Συνέδριο Επικοινωνίας
Νέο καθεστώς για τη διαφήμιση
«Ανοιχτός» στη συζήτηση του νόμου δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρη ενώπιον στελεχών της αγοράς στο συνέδριο “Επικοινωνία η επόμενη μέρα”.
Του Βασίλη Κουφόπουλους
Νέο καθεστώς για τη διαφήμιση
Του Βασίλη Κουφόπουλους
από το media-industry
«Ανοιχτός» στη συζήτηση του νόμου δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρης στο δεύτερο συνέδριο επικοινωνίας, αρκεί να αναλάβουν όλοι την ευθύνη τους και να υπάρξει μια νέα νοοτροπία. Απόντος του υπουργού ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, το «τρίγωνο» της επικοινωνίας, διαφημιστές, ΜΜΕ και διαφημιζόμενοι μάλλον δεν πήραν αυτό που περίμεναν από την κυβέρνηση, δηλαδή μέτρα αλλά και οικονομική υποστήριξη
Για το περίφημο καθεστώς των «επιστροφών» κανείς δεν ήθελε να είναι σαφής αν και οι περισσότεροι γνωρίζουν πως έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μιας δευτερογενούς αγοράς, όπου όλοι συζητούσαν ασχέτως της υπηρεσίας που προσέφεραν πόσα χρήματα θα ελάμβαναν πίσω . Στο συνέδριο ζητήθηκε να καθιερωθεί η διαφάνεια στην οικονομική σχέση της Μέσων, διαφημιστικών εταιρειών , media shops και διαφημιζόμενων, όπως και ένας δίκαιος τρόπος αμοιβής, αλλά τίποτα περισσότερο. Ίσως γι αυτό και ο αρμόδιος υπουργός, απάντησε με μια γενική τοποθέτηση πως είναι ανοικτός στην αλλαγή του νόμου, υπονοώντας προφανώς εκείνον του Βαγγέλη Βενιζέλου που καθορίζει στο 9,9% το ποσοστό των επιστροφών.
Περισσότερο, συγκεκριμένη η ομιλία του προέδρου του Σκάι, Γιάννη Αλαφούζου, ο οποίος μίλησε για τις στρεβλώσεις που προκάλεσε η παρέμβαση του κράτους στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τον νόμο Βενιζέλου με τη διάταξη για τις επιστροφές , αλλά και τις παρεμβάσεις των κυβερνήσεων Σημίτη και Καραμανλή, για τη νομιμοποίηση παράνομων ραδιοφωνικών σταθμών. Υπάρχουν επιχειρήσεις, όπως είπε, χαρακτηριστικά που δεν πληρώνουν ούτε καν το ρεύμα που χρησιμοποιούν, ενώ είναι σε θέση να συνάπτουν συμφωνίες δανεισμού. Πρόσθεσε πως το 2011 θα είναι μια δύσκολη χρονιά και δεν απέκλεισε ούτε το κλείσιμο εταιρειών ΜΜΕ , αλλά ούτε και τη δημιουργία νέων ομίλων.
Θέλουν κατάργηση αγγελιοσήμου
Δύο (ακόμη) καταργήσεις ζητάει η αγορά. Ο πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ , Κώστας Κιμπουρόπουλος, ζήτησε και δημοσίως να μην εφαρμοστεί η πρόβλεψη για την επιβολή ειδικού φόρου τηλεόρασης. Το φόρο που φτάνει στο 20% της διαφήμισης προανήγγειλε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αλλά έως και σήμερα δεν εφαρμόστηκε , αλλά μετατέθηκε χρονικά για την 1η Δεκεμβρίου 2012. Παράλληλα τόσο οι διαφημιστές, αλλά και ο εκδότης της «Real news” Νίκος Χατζηνικολάου ζήτησαν την κατάργηση του αγγελιοσήμου, έτσι να μην επιβαρύνεται περισσότερο η τηλεοπτική διαφήμιση. Εδώ και καιρό πάντως το αίτημα των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών είναι για μείωση κατά 50% του αγγελιοσήμου
Του Βασίλη Κουφόπουλους
από το media-industry
«Ανοιχτός» στη συζήτηση του νόμου δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Τηλέμαχος Χυτήρης στο δεύτερο συνέδριο επικοινωνίας, αρκεί να αναλάβουν όλοι την ευθύνη τους και να υπάρξει μια νέα νοοτροπία. Απόντος του υπουργού ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, το «τρίγωνο» της επικοινωνίας, διαφημιστές, ΜΜΕ και διαφημιζόμενοι μάλλον δεν πήραν αυτό που περίμεναν από την κυβέρνηση, δηλαδή μέτρα αλλά και οικονομική υποστήριξη
Για το περίφημο καθεστώς των «επιστροφών» κανείς δεν ήθελε να είναι σαφής αν και οι περισσότεροι γνωρίζουν πως έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μιας δευτερογενούς αγοράς, όπου όλοι συζητούσαν ασχέτως της υπηρεσίας που προσέφεραν πόσα χρήματα θα ελάμβαναν πίσω . Στο συνέδριο ζητήθηκε να καθιερωθεί η διαφάνεια στην οικονομική σχέση της Μέσων, διαφημιστικών εταιρειών , media shops και διαφημιζόμενων, όπως και ένας δίκαιος τρόπος αμοιβής, αλλά τίποτα περισσότερο. Ίσως γι αυτό και ο αρμόδιος υπουργός, απάντησε με μια γενική τοποθέτηση πως είναι ανοικτός στην αλλαγή του νόμου, υπονοώντας προφανώς εκείνον του Βαγγέλη Βενιζέλου που καθορίζει στο 9,9% το ποσοστό των επιστροφών.
Περισσότερο, συγκεκριμένη η ομιλία του προέδρου του Σκάι, Γιάννη Αλαφούζου, ο οποίος μίλησε για τις στρεβλώσεις που προκάλεσε η παρέμβαση του κράτους στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τον νόμο Βενιζέλου με τη διάταξη για τις επιστροφές , αλλά και τις παρεμβάσεις των κυβερνήσεων Σημίτη και Καραμανλή, για τη νομιμοποίηση παράνομων ραδιοφωνικών σταθμών. Υπάρχουν επιχειρήσεις, όπως είπε, χαρακτηριστικά που δεν πληρώνουν ούτε καν το ρεύμα που χρησιμοποιούν, ενώ είναι σε θέση να συνάπτουν συμφωνίες δανεισμού. Πρόσθεσε πως το 2011 θα είναι μια δύσκολη χρονιά και δεν απέκλεισε ούτε το κλείσιμο εταιρειών ΜΜΕ , αλλά ούτε και τη δημιουργία νέων ομίλων.
Θέλουν κατάργηση αγγελιοσήμου
Δύο (ακόμη) καταργήσεις ζητάει η αγορά. Ο πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ , Κώστας Κιμπουρόπουλος, ζήτησε και δημοσίως να μην εφαρμοστεί η πρόβλεψη για την επιβολή ειδικού φόρου τηλεόρασης. Το φόρο που φτάνει στο 20% της διαφήμισης προανήγγειλε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αλλά έως και σήμερα δεν εφαρμόστηκε , αλλά μετατέθηκε χρονικά για την 1η Δεκεμβρίου 2012. Παράλληλα τόσο οι διαφημιστές, αλλά και ο εκδότης της «Real news” Νίκος Χατζηνικολάου ζήτησαν την κατάργηση του αγγελιοσήμου, έτσι να μην επιβαρύνεται περισσότερο η τηλεοπτική διαφήμιση. Εδώ και καιρό πάντως το αίτημα των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών είναι για μείωση κατά 50% του αγγελιοσήμου