπροσώπων τους, διεμήνυαν μέχρι αργά χθες τη νύχτα ότι δεν θα το πράξουν.
 
Δεδομένου ότι έχει κριθεί δικαστικά παράνομη και καταχρηστική η απεργία, η κυβέρνηση (δηλαδή το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης-Υποδομών) θα πρέπει να αποφασίσει είτε την επίταξή τους, είτε την σύλληψη των συνδικαλιστών (για μη συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις) είτε την απόλυση όσων εξακολουθούν να απεργούν.
 
Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή «άλλη λύση δεν υπάρχει καθώς τυχόν κυβερνητική υπαναχώρηση θα ανοίξει την όρεξη και σε άλλες ομάδες που θίγονται από το ενιαίο μισθολόγιο (και όχι μόνο…) να αντιδράσουν εξίσου δυναμικά».
 
Από πλευράς ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δεν γίνονται αποδεκτές οι δύο τελευταίες λύσεις, ενώ δείχνουν να προκρίνουν την πρώτη. Αυτό τουλάχιστον προέκυψε από την τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν χθες ο υπουργός Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης με τον Ευ. Βενιζέλο, ο οποίος απέδωσε στους απεργούς «μεγάλο λάθος, και συνδικαλιστικό» την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
 
Ακόμη πιο συμβιβαστική εμφανίσθηκε η ΔΗΜΑΡ καθώς ζήτησε λύση «που να αντιστοιχείται με την υπάρχουσα νομοθετική ρύθμιση για το μισθολόγιο και, ταυτόχρονα, να διατηρεί τον θεσμό της συλλογικής σύμβασης».