Όπως αναφέρει η Ημερησία, το υπουργειο Οικονομικών, εξετάζει αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων ως μια προσπάθεια κάλυψης του δημοσιονομικού κενού, πράγμα το οποίο θα επιβαρύνει περισσότερο τους φορολογούμενους και θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου. Το οικονομικό επιτελείο ωστόσο δεν έχει καταλήξει σε αποφάσεις και όλα τα σενάρια παραμένουν ανοικτά.

Συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει:

1. Αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Έτσι, το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με τον κυβισμό, σε αντίθεση με ότι ισχύει σήμερα.

2. Ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015, ενώ ετοιμάζεται και τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος Μαΐου που θα ισχύσει αναδρομικά από 1/1/2016.

3. Αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων, οι οποίες θα επηρεάσουν τόσο τη λιανική τιμή της βενζίνης, όσο και του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανόν και του φυσικού αερίου κίνησης.

4. Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα από τη μια και από την άλλη να δοθεί κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.