Από την τροπολογία αφαιρέθηκαν οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 2 και στις οποίες σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι «παρέχεται η δυνατότητα συνυπολογισμού στο ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζόμενων, σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ, ώστε να πραγματοποιούνται οικονομίες κλίμακος». Επίσης αποσύρθηκαν άρθρα που προέβλεπαν το πλαίσιο μετακίνησης των εργαζομένων και άλλες λειτουργίες.
Νωρίτερα, σύσσωμη η αντιπολίτευση ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας κάνοντας λόγο για αιφνιδιασμό και εξυπηρέτηση συμφερόντων.
«Δεν θα καταστούμε συνένοχοι σε ένα έγκλημα στον χώρο του τύπου. Η κυβέρνηση οδηγείται σε εκλογές και θέλει να διαμορφώσει νέες σχέσεις με το μιντιακό σύστημα», δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η δήλωση του εκπροσώπου του ΚΚΕ Νίκου Καραθανασόπουλου, ο οποίος αφού ανακοίνωσε την αποχώρηση από τη συζήτηση κατέθεσε και αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας για την τροπολογία.
Τι προβλέπει η τροπολογία
Με την τροπολογία αναμορφώνεται ο τρόπος λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς και καθιερώνεται η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα ΜΜΕ που καταχωρούν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις.
Επίσης, επανακαθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του ειδικού φόρου, του αγγελιοσήμου, του ΦΠΑ, των άμεσων και έμμεσων φόρων για τις διαφημιστικές πράξεις, καθώς και για τις ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως Μέσων για την προβολή αυτών.
Η τροπολογία ρυθμίζει και ζητήματα λειτουργίας των ηλεκτρονικών ΜΜΕ και ορίζει ποιες συμπράξεις (οριζόντιες ή κάθετες) δεν εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του υφιστάμενου νομικού πλαισίου.
Ειδικά για το ζήτημα των συμπράξεων στην έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών των ρυθμίσεων που συνοδεύει την τροπολογία αναφέρεται ότι στόχος είναι να αποσαφηνιστεί το τοπίο και να καταστεί δυνατό στα ηλεκτρονικά Μέσα να πραγματοποιούν οικονομίες κλίμακας (όπως με τη χρήση κοινών στούντιο ή με την ίδρυση κοινής εταιρείας παραγωγής) τηρώντας πάντοτε την ισχύουσα νομοθεσία περί ανόθευτου ανταγωνισμού.
Αναφέρεται ακόμη ότι οικονομίες κλίμακος μπορεί να υπάρξουν και από τη δυνατότητα συνυπολογισμού στο ελάχιστο του προσωπικού που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζομένων σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ.
Το ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τροπολογία με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη ΝΕΡΙΤ ΑΕ και την ειδική διαχείριση της περιουσίας της καταργηθείσας ΕΡΤ ΑΕ.
Εξάλλου, αντιδράσεις και από κυβερνητικούς βουλευτές προκαλεί άλλη τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα (η συζήτηση του οποίου ξεκινά το απόγευμα), με την οποία αίρεται η υποχρέωση δημοσίευσης προκηρύξεων, στον περιφερειακό Τύπο, του Δημοσίου και των ΟΤΑ.