Συνέχεια στην κόντρα που έχει ξεσπάσει με τη Νέα Δημοκρατία, για το αν υπήρξε όφελος από την επαναδιαπραγμάτευση για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους δίνει το υπουργείο Υποδομών (Ιονία, Ολυμπία, Ε65, Μορέας), παραθέτοντας τα οικονομικά στοιχεία
Menelaos Myrillas / SOOC
«Λέτε ψέματα, είπε η ΝΔ, τα παπαγαλάκια και η παρέα της στα ΜΜΕ, αυτοί που συνήθως πρώτα πετούν λάσπη, ακολούθως διαψεύδονται και μετά ζητούν γονυπετείς συγγνώμη. Επέλεξαν να τοποθετηθούν επισήμως και το ξεγύμνωμα θα είναι επώδυνο» τονίζει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Στη συνέχεια, παρατίθενται τα στοιχεία από τις συμβάσεις προκειμένου, όπως τονίζει το υπουργείο, να φανεί η αλήθεια «που τόσο πολύ ενοχλεί την αξιωματική αντιπολίτευση και τους πάτρωνές της».
Το υπουργείο υποστηρίζει ότι από την επαναδιαπραγμάτευση υπήρξε συνολικό όφελος 764. 477.773 ευρώ.
«Ήρθε η ώρα να το καταλάβετε καλά. Δεν είμαστε, ούτε θα γίνουμε ποτέ ίδιοι. Το δικό μας μοναδικό μέλημα είναι ο ελληνικός λαός και τα συμφέροντά του. Σας το είπαμε και χτες, μετέχετε στο κλειστό κλαμπ των καναλαρχών, εκδοτών και τραπεζιτών, που για χρόνια ξεζουμίζει τον ελληνικό λαό, κι εσείς δίνετε τη μάχη της σωτηρίας και της επιβίωσης αυτής της ιδιότυπης ολιγαρχίας που είχατε εγκαταστήσει στη χώρα», τονίζει η ανακοίνωση.
Στην συνέχεια, παρατίθεται ένα «σύντομο ιστορικό του αποτυχημένου επικοινωνιακού στησίματος»:
«Με φόντο τόσο την απρόσκοπτη συνέχιση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες, όσο και τις καταθέσεις τραπεζιτών και καναλαρχών στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, συζητήθηκαν και ψηφίσθηκαν δύο νομοσχέδια που βάζουν φρένο στις χρόνιες στρεβλώσεις των δημοσίων συμβάσεων, των δημοσίων έργων και των παραχωρήσεων, σε βάρος του ελληνικού λαού. Όπως ήταν φυσικό και πλέον σύνηθες, η γνωστή παρέα του κλειστού κλαμπ τραπεζιτών, καναλαρχών, εκδοτών και του παλαιού πολιτικού συστήματος (ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι) συντονίστηκε με τη γνωστή γκεμπελίστικη τακτική “λάσπη – λάσπη κάτι θα μείνει”» συμπληρώνει.
Τα στοιχεία για τους αυτοκινητόδρομους που παραθέτει το υπουργείο είναι τα εξής:
Στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ:
Οι απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων ήταν:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 297.220.000 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 89.558.540 ΕΥΡΩ
Η τελική συμφωνία μετά την επαναδιαπραγμάτευση της κυβέρνησης:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 145.181.837 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 69.762.650 ΕΥΡΩ
– ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ: 171.834.053 ΕΥΡΩ
Στην ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ:
Οι απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων ήταν:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 317.422.135 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 89.818.141 ΕΥΡΩ
Η τελική συμφωνία μετά την επαναδιαπραγμάτευση της κυβέρνησης:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 150.000.000 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 24.000.000 ΕΥΡΩ
– ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ: 230.240.276 ΕΥΡΩ
Στον Ε 65:
Οι απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων ήταν:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 181.758.601 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 23.144.843 ΕΥΡΩ
Η τελική συμφωνία μετά την επαναδιαπραγμάτευση της κυβέρνησης:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: 60.000.000 ΕΥΡΩ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ: 7.500.000 ΕΥΡΩ
– ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ: 137.403.444
Στον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑΣ:
-ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ : 225.000.000 ΕΥΡΩ
Αθροιστικά το υπουργείο υπολογίζει το όφελος από όλους τους αυτοκινητόδρομους σε 764.477.773 ευρώ.