Άρθρο 123
1. Το εδάφιο β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ΠΔ 246/2006 (ΦΕΚ Α' 261), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο μόνο του Π.Δ/τος 94/2014 (ΦΕΚ Α' 161), καταργείται.
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 26 του ΠΔ 246/2006, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
«2. Οι παραπάνω λόγοι απόλυσης ισχύουν και για τους οδηγούς του άρθρου 4 του παρόντος και είναι υποχρεωτικοί για τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων στα οποία εργάζονται οι οδηγοί αυτοί. Οι λόγοι των περιπτώσεων β, γ, δ και ε ισχύουν και για τους ιδιοκτήτες – οδηγούς που εργάζονται στα λεωφορεία τους.»
Η ασφάλεια και η ποιότητα των υπηρεσιών κατά την εκτέλεση των επιβατικών μεταφορών αποτελεί άμεση συνάρτηση της εργασιακής ασφάλειας των οδηγών. Για το λόγο αυτό, τα Δικαστήρια έχουν κρίνει ότι οι προβλεπόμενοι από το ΠΔ 246/2006 περιορισμοί στις απολύσεις του προσωπικού των ΚΤΕΛ υπαγορεύονται από τις ειδικές περιστάσεις που τους δικαιολογούν και επιβάλλονται από λόγους γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος. Σύμφωνα με την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου (ΟλΑΠ 15/2002), ο επιδιωκόμενος σκοπός των περιορισμών στις απολύσεις είναι η ασφαλής εκτέλεση της μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και η κατοχύρωση της εργασιακής θέσης των οδηγών δια της αποτροπής των αυθαίρετων και καταχρηστικών απολύσεών τους από μέρους των ιδιοκτητών, στο πλαίσιο του λειτουργικού και οικονομικού εκσυγχρονισμού των ΚΤΕΛ. Με την παράγραφο 1 του άρθρου 18 του σχεδίου νόμου αποκαθίσταται το καθεστώς των όρων καταγγελίας της σύμβασης εργασίας των οδηγών ενταγμένων σε ΚΤΕΛ λεωφορείων, όπως ίσχυε πριν την τροποποίησή του με το ΠΔ 94/2014.