Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Αγώνα και Αλληλεγγύης για τη Λευκίμμη «ενόψει της εκδίκασης προσφυγής για τον «ΧΥΤΑ Λευκίμμης» στο ΣτΕ στις 5/12/18 και συναντήσεων φορέων με την πολιτική ηγεσία»:
Πολύ μακριά από την κοινωνική πραγματικότητα στη Λευκίμμη συνεχίζουν να βρίσκονται η Κυβέρνηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, διατηρώντας με δικές τους αποφάσεις το στρατό κατοχής των ΜΑΤ για έξι ολόκληρους μήνες στο χωριό μας.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Λευκίμμη δεν έχει καμιά εμπιστοσύνη σε όσους βαφτίζουν το περιβαλλοντικό έγκλημα του Τεμπλονίου «ενδιάμεση διαχείριση», τη χειροκίνητη καντίνα διαλογής «σύστημα διαχωρισμού», τα σάπια σύμμεικτα δέματα «δεματοποιημένο υπόλειμμα».
Νυν και πρώην δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι Νικολούζου, Γαλιατσάτου επιχειρούν μέσα από τη μετατροπή όλης της Κέρκυρας σε ανεξέλεγκτη χωματερή, να προκαλέσουν τετελεσμένα γεγονότα ώστε να εμφανίσουν ως «μονόδρομο» και «σωτηρία» μια επιχειρηματική λύση.
Υπερ-κύτταρο στο Τεμπλόνι και Τέρνα, Λευκίμμη και Τέρνα, Λευκίμμη και Τεμπλόνι.
Αντίπαλα εργολαβικά και ξενοδοχειακά συμφέροντα στοιχίζουν πίσω τους δημοτικές παρατάξεις, κινήσεις, κόμματα, κυβερνητικές επιδιώξεις, ώστε όποια και από τις τρεις επιχειρηματικές λύσεις (ή συνδυασμός) τους και αν προκριθεί, να εξασφαλίσει μεγάλα κέρδη για τους ιδιώτες, μηδενική υποχρέωση για το τοπικό και κεντρικό κράτος, και να σερβίρει τη μεγάλη αύξηση στα δημοτικά τέλη για τους κατοίκους ως σωτηρία.
Νικολούζοι και Γαλιατσάτοι συνεχίζουν το τροπάριο για δήθεν «ασφαλή» λειτουργία του ΧΥΤΑ Λευκίμμης αποκρύπτοντας ότι:
- Πριν την ΑΕΠΟ του 1999 ο χώρος στα Μεσοράχια μελετήθηκε μόνο για τη Λευκίμμη δηλαδή για ένα μόνιμο πληθυσμό λιγότερο από 5.000 κατοίκους.
- Η ΑΕΠΟ του 1999 επέκτεινε τη λειτουργία του ΧΥΤΑ για τους τρεις πρώην δήμους του Νότου με ετήσια δυναμικότητα 10.000 τόνους, με διάρκεια ζωής 20 έτη και μόνο για οικιακά απορρίμματα. Το 1999 ο πληθυσμός των τριών δήμων του Νότου ήταν 15.000 μόνιμοι κάτοικοι ενώ οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό στην Κέρκυρα έφτασαν τις 685.525.
- Η «πειραγμένη» ΑΕΠΟ του 2018 επεκτείνει τη λειτουργία του ΧΥΤΑ για όλη την Κέρκυρα, προβλέποντας για τον ίδιο χώρο έκτασης 72,6 στρεμμάτων την εισαγωγή απορριμμάτων 104.371 μόνιμων κατοίκων με αεροπορικές αφίξεις εξωτερικού 1.501.548 χωρίς καμιά αλλαγή στη διάρκεια ζωής, στηριζόμενη σε μια μελέτη γεμάτη ψέματα.
- Η «πειραγμένη» Μελέτη του ΣΥΔΙΣΑ που οδήγησε στην «πειραγμένη» ΑΕΠΟ του 2018 μιλά ψευδώς για μόνο 65.000 τόνους ετησίως, όταν με τους συντηρητικότερους υπολογισμούς η ετήσια δυναμικότητα της Κέρκυρας ξεπερνά τους 120.000 τόνους.
- Η «πειραγμένη» Μελέτη του ΣΥΔΙΣΑ κάνει αναφορά σε γεωτρήσεις πόσιμου νερού στη Λευκίμμη (!) σελ. 47, σε ασφαλείς αποστάσεις από ποτάμια (!) σελ.45, σε ασφαλείς αποστάσεις από κατοικίες (!) σελ.38, σε ασφαλείς αποστάσεις από λιμάνι (!) σελ.52, σε σύστημα διαχωρισμού που θα περιορίσει τους δήθεν 65.000 τόνους σε μόλις 16.450 τόνους δήθεν οργανικού υπολείμματος
- Απαξιωμένος και εκτός λειτουργίας εξοπλισμός και μεμβράνες 20 ετών απραξίας θεωρούνται λειτουργικοί και ασφαλείς
- Ανυπαρξία Βιολογικού και μονάδας συλλογής βιοαερίου θεωρείται λεπτομέρεια
- Σύσταση των ελεγκτών της Ε.Ε. να μη λειτουργήσει ο ΧΥΤΑ θεωρείται ασήμαντη
- Αναφορές του Ιατρικού Συλλόγου Κέρκυρας για την έκρηξη υγειονομικού κινδύνου στη Λευκίμμη το καλοκαίρι του 2018 λόγω της μεταφοράς 8.000 τόνων παραβλέπεται.
- Η ίδια η «πειραγμένη» Μελέτη του ΣΥΔΙΣΑ (σελ.75) υπογραμμίζει την ανάγκη απόλυτα στεγανής και ανθεκτικής περιτύλιξης των δεμάτων για την αποφυγή κινδύνου μόλυνσης!!!!
ΠΟΙΑ ΜΟΛΥΝΣΗ ΑΡΑΓΕ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ «ΑΣΦΑΛΗ» ΧΩΡΟ ;;;
Βαφτίζουν το έγκλημα «Λύση» και συκοφαντούν τη Λευκίμμη ότι δήθεν «δεν θέλει τα σκουπίδια στην πόρτα της». Όμως αυτό που μας φέρνουν δεν είναι Λύση, αλλά μια πρόχειρη, επικίνδυνη και γεμάτη ανακρίβειες διαιώνιση του προβλήματος, εις βάρος της Λευκίμμης και όλης της Κέρκυρας.
Ποια λύση θα ήταν σε όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας της Λευκίμμης και της Κέρκυρας; Ας σκεφτούμε ορισμένες προϋποθέσεις :
Α. Οικονομική
Να μην αυξηθούν ούτε κατά 1€ τα δημοτικά τέλη, η φορολογία, ο ΕΝΦΙΑ για τους κατοίκους της περιοχής και όλης της Κέρκυρας. Να υπάρξει γενναία μείωση των δημοτικών τελών για τα λαϊκά νοικοκυριά και αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών εις βάρος των μεγάλων τουριστικών μονάδων που κερδίζουν από την τουριστική κίνηση (άνω των 2 εκατομμυρίων τουριστών ετησίως) και την εκμετάλλευση των εργαζομένων.
Η οικονομική παράμετρος αποκλείει εκ των πραγμάτων και τις τρεις επιχειρηματικές λύσεις που συνδέονται με τη λειτουργία ενιαίου ΧΥΤΑ Τεμπλονίου ή ενιαίου «ΧΥΤΑ Λευκίμμης» για όλη την Κέρκυρα. Ειδικά για το συνδυασμό Λευκίμμη-Δωδώνη, το κόστος μεταφοράς από όλο το νησί προς τη Λευκίμμη, το κόστος λειτουργίας του «ΧΥΤΑ Λευκίμμης» σαν σταθμός μεταφόρτωσης, η ακτοπλοϊκή εξαγωγή απορριμμάτων, το κόστος μεταφοράς Ηγουμενίτσα-Δωδώνη, καθώς και το κόστος εισόδου στο εργοστάσιο διαχωρισμού ΣΔΙΤ στην Ήπειρο με 40€/tn, θα εκτοξεύσει το συνολικό κόστος πάνω από 120€/tn.
Υποστηρίζουμε λύση με αποκεντρωμένο χαρακτήρα χωρίς μεγάλο κόστος μεταφοράς και αποκομιδής, με ΧΥΤΥ αποκλειστικά για τη Λευκίμμη ή σε συνεργασία με τους τρεις πρώην δήμους του Νότου, με αποκεντρωμένες λύσεις για όλη την Κέρκυρα.
Η άποψη μας είναι ξεκάθαρη τα απορρίμματα της Λευκίμμης να τα διαχειρίζεται η Λευκίμμη αυτεξούσια με τον καλύτερο δυνατό περιβαλλοντικό-τεχνολογικό-οικονομικό τρόπο.
Β. Περιβαλλοντική – Τεχνολογική
Για τη μέγιστη δυνατή μείωση του προς υγειονομική ταφή οργανικού υπολείμματος είναι απαραίτητη η διαλογή στην πηγή με πέντε κάδους, για τα τέσσερα βασικά ανακυκλώσιμα υλικά και τα οργανικά.
Είμαστε αντίθετοι τόσο στην εξαγωγή και ταφή όσο και στην εξαγωγή και καύση των απορριμμάτων της Λευκίμμης σε κάποιο άλλο τόπο εντός ή εκτός Κέρκυρας. Η Λευκίμμη οφείλει να διαχειριστεί το οργανικό υπόλειμμα της επιλέγοντας διαδοχικούς, οργανωμένους και τεχνολογικά άρτιους ΧΥΤΥ, με πεπερασμένη διάρκεια ζωής και πλήρη αποκατάστασή τους. Η επιλογή των χώρων πρέπει να γίνει μεταξύ κατάλληλων προτάσεων από μέρους της Πολιτείας που θα τεθούν προς έγκριση σε δημοψήφισμα των κατοίκων.
Η διαδικασία «αξιοποίησης» των ανακυκλώσιμων από την αγορά της ανακύκλωσης πρέπει να εξασφαλίζει ότι δε θα επιβαρύνει επιπλέον τους πολίτες με το κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας σε εργοστάσιο διαλογής/εμπλουτισμού, αλλά θα υλοποιείται με το κόστος να καταλογίζεται στον τελικώς ωφελούμενο.
Γ. Δημόσια – Ολοκληρωμένη
Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί μέρος της υποχρέωσης του Κοινωνικού Κράτους στα πλαίσια της διαχείρισης από μέρους του, όλων των αναγκαίων κοινωνικών υποδομών και υπηρεσιών (όπως αποχέτευση, δρόμοι, εκπαίδευση, ψυχαγωγία, υγεία κλπ) με τη χρήση ανεξαρτήτως κόστους, της καλύτερης τεχνολογίας και επιστήμης.
Η διατήρηση του Κοινωνικού Κράτους αποτελεί ζήτημα κεντρικής μάχης με τις πολιτικές του Κεφαλαίου και της Ε.Ε., γιατί η διατήρησή του μειώνει τις ταξικές ανισότητες εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε όλα τα κοινωνικά αγαθά στα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα. Σε αντίθεση με λογικές απαξίωσης του, υποστηρίζουμε ότι το κοινωνικό κράτος με όλες τις υποδομές και υπηρεσίες του αποτελεί ταξική κατάκτηση των κατώτερων κοινωνικών και εργατικών τάξεων και υποχώρηση των νεοφιλελεύθερων επιταγών του κεφαλαίου της πλήρους ιδιωτικοποίησης των πάντων.
Οι υπηρεσίες του Κοινωνικού Κράτους και μέσα σε αυτές η διαχείριση των απορριμμάτων χτυπιούνται όχι μόνο από την κυβέρνηση και την Ε.Ε. αλλά και από τμήματα του ίδιου του κινήματος, ανοίγοντας την πόρτα στα ιδιωτικά συμφέροντα με τρεις τρόπους :
Πρώτον, μέσω της περικοπής της χρηματοδότησης προς την τοπική αυτοδιοίκηση, οι υπηρεσίες των Δήμων οδηγούνται στην υπολειτουργία και την απαξίωση και έτσι ανοίγει ο δρόμος στον ιδιώτη να έρθει με μισθούς πείνας ακόμα και με εργατικά ατυχήματα να κάνει τη δουλειά.
Δεύτερον, με την εφαρμογή σκληρών ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων, με καθολικό ζύγισμα των απορριμμάτων στην πόρτα κάθε νοικοκυριού και με επιπλέον χρέωση από τον ιδιώτη εκτός των δημοτικών τελών.
Τρίτον, με την εφαρμογή του δόγματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κοινωνική επιχειρηματικότητα, τις εταιρείες λαϊκής βάσης, τις ΚΟΙΝΣΕΠ που τάζουν στο λαό δήθεν χρυσάφι από την αυτοδιαχείριση και τον κοινωνικό καπιταλισμό των απορριμμάτων του.
Εμείς ζητάμε να φύγουν όλοι οι ιδιώτες μικροί και μεγάλοι, να υπάρξει γενναία αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ενάντια στις πολιτικές λιτότητας της Ε.Ε. για την υπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών και όχι του κέρδους, να μην υπάρξει περαιτέρω υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της περιοχής, να φύγει το ΤΑΙΠΕΔ από την Μπούκα, τη Λευκίμμη και όλη την Κέρκυρα.
Δ. Κοινωνική
Ζητάμε μια λύση που να σέβεται και να προάγει τη παράδοση, τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και τη φυσιογνωμία της Λευκίμμης, μια λύση που θα συνάδει με τις καλύτερες πρακτικές της ιστορίας της κοινωνικής ζωής του τόπου μας, μια λύση με μηδενική κοινωνική όχληση που δε θα καθιστά τη ζωή αδύνατη, που δε θα συντρίψει την αξία της γης ώστε να ανοίξει το δρόμο σε μια ενδεχόμενη επιθετική εξαγορά της από τα μεγάλα ξενοδοχειακά συμφέροντα.
Ζητάμε μια λύση που θα εξασφαλίσει στους κατοίκους της Λευκίμμης ότι θα μπορούν να μεγαλώσουν με αξιοπρέπεια και χωρίς κανένα κίνδυνο τα παιδιά τους, χωρίς να αναγκαστούν να ξεσπιτωθούν.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΣτΕ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 2018 9.30 το πρωί