Η συζήτηση γύρω από την Παιδεία πρέπει να περιστραφεί γύρω από την ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου και όχι γύρω από το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, τόνισε ο Νίκος Φίλης.
 
«Δε θέλω να μπούμε στο δίλημμα 23% η 0%. Δεν έχω τέτοιες πληροφορίες από την Τρόικα. Δε μιλάω εγώ για τα οικονομικά μαζί τους. Αν το βάλει θα το δούμε”, ανέφερε ο υπουργός, ο οποίος πάντως σημείωσε ότι σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει “τόσο εκτεταμένο δίκτυο στην ιδιωτική εκπαίδευση πάσης φύσεως» είπε.
 
Σχετικά με τις «πενταροδεκάρες» για το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, ο κύριος Φίλης επανέλαβε ότι επρόκειτο για σχήμα λόγου και ότι πάντως δεν θα το επαναλάμβανε αν ήξερε τι θα επακολουθήσει. «Ουδείς αναμάρτητος – είμαι ειλικρινής όμως. Δεν μ ' αρέσουν οι κομψευόμενες διατυπώσεις αλλά η ουσία» παραδέχτηκε και διερωτήθηκε:
 
«Όταν κάποιος μπορεί να δώσει 7000 το χρόνο στριμώχνεται για αλλά 700;»

 
«Αυτός που δίνει 7.000 ευρώ το χρόνο για να στείλει το παιδί του στο ιδιωτικό σχολείο είναι εύπορος ή δεν είναι; Δεν λέω ζάμπλουτος. Είναι εύπορος; 7.000 είναι το εισόδημα που έχει μια μεγάλη κατηγορία πολιτών ετησίως. Όταν μια οικογένεια διαθέτει και κάνει την επιλογή σωστά, δικαίωμά της, να στείλει το παιδί της σε ιδιωτικό σχολείο, για διάφορους λόγους δεν κρίνω αλίμονο, ελευθερία επιλογής έχει, δεν μπορεί να δώσει άλλα 700 ευρώ; Να το δεχθώ, δεν θέλω να μπω στο πορτοφόλι κανενός, αλλά μην φτιάχνουμε ένα λαϊκισμό» είπε χαρακτηριστικά.
 
«Θα υπάρξει δραστικότατη μείωση των αποσπάσεων με απόλυτη δραστηριότητα στα δημόσια σχολεία» τόνισε ο υπουργός, μιλώντας για τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, κάνοντας λόγο για περίπου 4000 εκπαιδευτικούς εκτός αιθούσης που επιτελούν διοικητικές εργασίες. «Στόχος του υπουργείου να ξέρουμε στις 31 Μαΐου ποια είναι τα κενά», σημείωσε και πρόσθεσε:
 
«Στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου θα κριθούμε. Μακάρι να έλθουν 20.000 παιδιά στα δημόσια σχολεία»
 
«Να μας εγκαλέσετε να κάνουμε διορισμούς μόνιμους, διότι η ιστορία των αναπληρωτών είναι ιστορία εξόχως αντιπαιδαγωγική διότι δεν δημιουργεί μια μόνιμη σχέση του παιδιού με το δάσκαλο» συμπλήρωσε