Μπορεί ορισμένοι τομείς της οικονομίας όπως η εστίαση να εκφράζουν βαθιά ανησυχία αναφορικά με την οικονομική καταστροφή του κλάδο, ήδη από το lockdown της περασμένης Άνοιξης, ωστόσο το ίδιο δεν ισχύει για άλλους τομείς της οικονομίας όπως τα σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Capital», το τελευταίο διήμερο του Οκτωβρίου, δηλαδή την Παρασκευή 30 και το Σάββατο 31 Οκτωβρίου, εν αναμονή του διαγγέλματος του πρωθυπουργού αναφορικά με τα νέα μέτρα που ίσχυσαν από τη Τρίτη, οι πολίτες έκαναν ουρές στα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να στοκάρουν προϊόντα εν μέσω φόβου για το πως μπορεί να εξελιχθεί η πανδημία. Επομένως τα κέρδη των καταστημάτων αυτών, κινήθηκαν ανοδικά σε ποσοστά μεταξύ 20% και 30%.

Αναφορικά με τα προϊόντα που «ξεπουλάνε» στα σούπερ μάρκετ, δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις, αντιθέτως υπάρχει σχετική συμμετρία σε όλες τις κατηγορίες. Εκεί ωστόσο που παρατηρείται γιγαντιαία αύξηση των πωλήσεων που αγγίζει το 200% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, είναι τα γάντια μιας χρήσης, πράγμα που καταδεικνύει την ανάγκη των καταναλωτών να αγοράσουν προϊόντα προστασίας, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ.

Ωστόσο δεν ήταν μόνο το τελευταίο διήμερο του Οκτωβρίου που σημειώθηκε μεγάλη αύξηση αλλά ολόκληρος ο μήνας, κατά τον οποίο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 10%, με αποτέλεσμα ο τζίρος των καταστημάτων, να προσεγγίσει τα αντίστοιχα επίπεδα που εμφανίζονται παραδοσιακά τον Δεκέμβριο, μήνα που αποτελεί και τον πιο δυνατό από άποψη κερδών για ολόκληρο το έτος.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ανοδική κίνηση για ολόκληρο το μήνα, αποτελεί εν μέρει παράγωγο της καταβολής των αναδρομικών στους συνταξιούχους αλλά κατά βάσει της ανασφάλειας που έχει προκαλέσει η έξαρση των κρουσμάτων, των θανάτων και των διασωληνωμένων στις ΜΕΘ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που παρουσιάζει το ρεπορτάζ, το 2020 αναμένεται να κλείσει με αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 8% σε σχέση με το 2019, που αντιστοιχεί σε επιπλέον κέρδος 850 εκ. ευρώ.

Οι αιτίες για τη συγκεκριμένη αύξηση είναι δύο. Αφενός τα Lockdowns δεν έδωσαν πολλές επιλογές στους καταναλωτές ώστε να αγοράσουν προϊόντα από άλλα καταστήματα. Αφετέρου όμως, ο βασικότερος λόγος είναι η ανάγκη των καταναλωτών να ξοδεύουν χρήματα μόνο για τα απαραίτητα και ανελαστικά προϊόντα, όπως αυτά της διατροφής.