Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η Συνομοσπονδία σε ανακοίνωσή της, κατά την πρώτη Κυριακή προαιρετικής λειτουργίας, η εμπορική κίνηση σε όσα καταστήματα επέλεξαν να είναι ανοιχτά «δεν ανταποκρίθηκε στις αναμενόμενες προσδοκίες» με εξαίρεση το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και εν μέρει του Πειραιά, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας.
Μία καλή εξήγηση, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, για τη θετική ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στις συγκεκριμένες αγορές ήταν «οι εξαιρετικές καιρικές συνθήκες που βοήθησαν πολύ στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα κέντρα των μεγάλων πόλεων και σε περιφερειακές αγορές, όπου συνδύαζαν τον περίπατο με την κατανάλωση σε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης». Παραταύτα, τονίζει η ΕΣΕΕ, τα κυριακάτικα αποτελέσματα φαίνονται να μην είναι ικανοποιητικά για τους περισσότερους καταστηματάρχες σε αντίθεση με την ημέρα έναρξης των «μίνι εκπτώσεων» και ιδιαίτερα το Σάββατο 2 Νοεμβρίου, οπότε και η κίνηση ήταν αυξημένη.
«Οι πωλήσεις της Κυριακής ήταν περιορισμένες και χαμηλότερες των πρώτων δύο ημερών των ενδιάμεσων εκπτώσεων», υπογραμμίζει η Συνομοσπονδία, τονίζοντας ότι ευνοημένοι ήταν τα καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα. Σε ό,τι αφορά στον κλάδο των τροφίμων η ΕΣΕΕ σημειώνει οι μεγάλες αλυσίδες όπως οι Σκλαβενίτης, Βερόπουλος και ΙΝΚΑ, όπως και πολλές τοπικές αλυσίδες παρέμειναν κλειστές, ενώ «όσες άνοιξαν δεν κάλυψαν τα έξοδα λειτουργίας τους».
Ιδιωτικοί υπάλληλοι:«Φάτε μάτια ψάρια» η αγοραστική κίνηση της Κυριακής
«Η μάχη για την Κυριακή-αργία συνεχίζεται» διαμηνύει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ), που, αναφερόμενη στα πρώτα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι οι έμποροι για την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων, υποστηρίζει πως συνοψίζονται στη φράση «φάτε μάτια ψάρια».
«Οι καταναλωτές έκαναν τη βόλτα τους, είδαν τις βιτρίνες και απεχώρησαν χωρίς τσάντες με ψώνια, επιβεβαιώνοντας στην πράξη πλέον ότι δεν μας λείπουν οι ώρες για να ψωνίσουμε, αλλά τα χρήματα για να ζήσουμε» τονίζει και βάζει στο στόχαστρό της την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης: «Μετά από όλα αυτά, είναι απορίας άξιον, το πώς ο Υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης μαζί με το βοηθό του κ. Θ. Σκορδά είδαν ότι οι καταναλωτές αγκάλιασαν την Κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων και δήλωσαν ότι το μέτρο τους στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία».
Σύμφωνα με την ΟΙΥΕ η απεργία που είχε εξαγγείλει για χθες Κυριακή στέφθηκε με σημαντική επιτυχία, ενώ υποστηρίζει πως η εικόνα που μετέφεραν χθες συγκεκριμένα ΜΜΕ, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ο ΣΕΛΠΕ, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας, αλλά και ο Δήμαρχος της «ότι δήθεν η πρεμιέρα της Κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων υπήρξε επιτυχής, μιας και το καταναλωτικό κοινό επιβράβευσε το άνοιγμα των καταστημάτων και ο τζίρος παράλληλα κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, είναι πέρα για πέρα αναληθής και σκόπιμα απέχει από την πραγματικότητα».
Ειδικότερα, αναφέρει πως στις περισσότερες πόλεις της περιφέρειας (και σε ποσοστό άνω του 70%) μετά από αποφάσεις των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων και λόγω της απεργίας των εμποροϋπαλλήλων τα καταστήματα δεν άνοιξαν, ενώ εμπορικοί σύλλογοι και σωματεία εργαζομένων διοργάνωσαν κοινές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και παρεμβάσεις σε αρκετές πόλεις.
Σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Υπαλλήλων, οι μεγάλες γνωστές πολυεθνικού χαρακτήρα αλυσίδες, επιχείρησαν να
λειτουργήσουν, όμως σε πολλές περιπτώσεις μετά από παρεμβάσεις των απεργών αναγκάστηκαν να κλείσουν, ενώ η μάχη της «επικοινωνίας» δόθηκε σε 2 – 3 μεγάλες πόλεις της χώρας (Αθήνα,Θεσσαλονίκη, Πάτρα), όπου λειτούργησε μόνο μερίδα των καταστημάτων και αυτό σε συγκεκριμένους Δήμους, περιοχές και εμπορικές ζώνες.
Ειδικότερα για την Αθήνα αναφέρει πως στο κέντρο τα καταστήματα που λειτούργησαν ήταν μόνο στην οδού Ερμού, καθώς και κάποια άλλα στους τριγύρω δρόμους.
Η ΟΙΥΕ κάνει λόγο για προσπάθεια διαφήμισης ενός μέτρου που επιβλήθηκε από την τρόικα και εκχωρήθηκε ως δώρο στις πολυεθνικές και προαναγγέλλει συνέχιση του αγώνα ενάντια στην κατάργηση της Κυριακής-Αργίας.