Στο πλαίσιο της έρευνας για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, φαίνεται να προκύπτει ότι δίνονταν μίζες σε αξιωματούχους και πολιτικά κόμματα για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό, στην Αθήνα, την περίοδο 2003-2007.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Αυγής», οι γερμανικές αρχές παρέδωσαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας στοιχεία που δείχνουν ότι η γερμανική κρατική εταιρία Σιδηροδρόμων Deutsche Bahn , που συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδας, έδινε μίζες προκειμένου να κλείσουν οι δουλειές μέσω διευθυντικού στελέχους της εταιρίας στη Γερμανία, ο οποίος κατονομάζεται με κωδική ονομασία. Τα χρήματα διοχετεύθηκαν την περίοδο 2003-2007 από την γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό.
Στην ίδια κοινοπραξία συμμετείχε η εταιρεία Thales, που είναι γνωστή στις δικαστικές αρχές της Ελλάδας από τις έρευνες για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Η εταιρεία εμπλέκεται στο σκάνδαλο με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου. Συμμετείχαν και οι εταιρείες Lahmeyer και ΟΜΕΚ ενώ όλες από κοινού είχαν αναλάβει την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Χρημάτιζαν «τα κόμματα που κυριαρχούσαν»
Το διευθυντικό στέλεχος της Deutsche Bahn, φαίνεται να είχε ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στην Ελλάδα, αν και στη συνέχεια τον έκλεισε καθώς επικράτησαν «οι χέρι με χέρι πληρωμές μετρητών». Όπως παραδέχεται στην κατάθεση του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% μίζας για τα πολιτικά κόμματα που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας» εκείνη την εποχή. Παράλληλα, οι Γερμανοί φέρονται να πίεζαν τον άνθρωπο που παρέδιδε τα χρήματα, να τους φέρει σε επαφή με αυτούς που έπαιρναν τα χρήματα.
Μετά τα στοιχεία αυτά η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.
Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
«Όχι στις πρακτικές του παρελθόντος»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, υποστήριξε πως η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να μην ανεχθεί πρακτικές του παρελθόντος, αν και απέφυγε να επεκταθεί περαιτέρω. «Μετά το FBI τώρα έχουμε και τους Γερμανούς. Εμείς δεν είμαστε ούτε εισαγγελείς, ούτε δικαστές αλλά δεν πρόκειται να ανεχθούμε πρακτικές που έρχονται από το παρελθόν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χ. Σπίρτζης σε ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής και οι Οργανώσεις Μελών Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας