του Δημήτρη Σούλτα

Η πλέον σαφής αποτυχία θα σημειωνόταν στα Οικονομικά. Μπορεί στο Λύκειο να μην ειδικεύεσαι στην Μακροοικονομία, αλλά και αυτοί που ειδικεύονται αν στην ερώτηση «Τι μπορούμε να κάνουμε σε μια χώρα που είναι βυθισμένη στην ύφεση επί 8 χρόνια» απαντούσαν «θα ξανα- αυξάναμε τους έμμεσους φόρους», δεν θα έβλεπαν Πανεπιστήμιο ούτε με το τηλεσκόπιο Χαμπλ.
 

Ούτε Γεωγραφία δίνουν οι μαθητές, αλλά- ευτυχώς για τους ίδιους- ούτε οι πολιτικοί. Μόλις πριν από λίγες μέρες ο Αλέξης Τσίπρας βάφτισε το Ιράν αραβική χώρα, ενώ πρόσφατα πλούτισε τον αριθμό των νησιών του Αιγαίου μιλώντας και για τη Λέσβο και για την Μυτιλήνη. Διεθνή καριέρα σ’ αυτόν τον τομέα έκανε και ο Άδωνις Γεωργιάδης που πίστευε ότι το Εκουαδόρ και ο Ισημερινός είναι δύο διαφορετικές χώρες.
 
Ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος και φυσικά όλοι οι προκάτοχοι του θα είχαν ένα πρόβλημα ακόμα και στην απλή αριθμητική, γιατί ισχυρίζονται ότι αν από έναν αριθμό,, αφαιρέσεις έναν άλλον, ο πρώτος δεν μειώνεται. Ο υπουργός που ζήτησε επίσης από τους συνταξιούχους που λαμβάνουν μέχρι σήμερα ΕΚΑΣ να περιμένουν μέχρι θα αντιμετώπιζε κάποια προβλήατα και σε άλλα μαθήματα, καθώς είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι το θηλαστικό «άνθρωπος» μπορεί να πέσει σε χειμερία νάρκη για 2 χρόνια.
 
Οι παλιότεροι θα θυμούνται πάντως ότι σχολή στα  Μαθηματικά είχε ιδρύσει ο πατήρ Μητσοτάκης, με το περιβόητο 0+0= 14.
 
Ίσως στην Έκθεση να τα πήγαιναν κάποιοι καλά, γιατί είναι ειδικότητά τους να γράφουν εκθέσεις ιδεών, παρά να λύνουν προβλήματα. Αλλά κι εκεί θα υπηρχε πρόβλημα γιατί αυτές οι εκθέσεις είναι συνήθως ενέμπνευστες και βοηθούν μόνο όσους έχουν αϋπνίες. Στα Νέα Ελληνικά Γιώργος Παπανδρέου και Ευκλείδης Τσακαλώτος μπορεί να μην κατάφερναν να πάρουν υψηλό βαθμό θα ψυχαγωγούσαν όμως τους διορθωτές τους, οι οποίοι το πιθανότερο είναι ότι θα έκαναν καινούργιο συκώτι.
 
Οι ξένες γλώσσες θα βοηθούσαν πολλούς να ανεβάσουν την βαθμολογία, αλλά για άλλους θα ήταν πραγματικός όλεθρος. Είναι άλλο να γράφει αγγλικά ο Τσακαλώτος και άλλο να γράφει ο Τσίπρας. Υπάρχει βέβαια και ο πατριάρχης της γλωσσομάθειας και του αξάν σε οποιαδήποτε γλώσσα, Κώστας Σημίτης, που το ιδιαίτερο στυλ μπορεί και να τον οδηγούσαν στη επιτυχία. Σε κάποια δραματική σχολή μάλλον.
 
Στο μάθημα της Ιστορίας υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι είναι άριστοι γνώστες, ακόμα κι αυτοί, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης που είχε ως μέντορα του τον Κώστα Πλεύρη και κολλητό φίλο τον υιό που οι γνώσεις τους στην Ιστορία μπορεί να τους έδιναν κάποιο αριστείο από «Σύλλογο ακροδεξιών κάτω Ρηνανίας», αλλά δεν τους εξασφάλιζαν καμία επιτυχία στις Πανελλήνιες.
 
Στα Θρησκευτικά θα πήγαιναν καλά αρκετοί, αν η εξέταση περιελάμβανε μόνο μεγάλους και επιτειδευμένους σταυρούς που γίνονται για τις ψήφους του ποιμνίου. Κατά τα λοιπά είναι αμφίβολο αν πολλοί απ’ αυτούς έχουν συγκρατήσει έστω και μία παραβολή.
 
Κάποιοι, με οικεία επώνυμα, θα διέπρεπαν στο οικογενειακό δίκαιο, αλλά δυστυχώς γι αυτούς δεν διδάσκεται στο σχολείο. Διδάσκεται ενδοοικογενειακώς και δεν εξετάζεται ως μάθημα. Το μάθεις -δεν το μάθεις το μάθημα σου πάντως ένα κόμμα ή έστω ένα υπουργείο θα το κληρονομήσεις σε τούτη τη ζωή.