Κεντρικός άξονας του νομοσχεδίου, είναι η κατηγοριοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων, η διαφοροποίηση των προστίμων ανάλογα το μέγεθος της παράβασης και με βάση κοινωνικά κριτήρια, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό ΠΕΚΑ Σταύρο Καλαφάτη, ο οποίος παρουσίασε το εν λόγω σχέδιο νόμου.  Επιπλέον, «ενισχύεται και θωρακίζεται η «κόκκινη γραμμή» του Ιουλίου του 2011, ώστε να αποτραπεί οριστικά η δημιουργία μίας νέας γενιάς αυθαιρέτων και η έμφαση στο περιβαλλοντολογικό ισοζύγιο, ιδιαίτερα όπου εμφανίζεται μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Περισσότερα, στο άρθο της Ελευθεροτυπίας εδώ