«Να συνειδητοποιήσουμε ότι θα ζήσουμε με μάσκες πολλούς μήνες. Πρακτικά, δεν ήταν δυνατόν να δίνουμε κάθε μέρα μάσκα, γι αυτό επιλέχθηκαν πάνινες επαναχρησιμοποιούμενες μάσκες που θα δοθούν δωρεάν μέσω της Ένωσης Δήμων», εξήγησε ο υπουργός Εσωτερικών και όπως αποσαφήνισε «θα εφοδιάσουμε τα παιδιά καταρχήν με δύο μάσκες και στη συνέχεια με τουλάχιστον άλλη μία. Τη Δευτέρα θα δοθούν τα χρήματα στην Κεντρική Ένωση Δήμων. Αύριο θα γίνουν οι ανακοινώσεις από την Υπουργό Παιδείας. Η εισήγηση των επιστημόνων είναι τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου».
Από την άλλη πλευρά, κάλεσμα στην υπουργό Παιδείας να συγκαλέσει τους Επιτρόπους Μορωτικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής για άμεση ανάληψη των προτεινόμενων πρωτοβουλιών απευθύνει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης με άρθρο του στην «Αυγή» με τίτλο «Η αποτυχία της προετοιμασίας είναι η προετοιμασία της αποτυχίας». Μεταξύ άλλων, στο άρθρο του ο κ.Φίλης τονίζει:
Ζητήσαμε επιπλέον χρηματοδότηση για την Παιδεία, προκειμένου να διαμορφωθούν τάξεις με δραστικά μειωμένη «μαθητική πυκνότητα» (10-12 μαθητών), όπως προτείνουν οι επιστήμονες διεθνώς.
Για να υποστηριχθεί κάτι τέτοιο απαιτούνταν επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών και επιτάχυνση του διορισμού των 10.500 μονίμων εκπαιδευτικών, που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ακούμε αντίθετα ότι οι τάξεις θα λειτουργήσουν με πλήρη μαθητική σύνθεση, όπως προ πανδημίας και πρακτικά με το συνήθη αριθμό εκπαιδευτικών.
Ζητήσαμε να αξιοποιηθεί το καλοκαίρι για καίριες παρεμβάσεις στην σχολική κτιριακή υποδομή (κοινόχρηστοι χώροι και χώροι υγιεινής, αίθουσες που στερούνταν ικανοποιητικού αερισμού κ.ά.). Προτείναμε ένα αποκεντρωμένο σχεδιασμό δράσης, με την επίβλεψη των Περιφερειακών Διευθύνσεων και την ενεργοποίηση των δήμων. Δεν έγινε τίποτα.
Προτείναμε την αναζήτηση πρόσθετων, εναλλακτικών σχολικών αιθουσών μέσω των ΟΤΑ ως προσωρινό μέτρο ανάγκης. Καμία ενέργεια. Αντίθετα, το υπουργείο ετοιμάζεται να υλοποιήσει την απαράδεκτη ρύθμιση που ψήφισε τον Ιούνιο, αυξάνοντας εν μέσω πανδημίας τους μαθητές στα δημοτικά από 22 σε 25!
Ζητήσαμε ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με την ενεργοποίηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ώστε να δοθούν οδηγίες για την αναπλήρωση των μαθημάτων και την προσαρμογή στις πρωτόγνωρες συνθήκες. Αυτό εξάλλου είναι το κύριο καθήκον του, όχι η αντιπαιδαγωγική αναταραχή των ωρολογίων προγραμμάτων. Καμία ανταπόκριση.»