Την προηγούμενη εβδομάδα κυριάρχησε ο αποκλεισμός των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων της Γαλλίας αλλά η κατάσταση ως προς την τροφοδοσία σε καύσιμα φαίνεται να έχει βελτιωθεί με την άντληση του συνόλου σχεδόν των γαλλικών στρατηγικών αποθεμάτων.
Έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας βρίσκονται εκτός λειτουργίας ή υπολειτουργούν. Η απεργία επαναλαμβάνεται στους τερματικούς πετρελαϊκούς σταθμούς των λιμανιών της Μασσαλίας και της Χάβρης, που τροφοδοτούν τα δύο παρισινά αεροδρόμια του Ορλί και του Ρουασί με κηροζίνη.
Οκτώ συνδικάτα καλούν στη συνέχιση και τη διεύρυνση των απεργιακών κινητοποιήσεων, πριν από την 14η Ιουνίου, που έχει κηρυχθεί ημέρα εθνικής κινητοποίησης για να συμπέσει με την έναρξη των συζητήσεων στη Γερουσία επί του νομοσχεδίου.
Αν και ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς επιμένουν ότι θα προχωρήσουν με τη μεταρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, ορισμένοι βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος θεωρούν ότι η τροποποίηση ενός άρθρου του επίμαχου νομοσχεδίου μπορεί να δώσει διέξοδο στην κρίση. Πρόκειται για το άρθρο που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαπραγματεύονται απευθείας με τους εργαζομένους τους όρους εργασίας, αντικαθιστώντας έτσι τις συλλογικές κλαδικές διαπραγματεύσεις.
Xθες βράδυ, μεγάλη κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στη Ρεν με βίαια επεισόδια να ξεσπούν.
#MaisonduPeuple @RennesDebout Manif sauvage @SebFoxG20 sur #Periscope : manif 29 mai #Rennes jamais 2 sans 3 https://t.co/BUIjMnMgSV …
— TousDeboutPartout (@tousdeboutptt) May 29, 2016
Σε κινητοποιήσεις στον τομέα μεταφορών προσανατολίζονται τα συνδικάτα
Στους σιδηροδρόμους, ετοιμάζονται για την κήρυξη απεργίας από το βράδυ της Τρίτης, καθώς οι διαπραγματεύσεις για τον χρόνο εργασίας των συδηροδρομικών εισέρχονται στην τελική τους φάση και ελπίζουν ότι η απεργιακή κινητοποίηση θα έχει καταλυτικό αποτέλεσμα λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Euro 2016, στις 10 Ιουνίου. Το SNCF η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων, είναι ο επίσημος μεταφορικός φορέας της διοργάνωσης.
Στην περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας έχει κηρυχθεί απεργία στο μετρό και τον προαστιακό από την Πέμπτη και «επ΄αόριστον» από την CGT που επιδιώκει την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για τις αμοιβές και την απόσυρση της μεταρρύθμισης.
Από την πλευρά του το SUD, το τρίτο σε δύναμη γαλλικό συνδικάτο καλεί σε απεργία διαρκείας στο μετρό και στους σιδηροδρόμους από τις 10 Ιουνίου, όταν δεκάδες χιλιάδες φίλοι του ποδοσφαίρου θα έχουν συρρεύσει στη Γαλλία.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Journal Du Dimanche, το 46% των Γάλλων επιθυμεί την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ το 40% επιθυμεί την τροποποίησή του. Μόνο το 13% τάσσεται υπέρ της μεταρρύθμισης ως έχει.