Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», η φορολογητέα αξία του αυτοκινήτου θα προκύπτει πλέον από τη λιανική τιμή πώλησης και όχι από τον κυβισμό, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.
Ανατροπή στο σκηνικό προκαλεί το ότι οι επιβαρύνσεις δεν θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από όσους αγόρασαν αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας αλλά μεγάλου κυβισμού ή αξίας.
Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα).