X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

«Ανεξάρτητη» Αρχή επιλογής της υπουργού Κεραμέως για τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων

Υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο με υπερισχυμένες αρμοδιότητες το οποίο θα «επιβλέπει» τα πανεπιστήμια παρουσίασαν οι υπουργοί Νίκη Κεραμέως και Βασίλης Διγαλάκης. Η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) που δημιουργεί το υπουργείο θα εισηγείται όχι μόνο για την ίδρυση, συγχώνευση και κατάργηση πανεπιστημίων και τμημάτων, αλλά και για την κατανομή της κρατικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ και την κατανομή του 20% της χρηματοδότησης που θα συνδέεται αυστηρά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, βάσει κριτηρίων «επίδοσης» συγκεκριμένους τομείς. Ο Πρόεδρος της νέας «Ανεξάρτητης Αρχής» του υπουργείου Παιδείας θα ορίζεται με απόφαση υπουργικού συμβουλίου.
«Ανεξάρτητη» Αρχή επιλογής της υπουργού Κεραμέως για τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων
George Vitsaras / SOOC
|

Στην παρουσίαση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευσης που φέρνει τον Ιανουάριο στη Βουλή προς ψήφιση το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με τον υφυπουργό αρμόδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Βασίλη Διγαλάκη.

Το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε προβλέπει την ίδρυση «ανεξάρτητης» αρχής η οποία θα καθορίσει, μεταξύ άλλων, τα κριτήρια χρηματοδότησης των πανεπιστημίων.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του alfavita.gr, η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) που έρχεται να αντικαταστήσει τη σημερινή ΑΔΙΠ θα εισηγείται όχι μόνο για την ίδρυση, συγχώνευση και κατάργηση πανεπιστημίων και τμημάτων, αλλά θα εισηγείται για την κατανομή της κρατικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ και την κατανομή του 20% της χρηματοδότησης που θα συνδέεται αυστηρά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, βάσει κριτηρίων «επίδοσης» συγκεκριμένους τομείς. Επομένως, από το 2021 και μετά, το 20% του τακτικού προϋπολογισμού θα δίνεται στα ΑΕΙ με βάση τις επιδόσεις τους.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της νέας «ανεξάρτητης» αρχής που δημιουργεί το υπουργείο Παιδείας θα ορίζεται με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του υπουργού Παιδείας και σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης μέσω «αξιολόγησης»

Αυτό που λίγες ημέρες πριν, είχε προαναγγείλει η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, σχετικά με την χρηματόδοτηση των πανεπιστημίων με βάση την «αξιολόγηση» τους έρχεται να γίνει πράξη με το νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του alfavita, το υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά μειώνει μέσω της αξιολόγησης την κρατική χρηματοδότηση από τα πανεπιστήμια καθώς εισηγείται το 80% της χρηματοδότησης να εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια (αριθμό εγγεγραμμένων φοιτητών, ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή, διάρκεια προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και τη γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος) και το 20% της χρηματοδότησης να εξαρτάται από κριτήρια «επίδοσης» όπως α) την ποιότητα και αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας β) την ερευνητική δραστηριότητα και γ) τις δράσεις εξωστρέφειας του ιδρύματος.

Το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε ενδεικτικά κριτήρια τα οποία θα συνδέονται με το 20% της χρηματοδότησης:

Τέλος, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επίσης την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου σχετικά με τις διαδικασίες των ειδικών λογαριασμών κονδυλίων έρευνας των ιδρυμάτων (ΕΛΚΕ) και τη διάταξη που θα αναστέλλει τα 37 νέα τμήματα που θα λειτουργούσαν από το 2021 και δημιούργησε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις