Το είπε χθες το βράδυ στην παρουσίαση του καινούργιου δίσκου των Κότσιρα-Μικρούτσικου-Ιωάννου (καλό άλμπουμ, θα σας μιλήσει αναλυτικά η Ναταλί Χατζηαντωνίου). «Δώσαμε τα premium cd στις εφημερίδες και τα περιοδικά» είπε η (λαμπερή, by the way) Μαργαρίτα Μάτσα, «προκειμένου να σώσουμε τις ελληνικές δισκογραφικές εταιρίες». Ενδιαφέρουσα άποψη. Προφανώς κάτι παραπάνω μπορεί να ξέρει η έμπειρη κυρία Μάτσα που δεν γνωρίζουμε εμείς.
Αλλά μου κάνει εντύπωση το συγκεκριμένο, θεωρούσα πως ένας από τους βασικούς λόγους της κατάρρευσης της δισκογραφίας στη χώρα μας ήταν κι αυτός. Το «ξεπούλημα» των δισκογραφικών που άνοιξαν τις αποθήκες τους και έδωσαν δωρεάν τον πλούσιο κατάλογό τους. Εμβληματικά άλμπουμ, ιστορικά. Μέχρι και δώρο cd με τα αρνιά του Πάσχα πρόσφεραν μία εποχή στο Makro.
Mου κάνει δε εντύπωση, για έναν ακόμα λόγο: δεν είδα πουθενά σε κάποια άλλη χώρα (κανονική) να δίνονται έτσι τα cd με τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Μια φορά έβγαλε το καινούργιο του άλμπουμ ο Prince με μία εφημερίδα στην Αγγλία κι ένα περιοδικό (το Rolling Stone) στη Γερμανία και έγινε χαμός. Εκεί, αναρωτιέμαι, δεν γνωρίζουν; Γιατί οι προσφορές τους (να) είναι μετρημένες; Δεν ξέρουν τι κάνουν οι ξένες δισκογραφικές εταιρίες;
Βέβαια δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος που η δισκογραφία πνέει τα λοίσθια στην Ελλάδα. Φέρει τις ευθύνες της φυσικά αλλά κύριοι υπεύθυνοι, συγγνώμη, αλλά είμαστε εμείς, ο κόσμος, που δεν αγοράζει cd. Που είμαστε πρώτοι στην πειρατεία με απίστευτα ποσοστά σε σχέση με τις άλλες χώρες. Κοίταζα το Gagarin προχθές να είναι σχεδόν γεμάτο με τους Future Islands, περισσότεροι από 800 θεατές. Ξέρετε πόσα άλμπουμ έχει πουλήσει στην Ελλάδα το συγκρότημα; Ούτε το 1/10! Πείτε μου εσείς το γιατί λοιπόν;
Δημήτρης Κανελλόπουλος