Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr, 27χρονος ντελιβεράς έχασε τη ζωή του το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς. Συγκεκριμένα, το εργατικό  δυστύχημα σημειώθηκε στις 23:35 τη νύχτα της παραμονής Πρωτοχρονιάς, ενώ ο 27χρονος εκτελούσε διανομή, καθώς εργαζόταν τα βράδια ως διανομέας για να συντηρεί την οικογένεια του. Ήταν παντρεμένος πατέρας δύο παιδιών, δύο ετών και οκτώ μηνών.

Ο Ι. Αποστολάκης εξέφρασε τα συλλυπητήρια του προς την οικογένεια και τόνισε πως οι εργαζόμενοι πρέπει να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους, καθώς δουλεύουν κάτω από αντίξοες συνθήκες. «Η δουλειά αυτή είναι από μόνη της “βουτηγμένη” στην εντατικοποίηση. Δεν είναι μόνο το κρύο και η βροχή, είναι το στρες, η πίεση η βιασύνη από την μια παραγγελία στην άλλη. Πόσο μάλλον όταν κάνεις και δεύτερη δουλειά. Γι’ αυτό λέμε στους συναδέλφους πως πρέπει να διεκδικήσουμε οφέλη από τη δουλειά μας που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας».

Προ ημερών το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού – Ξενοδοχείων Αττικής πραγματοποίησε την Παρασκευή μηχανοκίνητη πορεία , με κατάληξη το υπουργείο Εργασίας, με σύνθημα «όχι άλλος νεκρός για τα κέρδη τους». Σύμφωνα με το Συνδικάτο, σε  πολλές περιπτώσεις οι ντελιβεράδες αναγκάζονται να δουλεύουν με το δικό τους μηχανάκι και να επιβαρύνονται με το κόστος της βενζίνης και της συντήρησης, ενώ ακόμα και εκεί που υπάρχουν εταιρικά μηχανάκια η συντήρησή τους είναι πλημμελής. Σε αυτά προστίθενται οι «διπλές ειδικότητες», με εργαζόμενους να δηλώνονται και να δουλεύουν για παράδειγμα και στη λάντζα και στη διανομή, η υποδηλωμένη ή αδήλωτη εργασία, οι 4ωρες συμβάσεις που όταν το επιβάλλουν οι παραγγελίες μπορεί να γίνουν 10ωρα, τα ρεπό που δεν δίνονται, οι συνθήκες πίεσης και εντατικοποίησης για να βγει η δουλειά. Το Συνδικάτο υπογραμμίζει πως θα συνεχίσει να διεκδικεί μέτρα προστασίας και καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για τα δικαιώματα τους.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Εργασίας εξέδωσε εγκύκλιο για την προστασία των εργαζόμενων στη διανομή προϊόντων με δίκυκλο, ντελιβεράδες και κούριερ. Η εγκύκλιος, μεταξύ άλλων, ορίζει ότι το μεταφορικό όχημα πρέπει να συντηρείται με ευθύνη του εργοδότη, ώστε να διατηρείται σε κατάλληλη κατάσταση, για να μην ενέχει κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων οδηγών. Επίσης, ο εργοδότης υποχρεούται στην κατάλληλη πιστοποίηση ελέγχου (ΚΤΕΟ και βιβλίο τακτικής συντήρησης).

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, ο εργοδότης οφείλει να παρέχει τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία μέσα ατομικής προστασίας, στους εργαζόμενους οδηγούς οχημάτων μεταφοράς προϊόντων καθώς και στους υπόλοιπους εργαζόμενους και να ελέγχει ότι φορούν τα απαραίτητα και κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας κατά την εργασία τους. Ακόμη, οφείλει να έχει στη διάθεσή του γραπτή εκτίμηση του Επαγγελματικού Κινδύνου, που πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τα θέματα που αφορούν στις εργασίες διανομής, μέσω της οποίας αναγνωρίζονται και αξιολογούνται όλοι οι πιθανοί κίνδυνοι και προτείνονται προς εφαρμογή μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπισή τους.

Παράλληλα, με τον νόμο 4512/18, το υπουργείο Εργασίας θέσπισε την υποχρέωση του εργοδότη να αποζημιώσει τον εργαζόμενο που υπέστη εργατικό ατύχημα, εφόσον δεν τηρήθηκε η κείμενη νομοθεσία για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία.