Όπως δήλωσε: «Είναι γνωστό ότι η αύξηση του εισιτηρίου προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο και να μην συζητούμε για αύξηση. Από την άλλη, στις οδικές συγκοινωνίες υπάρχει σχεδιασμός για να βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσιών στον τομέα αυτόν».

Παράλληλα, σημείωσε ότι τελική λύση θα δοθεί, όταν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Πριν από την κατάθεση του προϋπολογισμού θα ξεκαθαρίσει το αν θα υπάρξει αύξηση ή όχι στην τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 25%, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα.


Η επιβολή ή όχι των αυξήσεων βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με το ύψος της κρατικής επιδότησης που θα λάβουν από το προϋπολογισμό τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε περίπτωση που «περάσει» η πρόταση του υπουργείου Οικονομικών για δραστική μείωση της επιδότησης τότε θα προχωρήσει η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, αναφέρει το Euro2day.

Το διάστημα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών και ΥΠΟΜΕΔΙ προκειμένου να καθοριστεί το ύψος της επιδότησης και κατά πληροφορίες το ΥΠΟΙΚ προτείνει δραστικό «κούρεμα» της επιδότησης. Για την τρέχουσα χρονιά η επιδότηση των οδικών μέσων ανέρχεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Οικονομικών ζητά για την επόμενη χρονιά αυτή να περικοπεί κατά το 1/3.

Σε περίπτωση που αυτό γίνει, συνεχίζει το δημοσίευμα, είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η Αθήνα θα οδηγηθεί σε αστικές συγκοινωνίες δύο ταχυτήτων αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνει αύξηση των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ αλλά όχι στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Όπως τόνισε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας έχει γίνει ένα μεγάλο άλμα, καθώς πλέον έχει επιτευχθεί ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση για το Μετρό, το Τραμ και τους ΗΣΑΠ.
 
Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το υπουργείο Οικονομικών ζητά την ραγδαία περικοπή της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών με την οποία καλύπτεται η ζημιογόνος λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ (ΟΣΥ). Έτσι, εάν κι εφόσον υπάρξουν αλλαγές, θα καθοριστούν από το τελικό ποσό της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από το δημόσιο, αλλά και από την απόδοση των μέτρων κατά της εισιτηριοδιαφγυγής που έχουν ήδη ληφθεί.
 
Κατά τις ίδιες πληροφορίες του «Βήματος», εξετάζεται σε πρώτη φάση η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών (1,40 ευρώ) να είναι μόνο προς μία κατεύθυνση και όχι για πολλαπλές κατευθύνσεις, όπως γίνεται σήμερα. Παράλληλα, μελετάται το ενδεχόμενο χρέωσης ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υπάρχει η ελπίδα ότι το ενδεχόμενο αυξήσεων στα εισιτήρια θα απομακρυνθεί.