Η συμφωνία με τους δυο από τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων ανακοινώθηκε κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, η συμφωνία θα εκτελεστεί άμεσα και περιλαμβάνει τα εξής:
-Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές. Οι δήμοι που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι οι δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.
-Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.
-Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες. Στις 40 διελεύσεις οι πέντε θα είναι δωρεάν. Δηλαδή το 12,5% αυτών των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα.
-Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής απόστασης. Αυτό το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα της Ιονίας Οδού και του Ε-65.
-Η έναρξη λειτουργίας των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο μετατίθεται για το τέλος του 2018 που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση. Οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Κηφισιάς, Αχαρνών και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων μετά το 2018. Επίσης θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών από τις κοινοπραξίες αν οι δήμοι τούς προσφέρουν υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου.
Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, θα επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που άπτονται απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της περιόδου κατασκευών κατά 17 μήνες για την Ιόνιο Οδό και 18 μήνες για τον Ε-65. Συμφωνήθηκε ακόμη να ανακαλέσουν οι παροχωρησιούχοι τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές που είχαν καταθέσει εναντίον κοινωνικών δικτύων πολιτών κατά την περίοδο των κινητοποιήσεων στα διόδια.
Παράλληλα, στο τραπέζι βρίσκεται η σύνταξη νέας τεχνικοοικονομικής μελέτης που θα συμφωνηθεί με τις τράπεζες και θα κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τέλος, συμφωνήθηκε η ολοκλήρωση του νότιου και του βόρειου τμήματος του Ε-65 με την αίρεση της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ανάλογο πλαίσιο διαπραγμάτευσης βρίσκεται σε εξέλιξη και με τις τρεις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν αυτοκινητοδρόμους, αλλά και τις κοινοπραξίες που λειτουργούν την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.