συνέντευξη στους Κωνσταντίνο Πουλή και Θάνο Καμήλαλη

Η Παρασκευή ξεκίνησε με τα νέα για ένα αδιανόητο γεγονός. Φανταζόσασταν ποτέ να διαβάζετε τίτλους όπως «η Σάσα Σταμάτη με δύο μπράβους είσεβαλε στην παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου»; Έχουμε δει άλλα θλιβερά παραστατικά, όπως κινητοποιήσεις χρυσαυγιτών στο θέατρο «Χυτήριο» το 2012, ενάντια στην παράσταση «Corpus Christi», παραθρησκευτικές οργανώσεις έξω από το θέατρο «Αριστοτέλειον» το 2017 στη Θεσσαλονίκη και μία παράσταση του Εθνικού, την «Ισορροπία του Νας» να κατεβαίνει μετά από αντιδράσεις γιατί περιείχε αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού. Δυστυχώς πλέον έχουμε και επίθεση σε θεατρική σκηνή γιατί γίνεται σάτιρα κατά ενός μεγαλοεπιχειρηματία, του Βαγγέλη Μαρινάκη, σύμφωνα με τους μάρτυρες και το βίντεο.

«Όταν έχει ένας κανάλι στο Υoutube και κάνει και παραστάσεις stand up, είναι γνωστό ότι έχει όλη τη δύναμη να κάνει δολοφονία χαρακτήρα» σχολιάζει ειρωνικά ο Χριστόφορος Ζαραλίκος στο TPP, εξηγώντας ότι πέρα από την παρουσιάστρια, Σάσα Σταμάτη και τους δύο μπράβους που εμφανίζονται στο βίντεο να έχουν ανέβει επιθετικά στη σκηνή, προσπαθώντας να διακόψουν την παράσταση, η ομάδα των ατόμων ήταν συνολικά έξι. «Ήταν η κυρία, τα δύο παιδιά τα ψωμωμένα ας πούμε, ένας κύριος πανέτοιμος να αρχίσει να γράφει με το κινητό, με το που η κυρία “αυθόρμητα” θα παρενέβαινε και δύο ακόμα άτομα που θα το παίζανε άσχετοι αγανακτισμένοι και φώναζαν “δίκιο έχει η κυρία”. Τα παιδιά όμως του θεάτρου που τους είδαν απ’έξω είπαν ότι όλοι αυτοί ήταν μία παρέα. Ηταν εντελώς στημένο, οι άνθρωποι ήρθαν έτοιμοι γι αυτό που κάνανε».

Συνεχίζει τονίζοντας πως «το ουσιαστικό με αυτήν την υπόθεση είναι ένα: Το κοινό του έβγαλε έξω. Εννοείται πως ούτε εγώ ούτε το θέατρο έχουμε την ικανότητα, τα προσόντα, να πετάξουμε έξω μπράβους που έχουν έρθει να χαλάσουν μία παράσταση. Γιατί εμείς ούτε μπράβοι είμαστε, ούτε στις τσέπες μας έχουμε κάτι άλλο εκτός από ψιλά και μάσκα και ούτε πηγαίνουμε στο θέατρο προετοιμασμένοι για να παίξουμε ξύλο. Δεν είναι το θέατρο το μέρος που λέμε “έχε και λίγο το νου σου”»

Μάλιστα έκανε μία ειδική αναφορά στις τσέπες των δύο μπράβων: «Οι τσέπες των “παιδιών” ήταν φουσκωμένες, με σχήμα. Θέλω να πω ότι αν, ας πούμε, γεμίσεις τις τσέπες σου με σοκοφρέτες, θα έχουν ένα συγκεκριμένο σχήμα. Αν οι σοκοφρέτες είναι… μεταλλικές, έχουν άλλο σχήμα οι τσέπες τους. Αυτό που είδαμε ήταν πολύ κοντά στις μεταλλικές σοκοφρέτες. Και εκείνη την ώρα μου ψιθύρισε στο αυτί ο υπεύθυνος του θεάτρου και μου είπε “σε παρακαλώ πήγαινε πέντε μέτρα πίσω”. Προφανώς κάτι είδε. Μόλις πήγα πίσω, δεν υπήρχε κανείς να συγκρατήσει τον κόσμο. Εκεί λοιπόν ο κόσμος άρχισε να καταβαίνει από την πλατεία στη σκηνή και με χειρονομίες, γιούχες και τέτοια, τους πέταξε έξω».

Σχετικά με την ψυχραιμία που επέδειξε, ανέφερε πως «εγώ όπως φαίνεται και στο βίντεο, προσπάθησα όσο πιο ευγενικά μπορώ, πρέπει να το έχω πει 100 φορές τη φράση “σας παρακαλώ”. Εκείνη τη στιγμή έχεις την ευθύνη και των υπολοίπων ανθρώπων που βρίσκονται στο θέατρο. Γιατί δεν θες να τους συμβεί κάτι άσχημο, η άσχημη εικόνα που είδαν ήταν αρκετή. Δυστυχώς ήταν πάρα πολύ πιθανό να γίνει κάτι άσχημο».

Όσο για το τι ειπώθηκε και το εάν ο λόγος ήταν αναφορά στον Βαγέλλη Μαρινάκη, σχολίασε πως «αυτό φώναζε η κυρία εκείνη την ώρα. Όμως, εγώ όταν γράφω μία παράσταση, όπως η συγκεκριμένη που έγραψα με τον Πιτσιρίκο, δεν σκέφτομαι ποιο κομμάτι μπορεί να ερεθίσει κάποιον και να κάνει και να ράνει. Γιατί αλλιώς δεν θα έγραφα παράσταση, θα έγραφα το ψυχομπούκωμα του καθενός. Δεν πάει έτσι η δουλειά, η παράσταση έχει αρχή – μέση – τέλος. Ο λόγος στο θέατρο εκφέρεται σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, που είναι ο χώρος του θεάτρου, με ένα συγκεκριμένο ύφος που έχει ο ηθοποιός, για έναν συγκεκριμένο λόγο και στόχο. Το να απομονώσουμε ένα συγκεκριμένο κομμάτι, δεν είναι κριτική, δεν παίζουμε έτσι, δεν είναι έτσι η δουλειά μας, δεν κάνουμε αυτό. Οπότε δεν θα κάτσω να εξηγήσω, τι ήταν αυτό, γιατί αυτό γιατί εκείνο. Δεν σ’αρέσει; Μπορείς να φύγεις. Δεν σ’άρεσε καθόλου; Μπορείς να φύγεις και να φωνάξεις “αίσχος”. Σε προσέβαλα; Μπορείς να μου κάνεις μήνυση»

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σάσα Σταμάτη εμφανίστηκε αμετανόητη για την πράξη της σε ανάρτησή της «την τρέλα μου σαν άνθρωπο την ξέρετε όλοι. Δεν την έκρυψα ποτέ και ούτε πρόκειται να προσποιούμαι τη σοβαρή και την καθωσπρέπει, ούτε βέβαια θα μπω στα καλούπια που θέλουν μερικοί. Αυτή είμαι και σ’ όποιον αρέσω για τους άλλους δεν θα μπορέσω».

Υποστηρίζει επίσης πως «είναι γελοίο να μου λένε ότι κυκλοφορώ με μπράβους, αφού το μόνο που με συνοδεύει είναι η τρέλα μου και το αυτοκίνητό μου και κάποιες φορές και κανένας φίλος μου όπως έγινε χθες» ενώ προσπαθεί να δείξει πως ο λόγος της «αυθόρμητης» αντίδρασής της ήταν οι αναφορές στην πλημμύρα στη Μάνδρα. Ωστόσο, στο Υστερόγραφο της κάνει μία έμμεση αναφορά στον Μαρινάκη, χωρίς να τον κατονομάζει λέγοντας πως είναι «μυγιάγγιχτη για όσους ήταν εκεί βοηθώντας με πράξεις και χωρίς μεγάλα και ψεύτικα λόγια. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…». Ο Μαρινάκης είχε διαφημίσει πολύ τη «βοήθειά του στους πληγέντες της Μάνδρας» εκείνες τις ημέρες.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sasa Stamati (@sasastamata)

«Έλεγαν συνέχεια ότι ο Μαρινάκης βοηθάει ανθρώπους, ότι ο Μαρινάκης σώζει ανθρώπους και ρωτούσαν τον Ζαραλίκο γιατί δεν λέει τίποτα “για τον φίλο του τον Μελισσανίδη”» διηγήθηκε ο αυτόπτης μάρτυρας, μιλώντας στην «Αυγή».

«Νομίζω ότι είμαι πολύ σοβαρή περίπτωση για να ασχοληθεί μαζί μου ο Μητσοτάκης»

Ειδική αναφορά έκανε όμως και στη σιωπή της κυβέρνησης, πέρα από μία γενικόλογη ανάρτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στο twitter, στον προσωπικό του λογαριασμό. «Γράφει για “αυτοδικία” χωρίς να περιγράφει πού, πώς, πότε. Δεν μπορείς να καταδικάσεις τη βία σε όποιο θέατρο κι αν έγινε. Μα δεν έγινε σε κάποιο θέατρο, έγινε σε ένα συγκεκριμένο θέατρο» σχολίασε σχετικά.

«Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει βγάλει μία ανακοίνωση. Δεν παλεύονται οι άνθρωποι, το ότι είναι απολύτως άχρηστοι είναι δεδομένο. Το λέω και στα βίντεό μου. Αλλά εδώ δεν μιλάμε γι αυτό, μιλάμε για το τυπικό, να περιγράψει το υπεύθυνο πολιτικό προσωπικό, το πλαίσιο της χώρας που κυβερνάει. Δεν έχω την απαίτηση ο Μητσοτάκης να κάθεται να ασχολείται μαζί μου. Αν και δεν ασχολείται και με τίποτα σοβαρό, εγώ νομίζω ότι είμαι πολύ σοβαρή περίπτωση για να ασχοληθεί ο Μητσοτάκης. Παρόλα αυτά, ένας Πρωθυπουργός, που σίγουρα έχει μάθει τι έγινε, είναι αδιανόητο να μην έχει βάλει κάποιον, επίσημα, από την κυβέρνηση, να βγάλει μία ανακοίνωση ότι δεν είναι δυνατόν στα θέατρα να μπουκάρουνε μπράβοι. Αν δεν βγάλει μέχρι αύριο, εγώ θα καταλάβω ότι η κυβέρνηση επιτρέπει, επικροτεί, στα θέατρα να μπαίνουνε μπράβοι» τόνισε ο κωμικός, που αναφέρθηκε ξανά, κλείνοντας, στα θετικά σχόλια που έλαβε για την «ψύχραιμη αντίδρασή του» εκείνη την ώρα:

«Η καρδούλα του καθενός το ξέρει εκείνη την ώρα αν είναι ψύχραιμος. Εκείνη την ώρα οφείλω να είμαι ψύχραιμος, γιατί είμαι υπεύθυνος για τη σκηνή. Αν κάποιος χυτπήσει, στεναχωρηθεί, νιώσει άβολα, νιώθω ότι φταίω εγώ. Αλλά αυτό τελείωσε, το έπαιξα αυτό το έργο. Οι υπόλοιποι, το κράτος, πού είναι; Εννοείται ότι καθένας πρέπει να παίρνει θέση σε τέτοια γεγονότα, αλλά ο πρώτος που πρέπει να παίρνει θέση, είναι η Πολιτεία.»