Ο Θ. Βενιάμης μιλώντας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της ΕΕΕ υποστήριξε ότι λίγες μέρες πριν το τέλος του 2015, μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας, ανταλλαγής εξηγήσεων, επιχειρημάτων και χωρίς επίσημη καταγγελία σε βάρος τους ενημερώθηκαν για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας, εξαιτίας επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG).
Πρόκειται, όπως είπε, για υποκριτική κίνηση εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας και της Ελλάδας, καθώς οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ και πρόσθεσε ότι εμμέσως φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών.
«Δεν διδάχτηκαν από τα λάθη»
«Μάλλον οι ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχτηκαν από τα λάθη του παρελθόντος, καθώς με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις των capital controls στη ναυτιλία τόνισε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το πρώτο εξάμηνο του 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ήταν 6,42 δισεκατομμύρια ευρώ σημειώνοντας αύξηση 2,13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 6,29 δισ. ευρώ.
Το διάστημα όμως Ιουλίου-Οκτωβρίου 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφτασε μόνο τα 2,27 δισ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 50,78% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 4,62 δισ. ευρώ. Μια μείωση που όπως είπε είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των capital controls και της οικονομικής αστάθειας και ανασφάλειας που προκάλεσαν.
Για το φορολογικό καθεστώς
Παράλληλα, αναφέρθηκε και πάλι στο φορολογικό καθεστώς που διέπει τους εφοπλιστές και όπως επεσήμανε με τεκμηριωμένα οικονομικά στοιχεία που έθεσαν στη διάθεση της κυβέρνησης αποδείχθηκε ότι τα πλοία ελληνικής σημαίας ή ξένης αλλά διαχειριζόμενα από την Ελλάδα επιβαρύνονται με υψηλότατη φορολογία σε σύγκριση με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, αν προστεθεί δε και η οικονομική επιβάρυνση του εθελοντικού διπλασιασμού της φορολογίας βάσει του Συνυποσχετικού με την ελληνική πολιτεία, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετούνται στην υψηλότερη φορολογική κλίμακα στην Ευρώπη.