Σύμφωνα με τον Φραγκίσκο Κουτεντάκη, «οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ έχουν ιδεοληψίες και τα στοιχεία τους είναι ανακριβή», και αφήνει αιχμές για σκόπιμη καθυστέρηση στην αξιολόγηση, άρα και για ευθύνες του ΔΝΤ στη δημιουργία συνθηκών ασφυξίας στην οικονομία, αφού «η τακτική των δόσεων με το σταγονόμετρο είναι συμπεριφορά Σάιλοκ». Συνέχισε, βάζοντας στο κάδρο και τους Ευρωπαίους, οι οποίοι, όπως λέει, αν και συμφώνησαν το καλοκαίρι για εκταμίευση κονδυλίων για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, έκτοτε «παίζουν καθυστερήσεις».

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα επικαλείται τις διαφορετικές προσεγγίσεις στο αποτέλεσμα του προϋπολογισμού του 2015. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, ο προϋπολογισμός του 2015 έκλεισε με πρωτογενές πλεόνασμα 0,2% του ΑΕΠ, ενώ το ΔΝΤ επιμένει οτι ο προϋπολογισμός έκλεισε με πρωτογενές έλλειμμα 0,6% του ΑΕΠ, «χωρίς να μπορεί να δικαιολογήσει τις εκτιμήσεις του αυτές».

Ο Φραγκίσκος Κουτεντάκης αναφέρθηκε επίσης στο σκηνικό «ασφυξίας» που προσπαθεί να επιβληθεί για ακόμη μία φορά, δηλώνοντας, «τους το έχουμε πει. Δεν τίθεται ζήτημα να μην πληρωθούν μισθοί και συντάξεις. Αν φτάσουμε ποτέ εκεί -και δεν είμαστε κοντά- μπορεί να μην πληρώσουμε χρέος», δήλωσε ο Φραγκίσκος Κουτεντάκης, αποκαλύπτοντας ότι ακόμα και τώρα, στα τεχνικά κλιμάκια, υπάρχουν κάποιοι τεχνοκράτες που επιμένουν στη λογική των καθυστερήσεων στις εσωτερικές πληρωμές, προκειμένου να πληρώνονται κανονικά τόκοι και χρεολύσια».

«Θέλουν να φτάσεις στο χείλος του γκρεμού, να φτάσεις στο αμήν», υποστήριξε ο ΓΓ Δημοσιονομικής Πολιτικής, συμπληρώνοντας ότι αν και τώρα δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος στα ταμειακά διαθέσιμα, η κατάσταση εξ ορισμού (σ.σ. η μη καταβολή δόσεων) δεν μπορεί να συνεχίζεται επ’ αόριστον. «Τους λέμε ότι αυτή η αβεβαιότητα (σ.σ. η μη εκταμίευση πόρων για την πληρωμή των οφειλών του Δημοσίου) κοστίζει ακριβά στην πραγματική οικονομία αλλά κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν και μας κάνουν συστάσεις για το ποιες δαπάνες πρέπει να κόψουμε», τόνισε ο ίδιος.

Την ίδια στιγμή, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, σχολιάζει τα αποτελέσματα του προϋπολογισμού σημειώνοντας:

• Το σημαντικά μεγαλύτερο πλεόνασμα σε σχέση με τον στόχο, κατανέμεται περίπου ισομερώς σε υψηλότερα έσοδα και χαμηλότερες δαπάνες. Και από τις δυο πλευρές, η εικόνα οφείλεται σε συγκυριακούς παράγοντες.

• Η υστέρηση των φορολογικών εσόδων οφείλεται κυρίως στις εισπράξεις από τον ΕΝΦΙΑ. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων εισπράχθηκε μέσα στο 2015 και όχι το 2016. Τα συνολικά έσοδα είναι σχεδόν 2,67 δισ. (έναντι στόχου 2,65) που δημοσιονομικά καταγράφεται στο 2015.

• Τα μη φορολογικά έσοδα (παράβολα, προμήθειες, μερίσματα, κλπ) είναι ιδιαίτερα αυξημένα κυρίως λόγω του υψηλότερου μερίσματος από την ΤτΕ κατά 325 εκατ. πάνω από την πρόβλεψη.

• Η πληρωμή για την κάλυψη ελλείμματος του ΕΛΕΓΕΠ γίνεται σταδιακά, ενώ η πρόβλεψη ήταν να γίνει εφάπαξ. Στο πρώτο δίμηνο είχαν προβλεφθεί 281 εκατ. και πληρώθηκαν μόνο 78, δηλαδή εξοικονομήθηκαν 203 εκατ. που θα πληρωθούν τους επόμενους μήνες (8 δόσεις)

• Υπάρχουν λιγότερα αιτήματα επιχορηγήσεων στον κοινωνικό προϋπολογισμό (ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και κοινωνική προστασία) κατά 122 εκατ. καθώς υπάρχουν αρκετά ταμειακά διαθέσιμα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Fortunegreece.com, ΓΛΚ