2.2 Φορολογική μεταρρύθμιση

Στην ενότητα 2.1 περιλαμβάνεται μια σημαντική μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος όσον αφορά τα έσοδα καθώς και μια δέσμη μέτρων ως προαπαιτούμενες ενέργειες.  Τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του φορολογικού συστήματος και θα δώσουν ώθηση στην προσφορά εργασίας.

Επιπροσθέτως, η κυβέρνηση δεσμεύεται με τα παρακάτω:

i. Φορολογικές μεταρρυθμίσεις: Οι Αρχές, μέχρι τον [Ιούνιο] του 2016 (α) Θα αναθεωρήσουν όλα τα κίνητρα που δίδονται στις επιχειρήσεις όσον αφορά τη φορολόγηση των εσόδων και τις φορολογικές απαλλαγές που εμπεριέχονται σε αυτά, συμπεριλαμβανομένου και του νέου επενδυτικού νόμου στο ITC, εξαλείφοντας εκείνες που κρίνονται αναποτελεσματικές ή άδικες. (β) Θα αναθεωρήσουν και θα προχωρήσουν σε σταδιακή κατάργηση της προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σε συμμόρφωση προς τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (γ)  Θα επιμηκύνουν χρονικά και μέχρι το 2018 την προσωρινή εθελοντική συνεισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας (δ)  Θα συντάξουν όλους εκείνους τους δευτερεύοντες νόμους που είναι απαραίτητοι για την εφαρμογή των ITC και TPC.

ii. Φορολογικοί Κώδικες: Τι οφείλουν να έχουν πράξει οι Αρχές μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 και των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2017: (βασικό παραδοτέο) (α) Κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας που αφορά τον ΦΠΑ, προκειμένου να εναρμονιστεί με τον Φορολογικό Κώδικα, εξαλείφοντας τα κενά που (αυτή τη στιγμή) υφίστανται, καθώς και μείωση του χρόνου απόδοσής του. (β)  Να απλοποιήσουν το γενικό καθεστώς του Φόρου Εισοδήματος και, για τις μικρές επιχειρήσεις, να εξασφαλίσουν μια ενιαία βάση Φόρου Εισοδήματος και  Ασφαλιστικών Εισφορών που βρίσκονται κάτω από το όριο για την υπαγωγή τους στον ΦΠΑ. (γ) Να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό του νόμου που αφορά την φορολόγηση ITC και ο οποίος να καλύπτει τις συγχωνεύσεις, τις εξαγορές, τους εταιρικούς λογαριασμούς αποθεματικών καθώς και την εφαρμογή των διατάξεων της ITC σχετικά με τις διασυνοριακές συναλλαγές και τι ενδοομιλικές συναλλαγές. (δ) Να αναπτύξουν φορολογικό πλαίσιο για συλλογικά επενδυτικά σχήματα και τους μετόχους τους, σύμφωνα με τις καλύτερες πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (ε) Να αναθεωρήσουν την παρακράτηση φόρου επί των τεχνικών υπηρεσιών. (στ)  Να προχωρήσουν σε μια συνολική επανεξέταση των υπόλοιπων φορολογικών νόμων που έρχονται σε σύγκρουση με την ITC και TPC και να υλοποιήσει αυτές τις αλλαγές όπου αυτό είναι απαραίτητο. (ζ)  Να αναθεωρήσουν τις διατάξεις του TPC ώστε να παρέχονται κίνητρα για τη συνεργασία κατά το στάδιο του ελέγχου, μέσω μείωσης των προστίμων. (η)  Να επανεξετάσουν τη δυνατότητα για μια βραχυπρόθεση επέκταση του πιστοποιητικού φορολογικης ενημερότητας ως προδιαγραφή ποιότητας, χωρίς κανένα ρητό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις και χωρίς να θέτει σε αμφισβήτηση τη θεμελιώδη δικαιοδοσία ελέγχου της Φορολογικής Διοίκηση. (θ)  Να αναλάβουν την αναθεώρηση μιας μεταρρύθμισης του ΚΕΔΕ, περιλαμβανομένων των διαδικασιών διαχείρισης εσόδων που προέρχονται από το τίμημα εκποιήσεων σε δημόσιους πλειστηριασμούς.

iii. Φόρος Ακίνητης Περιουσίας: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι Αρχές θα παρέχουν λεπτομερείς προτάσεις που θα εξασφαλίσουν την εναρμόνιση των αντικειμενικών αξιών με τις τιμές της αγοράς ως τον Ιούνιο του 2017. (Βασικό παραδοτέο). Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 θα πρέπει να έχουν διασταυρωθεί όλα τα περιουσιακά στοιχεία των ιδιοκτητών με τις πληροφορίες για τις ατομικές ιδιοκτησίες του Κτηματολογίου.