Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στην Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν ανέφερε ότι «ήταν μερικοί μηχανικοί λογισμικού που έβαλαν [το σύστημα], για κάποιο λόγο», ενώ από τη μεριά του έκανε σαφές ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων.
 
Το συγκεκριμένο σύστημα ξεκίνησε να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Volkswagen που κινούνται με ντίζελ από το 2009. Την άνοιξη του 2014 είχε περιέλθει σε γνώση της Volkswagen ανεξάρτητη έκθεση η οποία έδειχνε ότι δύο από τα μοντέλα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της έδειχναν παρατυπίες στην εκπομπή των ρύπων, αλλά λεγόταν σε αμερικανικές εποπτικές αρχές ότι τα στοιχεία που έδειχναν αυξημένες εκπομπές σχετίζονταν με τεχνικά προβλήματα που είχαν να κάνουν με τους ελέγχους.
 
Ο Χόρν υπογράμμισε ότι η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές πως χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου φέτος (2015), και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τί ήταν αυτά τα συστήματα. Ο αξιωματούχος ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή, αλλά δεν προσέφερε νέες πληροφορίες.
 
Τα λόγια του Χόρν εξαπολύσαν δριμεία κριτική από βουλευτές εναντίον του και εναντίον της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ. 
 
Κατά της εποπτικής αρχής
 
Ο βουλευτής Κρις Κόλλινς (Ρεπουμπλικανός, Νέα Υόρκη), απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων αναστολής δεν αποτελούσε απόφαση της ηγεσίας της εταιρείας. Μιλώντας για την τοποθέτηση του συστήματος που χρησιμοποίησε η εταιρεία, τόνισε: «Είτε ολόκληρη η εταιρεία σας είναι ανίκανη όσον αφορά τη δημιουργία δικής της πατέντας – πράγμα που δεν πιστεύω ούτε για δευτερόλεπτο – είτε είναι συνεργοί σε ανώτατα κλιμάκια σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται και σήμερα».
 
Ο βουλευτής Μάικλ Μπέρτζες (Ρεπουμπλικανός, Τέξας), άσκησε έντονη κριτική στον αντιπρόσωπο της εποπτικής αρχής, της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), σημειώνοντας ότι η υπηρεσία, με ετήσιο προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων (όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόσωπός της), δεν μπόρεσε να ανακαλύψει αυτή την παρατυπία που βρήκε μια πανεπιστημιακή μελέτη με προϋπολογισμό λιγότερο από 70.000 δολάρια. 
 
Πάνω σε αυτή τη κριτική ο Κρίστοφερ Γκράντλερ απάντησε, «Δεν θα επιρρίψω την ευθύνη για το γεγονός ότι μας διέφυγε η παρανομία στον προϋπολογισμό μας», είπε, προσθέτοντας ότι «πιστεύω ότι κάνουμε πολύ καλή δουλειά στο να θέτουμε προτεραιότητες».
 
Ταυτόχρονα, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την εταιρεία για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία.