Η φυλή Standing Rock Sioux και άλλοι ακτιβιστές λένε ότι ο αγωγός πετρελαίου απειλεί ιερούς τόπους των Ινδιάνων, αλλά και τις πηγές του πόσιμου νερού. Αντίθετα οι υποστηρικτές του έργου αυτού απαντούν ότι θα είναι πιο ασφαλές και λιγότερο κοστοβόρο να χρησιμοποιείται αυτός ο αγωγός, αντί να μεταφέρεται το πετρέλαιο με φορτηγά ή με τραίνο. Ο αγωγός μήκους 1.885 χιλιομέτρων κατασκευάζεται από μια κοινοπραξία εταιρειών υπό την Energy Transfer Partners LP. 

Η σύγκρουση των κατοίκων της περιοχής και πολυμελών αντιπροσωπειών από περίπου 200 ινδιάνικες φυλές από όλη τη Βόρεια Αμερική με τις εταιρείες σεκιούριτι και τα εργοτάξια που προσπαθούν να στήσουν οι εργολάβοι της κατασκευάστριας εταιρείας διαδραματίζεται από τον περασμένο Αύγουστο, όταν ξεκίνησαν οι πρώτες απόπειρες για τη χωροθέτηση των περιοχών από τις οποίες σχεδιάζεται να περάσει ο αγωγός. Ωστόσο, όσο περνά ο καιρός και τα χρονικά περιθώρια στενεύουν (καθώς ο αγωγός θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία έως την 1η Ιανουαρίου του 2017) οι κινητοποιήσεις εντείνονται. Εν όψει της βαρυχειμωνιάς, που αναμένεται τις επόμενες βδομάδες, οι διαδηλωτές έχουν προχωρήσει στην κατασκευή δέκα καταυλισμών σε περιοχές που ανήκουν στην ινδιάνικη φυλή των Σιου, καθώς φαίνονται αποφασισμένοι να παλέψουν μέχρι να δικαιωθεί ο αγώνας τους ενάντια στα πετρελαϊκά και κατασκευαστικά μονοπώλια.

«Μόνο όταν το τελευταίο δέντρο πεθάνει και το τελευταίο ποτάμι δηλητηριαστεί και το τελευταίο ψάρι πιαστεί, θα καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να φάμε χρήματα.» Το ρητό αυτό προσπάθησε να εξηγήσει στους New York Times ο εκ των ακτιβιστών Μεκάσι Χόρινεκ,  ο οποίος πήγε στην Ντακότα για ένα σκοπό, ο οποίος περιγράφεται μέσα από αυτήν την ιδέα.

«Αυτό που είπα στους αστυνομικούς όταν καθόμουν και έκανα την προσευχή ήταν, Αν και αυτοί πίνουν νερό;  Αν τα παιδιά τους πίνουν νερό; Είμαστε εδώ για να προστατεύουμε το νερό, όχι μόνο για τις οικογένειες μας και τα παιδιά μας, αλλά και για των δικών σας οικογενειών και τα δικά σας παιδιά» ήταν τα λόγια του. 

Μόνο την τελευταία εβδομάδα οι αστυνομικές δυνάμεις έχουν συλλάβει περισσότερους από 400 ακτιβιστές, κατηγορώντας τους για ταραχές και επιθέσεις στους εργολάβους των αγωγών. 

Επιμέλεια: Δημήτρης Λαμπρόπουλος