Σύμφωνα με τους οικονομολόγους της τράπεζας, η ολοκλήρωση της πρώτης δέσμης προαπαιτούμενων μεταρρυθμίσεων αποτελεί δείκτη για την συνέχιση του μεταρρυθμιστικού προγράμματος.
 
Όπως τονίζουν, μάλιστα, ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 1,6% του ΑΕΠ το 2014 δεν μπορεί να επιτευχθεί αν συνεχιστεί η απόκλιση των εσόδων από τους στόχους Προϋπολογισμού 2014.

Το φαινόμενο μπορεί μόνο να αντιστραφεί εφόσον αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα μέσω:

 
  • Της επιστροφής της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
  • Της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.
  • Του περαιτέρω εξορθολογισμού διαφόρων κατηγοριών δαπανών.

Η κυβέρνηση δεν πέφτει, αλλά όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτα για τις επόμενες εκλογές
 
Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση, η κυβέρνηση εκλέγεται για θητεία τεσσάρων (4) ετών και η ολοκλήρωση ή όχι της θητείας δεν σχετίζεται θεσμικά με το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών:
 
«Άλλωστε, το άθροισμα των ποσοστών των δύο κομμάτων που απαρτίζουν την κυβέρνηση είναι 30,73% (22,71+8,02), μεγαλύτερο κατά 4,13 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο ποσοστό του πρώτου κόμματος (ΣΥΡΙΖΑ)» 
 
Σημειώνεται πάντως πως «εδώ κάποιος θα πρέπει να σημειώσει πως τα ποσοστά των δύο κομμάτων που απαρτίζουν την κυβέρνηση συνεργασίας μειώθηκαν σημαντικά σε σχέση με της βουλευτικές εκλογές του 2012. Η εμπειρία των προηγούμενων ευρωεκλογών έχει δείξει ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά».
 
Σύμφωνα με τη Eurobank, είναι δυνατόν η αξιωματική αντιπολίτευση να κερδίσει τις ευρωεκλογές και να χάσει στις βουλευτικές εκλογές (Ευρωεκλογές 1999 – Βουλευτικές Εκλογές 2000) αλλά είναι δυνατόν να κερδίσει τόσο της Ευρωεκλογές όσο και τις Βουλευτικές εκλογές (Ευρωεκλογές 2009 – Βουλευτικές Εκλογές 2009).
 
«Το κρίσιμο ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι πώς η κυβέρνηση θα συνεχίσει την μεταρρυθμιστική προσπάθεια και ταυτόχρονα πώς η αντιπολίτευση θα μπορέσει να ασκήσει εποικοδομητική κριτική» υπογραμμίζουν οι αναλυτές της τράπεζας.