«Δεν πρόκειται να ανατεθεί σε εισπρακτικές εταιρείες η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την επιχείρηση, αλλά θα προσληφθεί σύμβουλος για την υποβοήθηση της διαδικασίας είσπραξης», αναφέρουν πηγές της ΔΕΗ στο Αθηναϊκό Πρακτορείο. Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι θα αξιοποιηθεί η δυνατότητα ασφάλισης (securitization) των οφειλών, μέσω της οποίας η ΔΕΗ θα βελτιώσει τη ρευστότητά της πουλώντας το εν λόγω χρηματοοικονομικό προϊόν σε ενδιαφερόμενους επενδυτές.
 
Νωρίτερα την Τετάρτη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ ΑΕ Εμμανουήλ Παναγιωτάκης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής παρουσίασε στοιχεία για τις οφειλές στη ΔΕΗ και ενημέρωσε τους βουλευτές ότι η επιχείρηση σχεδιάζει να προσλάβει εταιρεία με ειδίκευση στο θέμα της συλλογής οφειλομένων.
 
«Η είσπραξη των ληξιπροθέσμων είναι ένας διαρκής αγώνας, θεωρούμε ότι αυτές οι πολιτικές των διευκολύνσεων, έχουν φτάσει περίπου στα όριά τους. Έτσι λοιπόν έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε σε πιο αποφασιστικές μεθόδους, Θα προσλάβουμε εταιρεία η οποία έχει μεγαλύτερη εξειδίκευση στο θέμα της συλλογής οφειλομένων και με διεθνή εμπειρία, όπου έχουν συστήματα δικά τους, που αναλύουν την πελατεία με βάση ιστορικά στοιχεία, έχουν λογισμικά με τα οποία αναλύουν την κατάσταση του κάθε πελάτη, με πολύ πιο -θα πω την έκφραση- σοφιστικέ μεθόδους και πιστεύουμε, μας έχουν υποσχεθεί ότι η εισπραξιμότητα μπορεί να αυξηθεί πάνω από 10%», είπε ο Εμ. Παναγιωτάκης και πρόσθεσε ότι αυτό θα είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα δώσει πολύ μεγάλη ανάσα, στη ΔΕΗ.
 
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ενημέρωσε επίσης ότι η επιχείρηση δεν θα διστάσει να προχωρήσει και σε securitisation, δηλαδή, σε τιτλοποίηση. «Υπάρχουν μεγάλα διεθνή funds, τράπεζες -και η Bank of Amerika και η Deutsche Bank και η HSBC-, όλοι, οι οποίοι μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις οφειλές, τα ληξιπρόθεσμα, εάν δούνε ότι έχεις ένα αξιόπιστο μηχανισμό συλλογής τους. Άρα, θα αξιοποιήσουμε και αυτό, εντός των ημερών. Γενικά η ΔΕΗ, όπως είπα, σε λίγα χρόνια πρέπει να κάνει αυτά που δεν έγιναν δεκαετίες. Έχουμε χαράξει μια στρατηγική, ότι η ΔΕΗ του μέλλοντος, και μάλιστα του άμεσου μέλλοντος, θα είναι μικρότερη στον ηλεκτρισμό στην Ελλάδα, αλλά θα είναι η ισχυρότερη και μεγαλύτερη εταιρεία», είπε ο Εμ. Παναγιωτάκης.
 
«Άνοιγμα» σε φυσικό αέριο και ηλεκτρονικά αυτοκίνητα
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στη ΔΕΗ φθάνουν συνολικά τα 2,1 δισ., και έχουν διακανονιστεί 800 εκατομμύρια. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και 550 εκατ. από τους τελικούς πελάτες.
 
Ο Εμ. Παναγιωτάκης ανέφερε ότι η ΔΕΗ θα ασχοληθεί και με άλλα προϊόντα στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα το φυσικό αέριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ότι θα αναπτύξει περισσότερο τη διεθνή της δραστηριότητα. «Έχουμε ένα ισχυρό brand name, μια ισχυρή παρουσία και θα αξιοποιήσουμε την ευρωπαϊκή ενεργειακή ολοκλήρωση και ιδιαίτερα την περιφερειακή αγορά των Βαλκανίων και της Ιταλίας, που είναι η περιφερειακή ενεργειακή αγορά της Ε.Ε. που μας αφορά», είπε ο πρόεδρος της ΔΕΗ και πρόσθεσε: «Ο στόχος μας είναι να καταστούμε εκ των leader σε αυτήν την αγορά. Προϋπόθεση βέβαια για αυτό -και εδώ αφορά και την πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο- είναι να δοθούν στην ΔΕΗ τα εργαλεία εκείνα με τα οποία θα μπορέσει να δράσει περισσότερο ως επιχείρηση και λιγότερο ως δημόσιος οργανισμός».
 
Στη μεγαλύτερη δυνατή χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος για την πληρωμή των λογαριασμών από τους καταναλωτές στοχεύει η ΔΕΗ ΑΕ, όπως εξάλλου ανέφερε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης Εμμανουήλ Παναγιωτάκης ενημερώνοντας σήμερα τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Οι βουλευτές μέλη της επιτροπής της Βουλής ενημερώθηκαν, επίσης, σχετικά με την προμήθεια υγρών καυσίμων για κάλυψη των αναγκών της ΔΕΗ Α.Ε. κατά το έτος 2017 και σχετικά με την ανάθεση της παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών μεταφοράς και επίδοσης λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και ενημερωτικών επιστολών της ΔΕΗ ΑΕ, στην εταιρεία ΕΛΤΑ Α.Ε.
 
Για το ζήτημα της περισυλλογής, διαλογής, μεταφοράς και επίδοσης των λογαριασμών ρεύματος, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ είπε ότι στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος δύο εταιρείες, τα ΕΛΤΑ και η ACS. Η ACS δεν πληρούσε όλους τους όρους της διακήρυξης και γι΄ αυτό απερρίφθη και επομένως το έργο αυτό ανέλαβαν τα ΕΛΤΑ.
 
«Πρόκειται για περίπου 45.000.000 λογαριασμούς τον χρόνο, πηγαίνουν στα σπίτια. Η τιμή που επετεύχθη ήταν παραπλήσια με αυτή του προηγούμενου διαγωνισμού. Είναι για ένα συν ένα χρόνο. Το συνολικό τίμημα είναι περίπου 21.000.000 ευρώ. Αυτό είναι το κόστος της επίδοσης των λογαριασμών μας. Σπεύδω να σας πω ότι στόχος μας να μειωθεί όσο δυνατό η έγχαρτη αποστολή τους και να αξιοποιηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα, του οποίου κάνει χρήση περίπου το 10% των καταναλωτών μας», είπε ο Εμ. Παναγιωτάκης.
 
«Η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου πίσω από την αύξηση δαπανών υγρών καυσίμων»
 
Αναφορικά με την προμήθεια των υγρών καυσίμων, ο Εμ. Παναγιωτάκης ανέφερε ότι η ΔΕΗ χρησιμοποιεί δύο ειδών υγρά καύσιμα, το μαζούτ με χαμηλή περικεκτικότητα θείου το οποίο αφορά την τροφοδοσία των μεγάλων μονάδων της Κρήτης και ένα μέρος από τα νησιά και το δεύτερο είναι το ντίζελ που αφορά μεγάλο μέρος από τη νησιωτική χώρα, αλλά χρησιμοποιείται και ως υποβοηθητικό για τις εναύσεις των λιγνιτικών μονάδων, για τα ορυχεία και για τις χερσαίες μεταφορές.
 
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, έγιναν δύο διαγωνισμοί, σύμφωνα με την πολιτική που έχει χαράξει η ΔΕΗ, πολιτική η οποία συνίσταται στη διεξαγωγή διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών ηλεκτρονικά και στη διενέργεια των μεταφορών από πλοία που ναυλώνονται από τη ΔΕΗ ώστε να επιτυγχάνονται οικονομίες. «Επετεύχθησαν και στις δύο περιπτώσεις πολύ ικανοποιητικοί διαγωνισμοί, με αρκετούς συμμετέχοντες, Έλληνες και ξένους, και τα αποτελέσματα κρίνονται ικανοποιητικά γιατί έχουμε πετύχει τις μικρότερες δυνατές τιμές σε σχέση με το παρελθόν», είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ ΑΕ.
 
«Τα περιθώρια από την συνολική προμήθεια ήταν τα χαμηλότερα της τελευταίας εξαετίας. Η συνολική δαπάνη η οποία προϋπολογίζεται για τα υγρά καύσιμα είναι: Για το μαζούτ περίπου 311 εκατομμύρια ευρώ για 940.000 μετρικούς τόνους. Και για το ντίζελ όπου επίσης έγινε επιτυχημένος διαγωνισμός, η συνολική δαπάνη θα είναι περίπου 286 εκατομμύρια και αφορά 350.000 χιλιόλιτρα», είπε ο Εμ. Παναγιωτάκης, πρόσθεσε όμως πως παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ πέτυχε καλύτερες τιμές, σημειώθηκε μια αύξηση σε σχέση με πέρυσι, λόγω της ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου, διότι οι συναλλαγές αυτές γίνονται σε δολάρια.