Φέτος, δηλώνει την παρουσία του σε ολόκληρη την πόλη, από το Μέγαρο Χορού, το Πνευματικό Κέντρο και το Ζουμπούλειο Μέγαρο ως το Δημοτικό Στάδιο, το Πάρκο των Σιδηροδρόμων και το Αρχαιολογικό Μουσείο.
Όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε, το μεσημέρι της Δευτέρας, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Πολιτισμού, το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επικεντρώνεται σε δύο βασικά θέματα που αναδεικνύονται στο κύριο και στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα: στην επιστροφή στις απαρχές του σύγχρονου χορού, «με την έννοια της ανατροφοδότησης της σύγχρονης τέχνης με θεμελιώδεις ιδέες, φιλοσοφίες και πρακτικές» και, στο χορό για όλους, «με έμφαση στην προβολή της «διαφορετικότητας» των ιδιωμάτων, ηλικιών και ταυτότητας των καλλιτεχνών, καθώς και στην ταυτόχρονη παρουσία στη χορευτική δράση καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία».
Πόλη του χορού
Φωτεινό παράδειγμα αποκέντρωσης χαρακτήρισε τη διοργάνωση η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Κατερίνα Κασιούμη, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην προκάτοχό της Βίκυ Μαραγκοπούλου, η οποία «δημιούργησε και ανέδειξε το Φεστιβάλ σε υψηλού επιπέδου ελληνικό αλλά και διεθνές καλλιτεχνικό γεγονός, επί 21 χρόνια, φέρνοντας στο προσκήνιο την Καλαμάτα, ως πόλη του χορού».
Αναφερόμενη στην ανάληψη από την ίδια της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Φεστιβάλ, σε μια δύσκολη για την χώρα περίοδο, τόνισε την επιθυμία της για την ανάγκη συνέχειας αυτού του, τόσο ζωτικού, για τον χορό, θεσμού. Ο προϋπολογισμός, όπως δήλωσε η κυρία Κασιούμη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είναι ίδιος με εκείνον της περυσινής χρονιάς, (400.000 ευρώ, τα οποία προσφέρουν το υπουργείο και ο Δήμος Καλαμάτας με τη συμβολή χορηγών) παρότι το Φεστιβάλ φέτος θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια.
Παράλληλα, η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ διευκρίνισε, ότι οφείλεται στον περιορισμένο χρόνο που είχε από την ανάληψη των καθηκόντων της, το γεγονός ότι απουσιάζουν πρώτες παρουσιάσεις έργων στο φετινό φεστιβάλ και ότι μέσα στους στόχους της είναι να υπάρχουν τέτοιες «πρεμιέρες», αλλά και συμπαραγωγές, καθώς, όπως τόνισαν και χορογράφοι που ήταν παρόντες στη συνέντευξη, το φεστιβάλ αποτελεί ανάσα για το χώρο του χορού, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Δεκαήμερα σεμινάρια
Ξεχωριστή σημασία έχουν και στο 22ο Φεστιβάλ τα εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα από τα δύο δεκαήμερα σεμινάρια, που έχουν προγραμματιστεί το ένα για επαγγελματίες χορευτές και σπουδαστές του χορού και το άλλο για ερασιτέχνες-λάτρεις του χορού όλων των ηλικιών. Ακόμα, διοργανώνεται ένα σύντομο, αλλά ξεχωριστό εργαστήριο σύγχρονου χορού, που απευθύνεται σε όλους, σε άτομα με ή χωρίς αναπηρία (18 χρονών και άνω), για τη συμμετοχή των οποίων δεν απαιτείται γνώση χορού, μόνο το ενδιαφέρον και η επιθυμία για κίνηση!
Η σειρά των παράλληλων εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί «ανοίγονται» στην πόλη και φιλοδοξούν να αναδείξουν μια άλλη πλευρά της διοργάνωσης, που υποστηρίζει τις συνέργειες και τις συνεργασίες με πολλούς και διαφορετικούς θεσμούς και συνδυάζει το χορό με βραδιές μουσικής, κινηματογραφικές προβολές, διαλέξεις και συζητήσεις.
Γκαλά Όπερας
Σε αυτές ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων το Γκαλά Όπερας με τον Δημήτρη Πλατανιά, προβολές όπως αυτή του πολυβραβευμένου ντοκιμαντέρ της Μπες Κάργκμαν (Bess Kargman) (2011) με τίτλο First Position, των φιλμ Drops of Breath, All This Can Happen, καθώς και η εγκατάσταση/ταινία The Running Tongue.
Παράλληλα, το 22ο Φεστιβάλ, συνεργάζεται με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και ειδικότερα με το πρόγραμμα Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, ενώ διευρύνει την ήδη πολύ καλή συνεργασία του με το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, στην Καλαμάτα, όπου συνεχίζεται η Έκθεση «Μυθικοί Χοροί της Μεσσηνίας», η οποία θα πλαισιωθεί και με παράσταση χορού.