Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή, Δημήτρη Παπαδημούλη, ο κ. Μοσκοβισί επικαλείται τη νομοθεσία του 2013, (κανονισμός 472/2013) και την πρόβλεψη ενός ειδικού ρόλου για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
 
Η νομοθεσία σύμφωνα με τον Επίτροπο, δίνει τη δυνατότητα:
  • για τακτική ενημέρωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (δηλ. των επικεφαλής των αρμόδιων επιτροπών, δηλαδή του Προέδρου και των Αντιπροέδρων) όσον αφορά την προσληφθείσα τριμηνιαία παρακολούθηση από την Επιτροπή, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και, ενδεχομένως, με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο· και 
  • τη δυνατότητα, για την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ή για εθνικά κοινοβούλια να ζητούν, από κοινού με την Επιτροπή ή με το ενδιαφερόμενο δικαιούχο κράτος μέλος, εξέταση της επιτευχθείσας προόδου όσον αφορά την εφαρμογή του προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής
Στη συνέχεια ο Ευρωπαίος Επίτροπος υπενθυμίζει πως «στις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές του Προέδρου Γιούνκερ για το έτος 2014, τονίζεται η ανάγκη ισχυρότερης δημοκρατικής λογοδοσίας, βασισμένης στα ευρωπαϊκά όργανα, με ενισχυμένο κοινοβουλευτικό έλεγχο, σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο», ωστόσο δεν δίνονται περαιτέρω εξηγήσεις και πληροφορίες για το Ελληνικό πρόγραμμα προσαρμογής καθώς και την διαδικασία σχεδιασμού και εφαρμογής του.
 
Σημειώνεται πως ο Δημήτρης Παπαδημούλης είχε θέσει το ζήτημα του ρόλου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην διαδικασία σχεδιασμού, εφαρμογής και παρακολούθησης των προγραμμάτων προσαρμογής.
 
Επικαλούμενος δύο εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ανέλυαν τα αρνητικά αποτελέσματα που είχε η λιτότητα, στους ρυθμούς ανάκαμψης και ανάπτυξης των εθνικών οικονομιών, στις περιπτώσεις της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου, «διαπιστώνει την καταστρατήγηση, κατά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των προγραμμάτων, του πρωτογενούς δικαίου της ΕΕ, σημαντικό έλλειμμα διαφάνειας και δημοκρατικής νομιμοποίησης των μέτρων που εφαρμόστηκαν και τον πλήρη παραμερισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στον σχεδιασμό των προγραμμάτων, στην εποπτεία υλοποίησής τους και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.»
 
Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ άλλων, ρωτάει την Κομισιόν αναφορικά με το «αν σκοπεύει να σεβαστεί τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για μεγαλύτερη εμπλοκή του στον σχεδιασμό» καθώς και τον τρόπο με τον οποίο εκείνη «θα εγγυηθεί τη μεγαλύτερη δημοκρατική νομιμοποίηση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, του νέου ελληνικού προγράμματος και τον πλήρη σεβασμό των ευρωπαϊκών Συνθηκών και του κοινοτικού δικαίου»
 
Ολόκληρη η απάντηση του Πιερ Μοσκοβισί:
 
«Η αποτελούμενη από δύο δέσμες νομοθεσία του 2013, (κανονισμός 472/2013), επιβεβαιώνει την ευθύνη κάθε θεσμικού οργάνου της ΕΕ και, επίσης, προβλέπει έναν ειδικό ρόλο για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: (i) τακτική ενημέρωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (δηλ. των επικεφαλής των αρμόδιων επιτροπών, δηλαδή του Προέδρου και των Αντιπροέδρων) όσον αφορά την προβλεφθείσα τριμηνιαία παρακολούθηση από την Επιτροπή, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και, ενδεχομένως, με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο· και (ii) η δυνατότητα, για την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ή για εθνικά κοινοβούλια να ζητούν, από κοινού με την Επιτροπή ή με το ενδιαφερόμενο δικαιούχο κράτος μέλος, εξέταση της επιτευχθείσας προόδου όσον αφορά την εφαρμογή του προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενημερώνεται τακτικά για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων (1).
Στις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές του Προέδρου Γιούνκερ για το έτος 2014, τονίζεται η ανάγκη ισχυρότερης δημοκρατικής λογοδοσίας, βασισμένης στα ευρωπαϊκά όργανα, με ενισχυμένο κοινοβουλευτικό έλεγχο, σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο.»