Για την ακρίβεια προσφέρουν την ίδια ενυδάτωση με τη βαζελίνη χωρίς όμως την λιπαρότητα. Υποτίθεται ότι τις απλώνετε στο δέρμα σας όταν είναι υδαρείς και αυτές με το που στεγνώνουν με κάποιο μαγικό τρόπο προκαλούν σύσφιξη της επιδερμίδας. Και φυσικά να μην ξεχάσουμε ότι οι κρέμες «θρέφουν» και την πεινασμένη σας επιδερμίδα με ένα σωρό πρωτεΐνες που διαθέτουν Γαλλικά επιστημονικά ονόματα.
Οι εταιρίες καλλυντικών τέλος δεν ξεχνάνε να σημειώσουν ότι τα προϊόντα τους διαθέτουν και ενεργά συστατικά. Όχι όμως και τόσο ενεργά αφού οτιδήποτε θα περνούσε τον επιδερμικό φραγμό (ένα στρώμα του ανθρώπινου δέρματος) θα μπορούσε να προκαλέσει παρενέργειες (όπως σχεδόν όλα τα ενεργά δραστικά συστατικά), οπότε τα καλλυντικά θα έπρεπε να πωλούνται αποκλειστικά στα ράφια των φαρμακείων μετά από ιατρική συνταγή.
Από τις διαφημίσεις των εταιριών καλλυντικών μαθαίνουμε ότι η κρέμα τους έχει περάσει με άριστα από εργαστηριακές εξετάσεις και ότι τα αποτελέσματά τους βρίσκονται περίπου στα όρια της μαγείας. Η αλήθεια είναι όμως ότι αφενός οι εργαστηριακές εξετάσεις που αναφέρουν έχουν χρηματοδοτηθεί από τις ίδιες και δεν βασίζονται σε κάποια επιστημονική μεθοδολογία. Ο Guardian είχε αποκαλύψει το 2007 απίστευτα τρικ που έκανε μια ομάδα έρευνας για λογαριασμό μιας εταιρίας καλλυντικών προκειμένου να βγάλει τα αποτελέσματα για τα οποία πληρωνόταν έχοντας για δείγμα μόνο 12 ανθρώπους.
Από εκεί και πέρα οι εταιρίες καλλυντικών, που φυσικά δεν χρηματοδοτούν ακαδημαϊκές έρευνες για τα δραστικά τους συστατικά, ούτε αναθέτουν τις δοκιμές των προϊόντων τους σε κάποιο ακαδημαϊκό δερματολογικό εργαστήριο, έχουν και άλλους τρόπους για να σας πείσουν να δώσετε 50 ευρώ αντί για 4 που κάνει ένα βαζάκι βαζελίνης.
Οι διαφημιστικές τους ανακαλύπτουν νέους όρους και εντυπωσιακά ονόματα, όπως στην περίπτωση του αντηλιακού που περιείχε «επιχρυσωμένα μαργαριτάρια», το οποίο αναγκάστηκε να αποσύρει μετά την έρευνα του ThePressProject. Σε μια άλλη κρέμα που κυκλοφορεί στο εμπόριο διαβάζουμε ότι «το 90% των ανθρώπων που την δοκίμασαν δήλωσαν ότι η χρήση της κρέμας τους κάνει να νιώθουν καλύτερα». Μου φαίνεται πολύ φυσικό αυτό. Το περίεργο είναι τι συνέβη με το υπόλοιπο 10%. Φαντάζομαι ότι αν προσέφερα μια δροσερή κρέμα σε 100 φίλους για να την απλώσουν στο πρόσωπό τους αφού πρώτα είχαν μείνει κάτω από τον ήλιο για λίγες ώρες θα είχα 100% θετικό αποτέλεσμα.
Καλή ιδέα. Ίσως πρέπει να την πουλήσω σε κάποια εταιρία καλλυντικών.