Τα στοιχεία των ηλεκτρονικών δεδομένων προκύπτουν από τους παλμούς που στέλνονται από τα αεροπλάνα στους δορυφόρους.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τη New York Times, το αεροσκάφος άλλαξε αρκετές φορές κατεύθυνση και υψόμετρο αφού είχε χαθεί η επαφή του με τον πύργο ελέγχου.
Η αμερικανική εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, γράφει ότι το αεροσκάφος αρχικά ανέβηκε στα 45.000 πόδια, πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για πτήση ενός Boeing 777.
Στη συνέχεια κατέβηκε σε υψόμετρο 23.000 ποδιών, κατά την προσέγγισή του στο πυκνοκατοικημένο νησί Πενάγκ της Μαλαισίας.
Κατόπιν το αεροσκάφος πήγε στα νότιο – δυτικά ανέκτησε υψόμετρο και άλλαξε πορεία προς τα βόρεια – δυτικά προς τον Ινδικό Ωκεανό.
Έμπειρος και ικανός πιλότος
Μαλαίσιοι στρατιωτικοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το Βοeing ενδέχεται να εξετράπη της πορείας του από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.
«Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο» ανέφερε ένας εξ αυτών, διευκρινίζοντας ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.
Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ.
Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους «φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως», πρόσθεσε.