Το σωματείο των εκπαιδευτικών ζητά την άμεση λήψη μέτρων για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο καιρό παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.

Oλόκληρη η ανακοίνωση:

ΔΥΟ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ…

ΔΥΟ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΙΛΑΡΟΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑΣ

  • ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
  • ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Πέρασαν δυο βδομάδες από το κλείσιμο των σχολείων και την πραγματοποίηση υποχρεωτικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε αυτές τις δύο βδομάδες:

  • Δύο φορές κατέρρευσε ολοκληρωτικά το σύστημα (την πρώτη μέρα στα Γυμνάσια-Λύκεια και σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία).
  • Κάθε μέρα κάποιος μαθητής δεν μπορούσε να μπει, να συνδεθεί, να ακούσει
  • Εκατοντάδες παιδιά στον Πειραιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν επειδή δεν έχουν εξοπλισμό, γρήγορο internet, ορισμένες οικογένειες δεν έχουν καν σταθερό τηλέφωνο! Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες εκπαιδευτικών σχεδόν από κάθε σχολείο. Ενδεικτικά: σε Γυμνάσιο του Δήμου Πειραιά (και “καλής” περιοχής θεωρητικά), πρόβλημα δήλωσαν στο σχολείο ότι έχουν περίπου 20 μαθητές. Αντίστοιχα, σε Λύκειο του Κορυδαλλού περίπου 20 μαθητές έχουν πρόβλημα εξοπλισμού (συσκευές ή σύνδεση).
  • Σε άλλο Γυμνάσιο του Πειραιά, 5 οικογένειες είναι χωρίς καθόλου τηλέφωνο στο σπίτι. Εκπαιδευτικός από Γυμνάσιο της Σαλαμίνας ανέφερε ότι οι μαθητές μετακινούνται σε συγγενικό τους σπίτι, από μία περιοχή της Σαλαμίνας σε άλλη, για να έχουν πρόσβαση στο μάθημα. Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί μία απίστευτη φωτογραφία με μαθητές στο καφενείο του χωριού, να προσπαθούν με το κινητό να κάνουν μάθημα… Η άρνηση της κυβέρνησης να πάρει μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών δυναμώνει τις ταξικές ανισότητες, που έτσι και αλλιώς υπάρχουν.
  • Με εξαίρεση τον εξοπλισμό που προμηθεύονται κάποιοι Δήμοι με δική τους πρωτοβουλία, τα περιβόητα tablet ακόμα έρχονται…
  • Οι υποδομές των σχολείων, στα οποία πάνε καθημερινά συνάδελφοι που δεν έχουν εξοπλισμό, ξεπερασμένες και ακατάλληλες. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα των συναδέλφων του 3ου Γυμνασίου Περάματος, όπου μέχρι τις 11/11 είχαν καταφέρει 8 εκπαιδευτικοί να πραγματοποιήσουν μόλις … 3 διδακτικές ώρες.
  • Δεν έχει ετοιμαστεί από το Υπουργείο κανένα εκπαιδευτικό λογισμικό-υλικό για την στήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ούτε καν για τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ. Oύτε καν για την προετοιμασία των μαθητών της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε θέματα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, μίας επιτροπής δηλαδή που είναι στην αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου.
  • Το Υπουργείο εμποδίζει, αντί να στηρίξει -όπως οφείλει- τον Σύλλογο Διδασκόντων να κρίνει τον τρόπο που θα διαμορφωθεί το πλάνο της σύγχρονης/ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε κάθε σχολείο. Κάθε εκπαιδευτικός, με βάση το Υπουργείο, δεν μπορεί να επιλέξει και κάποιον εναλλακτικό τρόπο που θα κρίνει πρόσφορο (π.χ. ασύγχρονη), ανάλογα με τις ανάγκες και τα δεδομένα του τμήματός του, ανάλογα την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθήματος, τη δυνατότητα ή την αδυναμία μαθητών του να έχουν πρόσβαση στα μαθήματα  μέσω webex, ώστε να κρατήσει ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Η ΕΛΜΕ Πειραιά αναγκάστηκε να κάνει παρέμβαση σε σχολείο που (της) καταγγέλθηκαν τέτοιες απαράδεκτες πιέσεις σε εκπαιδευτικούς.
  • Τα Ιδιωτικά Σχολεία έχουν φυσικά το “ελεύθερο” να διαλέξουν όποια πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως επιθυμούν, προφανώς για μην αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερφόρτωσης …
  • Πληθαίνουν οι καταγγελίες εκπαιδευτικών για είσοδο εξωσχολικών στις ψηφιακές τάξεις, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για το μάθημα, τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών κλπ. Συνέπεια της αποκλειστικής χρήσης της πλατφόρμας μιας πολυεθνικής και όχι της ανάπτυξης των κρατικών ψηφιακών υποδομών, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Τι άλλο παράδειγμα να πούμε για να δείξουμε την πραγματική εικόνα που επικρατεί; Θα μπορούσαμε να συνεχίζαμε για σελίδες…

Στη μάχη που δίνουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί το Υπουργείο είναι απέναντι, δεν παίρνει τα αναγκαία μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών.

Με την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών διατηρείται, όπως διατηρείται η αναγκαία επαφή και στήριξη στους μαθητές μας την περίοδο της καραντίνας, μένει ζωντανή η όποια εκπαιδευτική διαδικασία.

Το μόνο που νοιάζει το Υπουργείο είναι να ανακοινώνει «ψηφιακές τάξεις» και «ψηφιακά μαθήματα» κενά περιεχομένου, με μεγάλο αριθμό μαθητών να είναι απόντες. Απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αντιτάσσουν το επικοινωνιακό τους προφίλ.

Επιβεβαιώνεται  για μια ακόμα φορά ότι η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση να πάρει, έστω και τώρα, όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Για όσο διάστημα αυτά είναι κλειστά, να πάρει όλα τα μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών μας, για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω!

Δε επιτρέπουμε σε κανέναν να παίξει με την υγεία μας ή με την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Δυναμώνουμε τον αγώνα!