Αυτή είναι η περιγραφή που δίνεται για το κατάστημα Wefood από έναν υπεύθυνο της επιχείρησης. Ενώ συνεχίζει λέγοντας πως τα προϊόντα αυτά πωλούνται σε «πρόθυμους» αγοραστές σε χαμηλές τιμές, αντί να καταλήγουν στα σκουπίδια.
Επιμέλεια: Θέα Μανούρα
Στο WeFood, οι τιμές βρίσκονται έως και 50% κάτω από την τιμή λιανικής πώλησης, αν και το κατάστημα δεν απευθύνεται μόνο σε πελάτες με χαμηλή αγοραστική δύναμη. Φαντάζει πολύ λογικό κάποιος, ο οποίος διαθέτει αξιοπρεπή αγοραστική δύναμη να προτιμησει την αγορά ληγμένων προιόντων, στο όνομα της μη-απόρριψης μεγάλου όγκου τροφίμων.
Έρευνα δείχνει πως σε ετήσια βάση, η Δανία των 5,6 εκατομμυρίων ανθρώπων πετάει στα σκουπίδια περίπου 700.000 τόνους τροφίμων. Σε παγκόσμια κλίμακα, πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια τόνοι τροφίμων χάνονται ή απορρίπτονται κάθε χρόνο, δηλαδή περίπου είναι ίσο με το 1/3 των προιόντων και τροφίμων που παράγονται.
Αυτό είναι ένα καλό επιχείρημα για να πειστεί ο «πρόθυμος» πελάτης του Wefood να αγοράσει ληγμένα προιόντα.
Ο Περ Πιέρε από την ΜΚΟ DanChurch Aid, η οποία βρίσκεται πίσω από το εγχείρημα, υποστηρίζει πως «το WeFood είναι το πρώτο σούπερ μάρκετ του είδους του στη Δανία, και έχει στόχο όχι μόνο καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος, αλλά όποιον ανησυχεί για την ποσότητα των αποβλήτων τροφίμων που παράγονται σε αυτή τη χώρα».
Ενώ προσθέτει πως «πολλοί άνθρωποι βλέπουν αυτή την προσπάθεια ως μια θετική και πολιτικά σωστή προσέγγιση του ζητήματος».
Νομίζαμε πως τα είχαμε δει όλα από τη χώρα που πέρασε νόμο για κατάσχεση τιμαλφών προσφυγων, αλλά αρκεί να έχει φαντασία κανείς… και επιχειρηματικό «δαιμόνιο».