Την απαλλαγή των εφοπλιστών που διαθέτουν εμπορικά πλοία μεσαίας χωρητικότητας, από την υποχρέωση να απασχολούν συγκεκριμένο αριθμό ναυτικών και να καταβάλλουν μισθούς με βάση την ισχύουσα νομοθεσία ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή το Ποτάμι και συγκεκριμένα, δύο βουλευτές του οι Γ.Ψαριανός και Σπ.Δανέλλης.
 
Του Γεράσιμου Λιβιτσάνου
 
Οι δύο βουλευτές επί της ουσίας προτείνουν την γενίκευση σε όλα τα πλοία συγκεκριμένων μέτρων απαλλαγής των εφοπλιστών από το …βάρος του εργατικού κόστους, που σήμερα ισχύει μόνον για τα πλοία με χωρητικότητα πάνω από 3000 κόρους. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το ότι προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός προτείνουν να ισχύσει νομοθετικό διάταγμα του 1953 και μάλιστα όπως δηλώνουν με «αυξημένη συνταγματική ισχύ».
 
¨Όπως επισημαίνουν στην ερώτησή τους  οι Γ.Ψαριανός και Σπ. Δανέλλης, «προβλήματα παρατηρούνται σε σχέση με τις οργανικές συνθέσεις πλοίων 1500 – 2999 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), τα οποία δραστηριοποιούνται τόσο στα εθνικά, όσο και στα ευρωπαϊκά ύδατα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2007, τα ως άνω, υπό ελληνική σημαία πλοία ήταν περίπου 1.000, ενώ σήμερα έχουν μειωθεί σε 400, αφού εξαναγκάσθηκαν μετά την εφαρμογή διατάξεων του Ν.3569/2007 να υψώσουν είτε σημαίες τρίτων χωρών, είτε άλλων κοινοτικών χωρών όπως η Μάλτα και η Κύπρος».
Σημειώνουν πως «οι λόγοι της μείωσης των συγκεκριμένων πλοίων είχαν να κάνουν με τον ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό και τις σημαντικές επιβαρύνσεις που επέφεραν τόσο σε μισθούς, όσο και σε εισφορές, οι αυξημένες οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων τους, οι οποίες είναι υπερδιπλάσιες σε σχέση με τις ανωτέρω χώρες και καθιστούσαν τα συγκεκριμένα ελληνικά πλοία ασύμφορα και μη ανταγωνιστικά»!
 
Ζητούν την αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας στην οποία υποστηρίζουν ότι « προβλέπεται πλέον ότι μόνο τα πλοία άνω των 3000 ΚΟΧ εξαιρούνται από την καταβολή τακτικής εισφοράς υπέρ του ΝΑΤ και μέσω αυτού και στα συναφή ταμεία ΤΠΑΕΝ, ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ, ΕΣΤΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ, για όλους τους ναυτικούς που απασχολούν, πλην των Αξιωματικών, σε αντίθεση με τα πλοία χωρητικότητας 1500 – 2999 ΚΟΧ».
 
Μάλιστα καθιστούν σαφές το αίτημα τους για γενίκευση της εξαίρεσης υποστηρίζοντας ότι το ελληνικό κράτος «έχει χρέος όχι μόνο να σταματήσει το κύμα φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, αλλά και να φροντίσει για την επαναφορά συγκεκριμένων κατηγοριών πλοίων σε αυτό». Προτείνουν μάλιστα συγκεκριμένη νομοθετική αλλαγή ρωτώντας την κυβέρνηση εάν  «σκοπεύει να επαναφέρει τις διατάξεις της παρ.4 του ΝΔ 2687/53, οι οποίες σημειωτέον έχουν αυξημένη συνταγματική ισχύ, και είναι ιδιαιτέρως ευνοϊκές για τα πλοία της κατηγορίας αυτής, τροποποιώντας παράλληλα το αρθρ. 12 του Ν. 3569/2007;»