Στην κοινή δήλωσή τους οι κοινωνικοί φορείς επισήμαναν την ανάγκη ύπαρξης κοινωνικού διαλόγου, ώστε, μεταξύ άλλων να συμφωνείται, στο πλαίσιο της ΕΓΣΣΕ μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, ο ελάχιστος νόμιμος μισθός, με γενική και καθολική ισχύ για όλους τους εργαζόμενους. Επίσης, θεωρούν ότι δεν υπάρχει ζήτημα μείωσης του κατώτατου μισθού και κατάργησης του 13ου και 14ου μισθού.
Επιβεβαιώνουν ακόμα, εκ νέου και στο σύνολό τους τα συμφωνηθέντα στις τριμερείς συναντήσεις που διεξήχθησαν, υπό την αιγίδα της ΔΟΕ, την 30η Σεπτεμβρίου 2014, στη Γενεύη και την 26η Νοεμβρίου 2015 στο Ζάππειο, οι οποίες ενσωματώνονται στην παρούσα και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα τους.
Ακόμα υπογραμμίζουν ότι «ως βέλτιστες πρακτικές» πρέπει να θεωρηθούν, όσες εναρμονίζονται με το ευρωπαϊκό μοντέλο και την προστασία των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων, που προσδιορίζουν την ταυτότητα της Ευρώπης. Αναφέρονται στο κείμενο αρχών που υπέγραψαν οι ευρωπαϊκές οργανώσεις κοινωνικών εταίρων, την 27/6/2016, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Τέλος, συμφώνησαν ότι ο συνδικαλιστικός νόμος πρέπει να εκσυγχρονιστεί, κυρίως, ως προς την αντιμετώπιση πρακτικών κακής εφαρμογής του, χωρίς, όμως, να τίθεται σε αμφισβήτηση το δικαίωμα στην απεργία και στη συνταγματική προστασία της συνδικαλιστικής δράσης.
Ισχυρό όπλο της κυβέρνησης να διαπραγματευτεί με τους δανειστές χαρακτήρισε το κείμενο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασ. Κορκίδης, ενώ ο Γ. Κατρούγκαλος μίλησε «για πολύ σημαντική απόφαση, που θα αποτελέσει τον πυρήνα της εθνικής θέσης στην επικείμενη διαπραγμάτευση».
Τι λέει ο ΣΕΒ στο οικονομικό δελτίο
Τις διαφοροποιημένες, σε σχέση το κοινό πλαίσιο αρχών, θέσεις του ΣΕΒ για τα εργασιακά αναλύει το εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο του Συνδέσμου.
Αναλυτικά:
– Για τον κατώτατο μισθό, τονίζεται ότι οι κοινωνικοί εταίροι επιζητούν να επανέλθει το παλαιό σύστημα καθορισμού, μέσω συλλογικής σύμβασης.
– Για τις συλλογικές συμβάσεις, επισημαίνεται ότι οι επιχειρησιακές πρέπει να κατισχύουν και ότι πρέπει να αλλάξει το καθεστώς της λεγόμενης «υποχρεωτικής διαιτησίας», όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα.
– Για τις ομαδικές απολύσεις, η πρόταση του Συνδέσμου είναι να εφαρμοστεί η κοινοτική νομοθεσία, χωρίς δυνατότητα πολιτικών παρεμβάσεων που προβλέπεται σήμερα και να χρησιμοποιηθούν κοινοτικοί πόροι, οι οποίοι μπορούν να ελαφρύνουν μέρος από το πρόβλημα που δημιουργείται στο προσωπικό.
– Για τις απεργίες, να εκλογικευτεί η απεργιακή νομοθεσία, ιδιαίτερα σε τομείς που παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας ή που εξυπηρετούν το γενικό οικονομικό συμφέρον (εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρισμό, ύδρευση, επικοινωνίες, αλλά και μεταφορές, υγεία, κ.λπ).
Ο ΣΕΒ επικαλείται στοιχεία για υπερβολικό αριθμό απεργιών στη χώρα μας, ζητά να διασφαλίζεται η, «όσο το δυνατόν, πιο γνήσια εκπροσώπηση της βούλησης των εργαζομένων, που ενίοτε καταστρατηγείται από μειοψηφίες», όπως και το δικαίωμα να εργαστούν, σε όσους το θέλουν.
Για τα μέσα ενημέρωσης
Σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης, ο ΣΕΒ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Το νομοσχέδιο για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου αποτελεί μία ελληνική πατέντα πάνω σε τεχνολογίες αιχμής, που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ για την αγορά και διανομή διαφημίσεων έναντι τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσω μίας τεχνολογικά αυτοματοποιημένης και βασισμένης σε ψηφιακά δεδομένα πλατφόρμας (ProgrammingTV), που διακινούνται, μέσω διαδικτύου, κινητών, τηλεόρασης και καλωδιακών δικτύων.
Η μεταφορά της στην ελληνική πραγματικότητα και η επιβολή της διά νόμου και όχι μέσα από διεργασίες ιδιωτικοοικονομικού χαρακτήρα είναι προσχηματική και παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της οικονομικής ελευθερίας.
Όπως και με τον νόμο για την αδειοδότηση περιορισμένου αριθμού τηλεοπτικών σταθμών, λειτουργούντων σε καθεστώς ελεγχόμενου ανταγωνισμού και προκαθορισμένου κόστους, έτσι και με το νομοσχέδιο για τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου, πλήττεται η ελευθερία των συναλλαγών και ο ελεύθερος ανταγωνισμός».