Διαφήμιση τηλεόραση
Σε ελεύθερη πτώση η TV
στα διαφημιστικά έσοδα
από το media-industry
Σε ελεύθερη πτώση η TV
Του Βασίλη Κουφόπουλου
Απώλειες 279 εκατ. ευρώ φανερώνουν τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση για την περασμένη χρονιά. Οι απώλειες από τη μείωση της (ονομαστικής) διαφημιστικής δαπάνης είναι τρομακτικές την τελευταία διετία, προκαλώντας πολλαπλούς κραδασμούς, εξαιτίας της πολιτικής σπατάλης που ακολουθούσαν Κι αν κάνεις αφαιρέσει κανείς και τις “επιβραβεύσεις” που δίνονταν στον κύκλο της διαφήμισης , οι πραγματικές ζημιές είναι πολύ μεγαλύτερες
Το Mega μέσα στη διετία έχασε το ποσό των 95 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας στα 175 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ ο ΑΝΤ1 είχε μικρότερες απώλειες , κατά 17 εκατ. ευρώ , στα 150 εκατ. ευρώ. Ο Alpha περιορίστηκε στα 89 εκατ. ευρώ, το Star στα 80 εκατ. ευρώ, και το Alter στα 58 εκατ. ευρώ. Η κρατική τηλεόραση με τα 3 της κανάλια συγκεντρώνει 28 εκατ. ευρώ, δείχνοντας πως δεν θέλει να παίξει σε αυτό το πεδίο. Η κατάσταση αυτή είναι διαμορφωμένη έτσι, με δεδομένο πως δεν υποχρεώθηκαν οι σταθμοί στην καταβολή του ειδικού φόρου τηλεόρασης (20% επι των διαφημίσεων) και πλήρωσαν ελάχιστο τέλος χρήσης συχνοτήτων (0,1% επί του τζίρου Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η επομένη μέρα για την αγορά, Θα έχουμε λουκέτα ή συγχωνεύσεις; Και πόσες απολύσεις;
Τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη
2010 2009 2008
Mega 175.141 225.864 270.866
ANT1 150.823 154.319 167.650
Alpha 89.717 104.070 137.858
Star 80.123 118.672 141.704
Alter 58.266 78.628 88.893
ΝΕΤ 21.834 21.935 43.256
ΕΤ1 5.271 8.014 9.857
ΕΤ3 399 463 624
Σύνολο 581.572 711.964 860.708
Πηγή: απολογιστικό δελτίο Mega