Η αντιπροσωπεία των οκτώ ευρωβουλευτών, από διάφορες χώρες και κοινοβουλευτικές ομάδες, στο πλαίσιο διερευνητικής αποστολής που οργάνωσε η Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, περιηγήθηκε χτες, Πέμπτη, και σήμερα, Παρασκευή, στο πλαίσιο του ελεγκτικού της έργου, σε επτά μεγάλα έργα που έχουν κριθεί προβληματικά από την Task Force, τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας.
Στη συνέχεια η ομάδα των ευρωβουλευτών παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, όπου στάθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις στα περισσότερα από τα έργα που επισκέφθηκε αν και αναγνώρισε το ρόλο της οικονομικής κρίσης σε αυτές.
Το πρώτο «καμπανάκι» χτύπησε για την πορεία του Κτηματολογίου, ακριβώς εξαιτίας της μεγάλης σημασίας του τόσο για τις επενδύσεις, όσο και για τις παρεμβάσεις στο περιβάλλον. Για την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας ειπώθηκε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο των Βαλκανίων και ότι πρέπει να τηρηθεί ο στόχος να γίνει μια δεξαμενή πόσιμου ύδατος.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 χαρακτηρίστηκε ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, καθώς και το σιδηροδρομικό έργο Τιθορέας – Δομοκού. Δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα στο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρων και για το ηλεκτρονικό Ληξιαρχείο.
Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είπε χαρακτηριστικά ένας εκ των ευρωβουλευτών, «δεν βλέπω να βγαίνει λευκός καπνός». Όλοι όμως επέμειναν, ότι πρέπει να βρεθεί λύση και έκαναν έκκληση στους εμπλεκόμενους φορείς. Η Θεσσαλονίκη, μια πόλη στο μέγεθος των Βρυξελλών, δεν μπορεί να μην έχει μέσα μαζικής μεταφοράς, είπαν οι ευρωβουλευτές.