Σύμφωνα με την τροπολογία, που ψηφίστηκε από τη Βουλή την περασμένη Παρασκευή, και στην οποία ενσωματώθηκε νομοτεχνική βελτίωση του υφυπουργού, όταν κάποιος μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ σε έναν ή δυο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες», τότε δεν παραπέμπεται στους παραπάνω κλάδους μαθημάτων και προάγεται.
 
Χωρίς τη νέα ρύθμιση το ποσοστό των μετεξεταστέων θα ήταν περίπου 23%. «Έγιναν δύο διορθώσεις» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στον Αντ1. «Η μία διόρθωση είναι να προβλέπεται στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα ό,τι προβλέπεται στις Φυσικές Επιστήμες, δηλαδή η συνεκτίμηση στο πλαίσιο του ίδιου κύκλου μαθημάτων. Επίσης έγινε μια δεύτερη παρέμβαση, τα οκτώ κύρια μαθήματα να έχουν έναν κοινό συντελεστή και αν ο μαθητής έχει μέσο όρο 12,5 σε αυτά αλλά και κανένα μάθημα κάτω από 8, να μπορεί να προβιβαστεί» σημείωσε.
 
Για τα κενά στα σχολεία με την έναρξη της νέας χρονιάς και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στις ακριτικές περιοχές, ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι όταν παρέλαβε το υπουργείο υπήρχε ήδη καθυστέρηση δύο μηνών στις μεταθέσεις και πρόσθεσε ότι ήδη ολοκληρώθηκαν οι μεταθέσεις στους δασκάλους και τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν οι μεταθέσεις στους καθηγητές. Πρόσθεσε επίσης την εκτίμηση ότι εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει ήδη μια αύξηση αποδοχής των αιτημάτων των εκπαιδευτικών, αναμένονται λιγότερα προβλήματα ως προς την τοποθέτησή τους.
 
Σημείωσε ακόμη ότι θα γίνει προσπάθεια να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία χωρίς προβλήματα, όπως το 2003-2004 όταν υφυπουργός ήταν ο Νίκος Γκεσούλης και είχε καταφέρει όλα να είναι στην ώρα τους.