Η έκθεση καταγράφει επίσης αύξηση εσόδων έμμεσων φόρων 4 δισ. ευρώ στο μεσοπρόθεσμο (2013-2018) εκ των οποίων τα 2,5 δισ. ευρώ θα έρθουν φέτος, ενώ θέτει θέμα εξόδου στις αγορές μετά τις παρεμβάσεις στο χρέος. 
 
« Η ύφεση επιβραδύνεται, η κοινωνική κρίση συνεχίζεται» ξεκινά η έκθεση λέγοντας ότι το 2013 επιβραδύνθηκε η συνεχής εδώ και έξι χρόνια κατολίσθηση του εθνικού εισοδήματος.

Είναι πιθανό, μάλιστα, σύμφωνα με την πλειονότητα των προβλέψεων, να καταγραφεί μικρή αύξηση του ΑΕΠ προς το δεύτερο εξάμηνο του 2014 μολονότι η ανεργία θα εξακολουθεί να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Ωστόσο, τα τελευταία γεγονότα (έξοδος αγορές, πλεόνασμα) δεν σηματοδοτούν το οριστικό τέλος της δύσκολης και γεμάτης εμπόδια πορείας, αναφέρεται. 

Εφράζονται επιφυλάξεις και επισημαίνεται πως μόνο λίγες χώρες κατάφεραν να διατηρήσουν πρωτογενή πλεονάσματα για μεγάλες χρονικές περιόδους.

«Συγκριτική ανάλυση από σχετική μελέτη του ΔΝΤ δείχνει ότι τίθεται ένα γενικότερο ζήτημα όσον αφορά στη διατήρηση πρωτογενών πλεονασμάτων. Υπάρχουν μόνο λίγα παραδείγματα που αναπτυγμένες χώρες ήταν σε θέση να διατηρήσουν πρωτογενή πλεονάσματα για μεγάλες χρονικές περιόδους», αναφέρεται στην έκθεση.

Όπως σημειώνει το Γραφείο Προϋπολογισμού, πολλά, θα εξαρτηθούν από τους ρυθμούς μεγέθυνσης – από την επιστροφή στην ανάπτυξη. Αυξανόμενα πρωτογενή πλεονάσματα μπορούν να επιτευχθούν είτε με περαιτέρω μείωση των κρατικών δαπανών, είτε με αύξηση των φορολογικών εσόδων, προσθέτει.
Το πρωτογενές πλεόνασμα το πρώτο τρίμηνο στηρίζεται στην μείωση των κρατικών δαπανών. «Ανησυχητική ωστόσο είναι η πορεία των φορολογικών εσόδων (άμεσοι + έμμεσοι φόροι) που υπολείπονται έναντι του στόχου κατά € 0,52 δισ. ή κατά 5,1% στο 1ο τρίμηνο του 2014» αναφέρεται. 
 
Για τα επόμενα χρόνια και τους στόχους του πλεονάσματος αναφέρεται ότι είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι, ιδίως για την επόμενη περίοδο 2016-2018. Συγκριτική ανάλυση από σχετική μελέτη του Δ.Ν.Τ. δείχνει ότι τίθεται ένα γενικότερο ζήτημα όσον αφορά στη διατήρηση πρωτογενών πλεονασμάτων. Υπάρχουν μόνο λίγα παραδείγματα που αναπτυγμένες χώρες (π.χ. η πετρελαιοπαραγωγός Νορβηγία) ήταν σε θέση να διατηρήσουν πρωτογενή πλεονάσματα για μεγάλες χρονικές περιόδους και πάντως ο μέσος όρος αυτών των πλεονασμάτων ως ποσοστό του ΑΕΠ ήταν 3,1%, πολύ χαμηλότερος από αυτούς που εκτιμώνται τόσο στο ΜΠΔΣ 2015-18 όσο και στους υπολογισμούς της τρόικας. 
 
«Όσα αναφέραμε έως τώρα υποδεικνύουν ότι θα έπρεπε να αναθεωρηθούν οι στόχοι για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα διαρκείας. Επίσης σε αυτή τη λογική θα πρέπει να ξεκινήσει το γρηγορότερο και η διαπραγμάτευση για την διευθέτηση του δημόσιου χρέους» αναφέρεται. 
 
Συστήνεται έμφαση στην πάταξη της κακοδιαχείρισης και της φοροδιαφυγής στο δημόσιο. Καταγράφεται πολύ μεγάλη μείωση των ιδιωτικών επενδύσεων και αναστροφή της τάξης των εξαγωγών, με μείωσή της το πρώτο 2μηνο του 2014. 
 
Κριτική ασκείται και για την περικοπή δαπανών του ΠΔΕ το 2015 κατά 400 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που επιθυμεί η κυβέρνηση ένα εμπροσθοβαρές νέο ΕΣΠΑ.