Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Καθημερινή, πρόκειται για τα πληρώματα 30 νεότευκτων ιστιοπλοϊκών σκαφών με περίπου 70-80 ναυτικούς, που απέπλευσαν από τη δυτική Γαλλία στις αρχές Μαρτίου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, πρόκειται για καινούρια σκάφη που ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες ενοικιάσεως σκαφών αναψυχής, τα οποία οι επαγγελματίες ιστιοπλόοι κλήθηκαν να μεταφέρουν στη χώρα μας, πριν την επιβολή απαγορεύσεων.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα σκάφη απέπλευσαν από τη Γαλλία μεταξύ 5 και 8 Μαρτίου, και έφτασαν στις ακτές τις Αττικής περίπου 20 ημέρες αργότερα, δηλαδή μετά την επιβολή απαγόρευσης κατάπλου στα ελληνικά λιμάνια που επιβλήθηκε στις 19 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δέσουν πουθενά.

Μάλιστα, η εφημερίδα αναφέρει πως για το ζήτημα, ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών (ΣΙΤΕΣΑΠ) είχε ενημερώσει εγγράφως την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, τονίζοντας μεταξύ άλλων, πως «τα σκάφη, λόγω των πολυήμερων πλόων, δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων», καθώς και ότι «ορισμένα άτομα από τα πληρώματα υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και τη φαρμακευτική τους αγωγή», με τη σημείωση τα προβλήματα αυτά δεν τους αποτρέπουν από την κυβέρνηση σκάφους.

Την περασμένη Δευτέρα, ένα από τα πρώτα ιστιοπλοϊκά που έφτασαν στα ανοιχτά της Αττικής επιχείρησε να καταπλεύσει στη μαρίνα Αλίμου, με αποτέλεσμα να επιβληθεί στον ιδιοκτήτη και δύο ακόμα άτομα πρόστιμο 5.000 ευρώ, ενώ σε βάρος τους αναφέρεται πως σχηματίστηκε δικογραφία για παραβίαση της απαγόρευσης κατάπλου. Έκτοτε, τα 30 σκάφη παρέμεναν αγκυροβολημένα στα ανοιχτά της μαρίνας Αλίμου, των ακτών της Βουλιαγμένης και του Σουνίου, ενώ αναφέρεται πως κάποια άλλα έχουν αγκυροβολήσει κοντά στον Ισθμό της Κορίνθου.

Την Τετάρτη, το βίντεο ενός εκ των κυβερνητών των σκαφών, Γιώργου Μαλέα, έκανε το γύρο του διαδικτύου, με τον ίδιο να περιγράφει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, κάλεσε τις ελληνικές αρχές να τους επιτρέψει την προσέγγιση σε κάποιο λιμάνι, θέτοντας τον εαυτό τους στη διάθεση των αρχών, ώστε να μπουν σε καραντίνα για όσο χρειαστεί, αλλά να τους επιτραπεί να καταπλεύσουν με ασφάλεια σε κάποιο λιμάνι.

«Γνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη, και βλέποντάς την καθημερινά σε όλο μας το ταξίδι, βλέποντας τα σύνορα των χωρών να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, φτάσαμε σήμερα στην Ελλάδα και πληροφορηθήκαμε ότι δεν μας επιτρέπεται να προσεγγίσουμε σε κανένα ελληνικό λιμάνι, καμία μαρίνα. Στην ερώτησή μας “που να πάμε”, η απάντηση όλων μα όλων, “δεν είναι δική μας δουλειά”» αναφέρει ο ίδιος, μεταξύ άλλων.

https://www.facebook.com/george.maleas/videos/10156174796332824/

«Ζητάμε να καταπλεύσουμε με ασφάλεια σε κάποιο λιμάνι και είμαστε διαθέσιμοι να υποβληθούμε σε ιατρικά τεστ και να παραμείνουμε σε καραντίνα, αλλά πάνω απ’ όλα να είμαστε ασφαλείς» αναφέρει ακόμα ο Γ. Μαλέας.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρά το γεγονός πως τα σκάφη και τα πληρώματά τους παραμένουν σε αυτή την κατάσταση εδώ και ημέρες, χωρίς να γνωστοποιηθεί στα ΜΜΕ, για το ζήτημα εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου, Στέφανος Βλαστός στο Mega, αρκούμενος να τονίσει πως «ως όφειλε», έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση και συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να αποτρέψει παρόμοια περιστατικά προσπάθειας αυθαίρετης εισόδου σκαφών στον τουριστικό λιμένα.

Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε πως ενημέρωσε μέσω επίσημων επιστολών τον υπουργό Δικαιοσύνης, τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, ζητώντας τη συνδρομή τους στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες στο νόμο διαδικασίες στην προσπάθεια αποτροπής του παράνομου και αυθαίρετου διάπλου, κατάπλου και ελλιμενισμού σκαφών, και κυρίως στη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, ζητώντας ιδίως τη συνδρομή του Λιμενικού Σώματος, ως αρμόδιας αρχής για την αστυνόμευση του θαλάσσιου χώρου και του χώρου του τουριστικού λιμένα (μαρίνας) Αλίμου.

Αξίζει δε να σημειωθεί πως στην εμφάνιση του στη τηλεόραση, ο διευθύνοντας σύμβουλος της ΕΤΑΔ ανακοίνωσε πως η Εταιρεία ήδη τοποθέτησε πλωτό φράγμα στην είσοδο της μαρίνας με κατάλληλη σήμανση και φωτισμό, τηρώντας όλους τους όρους ασφάλειας της ναυσιπλοΐας προκειμένου να αποτρέψει παρόμοια περιστατικά προσπάθειας αυθαίρετης εισόδου σκαφών στον τουριστικό λιμένα. Ακόμα, ο ίδιος σημείωσε πως είναι σε γνώση της ΕΤΑΔ πως υπάρχουν αρκετά αντίστοιχα μηνύματα από σκάφη που κατευθύνονται τόσο προς τη μαρίνα Αλίμου όσο και της Θεσσαλονίκης, δεσμευόμενος πως «η εταιρεία θα συνεχίσει να βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση και συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές με στόχο την αυστηρή τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας», ενώ κάλεσε ιδιοκτήτες και επιβαίνοντες των σκαφών να τηρήσουν τα προβλεπόμενα εκ του νόμου μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση, χωρίς άλλη απάντηση.

Στο δημοσίευμα της Καθημερινής αναφέρεται σε ανώνυμη πηγή αξιωματούχου του υπουργείου Ναυτιλίας, που υποστηρίζει πως «σε συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία αναζητούμε ελεγχόμενο χώρο, στον οποίο θα καταπλεύσουν με ασφάλεια τα σκάφη», με ένα από τα ενδεχόμενα να φέρεται ο ελλιμενισμός στις εγκαταστάσεις της Olympic Marine στο Λαύριο.