Το σχέδιο αφορά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που προωθείται μέσα από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει μεταβιβαστεί, προς πώληση, το σύνολο των μετοχών του ΟΛΘ.

Η πρωτοβουλία των εργοδοτικών φορέων της πόλης, μία μέρα μετά τη συνάντηση των διοικήσεων με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, στην Αθήνα, έρχεται μετά το κυβερνητικό «ναυάγιο» με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, μέτωπο όπου οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με τις κινητοποιήσεις του και το δημοψήφισμα στις 18 Μαΐου, πέτυχαν μία πολύ μεγάλη νίκη απέναντι στα σχέδια για την πώληση της ύδρευσης της πόλης.

Οι υποστηρικτές της κυβέρνησης, θορυβημένοι όπως φαίνεται από την εξέλιξη στο μέτωπο της ΕΥΑΘ, τώρα προσπαθούν να περάσουν στην αντεπίθεση ζητώντας την επίσπευση της πώλησης του λιμανιού της πόλης, ένα αίτημα – όπως προκλητικά υποστήριξαν στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό – όλης της… πόλης.

Χαρακτηριστικά είναι σημερινά δημοσιεύματα των τοπικών εφημερίδων της Θεσσαλονίκης, του «Αγγελιοφόρου» και την «Μακεδονίας», που υποστηρίζουν πως ο πρωθυπουργός και οι «παραγωγικοί φορείς της πόλης» συμφώνησαν για την πώληση του ΟΛΘ, αλλά και η συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, όπου τονίστηκε πως «όλοι οι φορείς της πόλης είναι υπέρ της παραχώρησης του λιμανιού Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη αφού αυτό θα φέρει τόσο σημαντικά κέρδη όσο και ανάπτυξη στο λιμάνι και στη Θεσσαλονίκη γενικότερα». Μάλιστα ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κυριάκος Λουφάκης, χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ως «αναπτυξιακή κίνηση».

Να σημειώσουμε πως σε πολύ πρόσφατη συνέντευξη του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, τάχθηκε ανεπιφύλακτα υπέρ την πώλησης του ΟΛΘ, παρόλο που η δημοτική του παράταξη «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» έχει ταχθεί κατά και έχει συμμετέχει σε κινητοποιήσεις υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΘ.

Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κυριακάτικη Μακεδονία» ο Γιάννης Μπουτάρης αναίρεσε την προεκλογική δέσμευση κατά της πώλησης του λιμανιού και υπέρ της παραχώρησης κάποιων δραστηριοτήτων. «Πράγματι, ήμουν υπέρ της παραχώρησης, αλλά απ' ό,τι φαίνεται για την παραχώρηση δεν ενδιαφέρεται κανείς», τόνισε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας στη συνέχεια: «Πιστεύω πως ναι, αυτήν τη στιγμή η πώληση είναι ίσως η καλύτερη λύση. Εφόσον φυσικά τεθούν σαφείς προϋποθέσεις. Θα πρέπει να ξεκαθαριστούν οι υποχρεώσεις του επενδυτή που θα το αγοράσει. Για παράδειγμα, να δεσμευτεί ότι θα κάνει τα έργα εκβάθυνσης του λιμανιού, ότι θα κατασκευάσει την έκτη προβλήτα, ότι θα μεταφέρει τον χώρο για τα κρουαζιερόπλοια κ.ο.κ. Δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε αυτό που γίνεται στον Πειραιά. Προχθές έφτασε εκεί ένα πλοίο που είχε επάνω 14.000 κοντέινερ. Εμείς εδώ πόσα μαζεύουμε;».

Υπενθυμίζεται πως η διαφορά απόψεων μεταξύ του Γιάννη Μπουτάρη και του κόσμου της «Πρωτοβουλίας» στο θέμα του ΟΛΘ είναι αρκετά μεγάλη, καθώς ο κόσμος της παράταξης εκφράζεται κατά της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού. Μάλιστα, μέλη της «πρωτοβουλίας» την Πρωτομαγιά του 2014 είχαν κάνει παρέμβαση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης στην οποία το πανό έγραφε «Το Λιμάνι ανήκει στην πόλη. Ναι στην ανάπτυξη. Όχι στην πώληση».

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως κατά της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΘ έχει ταχθεί και το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.