Το μέτρο αυτό θα καλύπτει όλο το φάσμα των επιβατών των μέσων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό), αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου, και θα είναι η αρχή για την χρέωση σε σχέση με την απόσταση και τη συχνότητα χρήσης.
 
Όπως τονίζει ο ΟΑΣΑ, το Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού πέρασε ομόφωνα την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, το οποίο πραγματοποιείται  μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) 12ετούς διάρκειας, μετά το πέρας της οποίας, θα μεταβιβαστεί εξ' ολοκλήρου στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας.
 
Ακόμη, για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει υπάρξει η πρόβλεψη για προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, καθώς και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα ανοίγουν με «έξυπνες κάρτες», τις οποίες ο πολίτης θα «φορτίζει» για να πληρώνει σχετικά με τη χρήση.
 
Το συνολικό κόστος κατασκευής φτάνει στα 58,8 εκατ ευρώ, εκ των οποίων το 49% ενισχύεται οικονομικά από το ΕΣΠΑ και το 51% από ίδια κεφάλαια της αναδόχου εταιρίας (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και LG).