Σε τραγωδία μετατράπηκε μια προσπάθεια παρέας νεαρών να πραγματοποιήσουν γκράφιτι σε βαγόνια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου τα ξημερώματα του Σαββάτου. Οι νεαροί, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, εισήλθαν στο χώρο ελιγμών – εναπόθεσης συρμών της Γραμμής 1 στο σταθμό «Αττική». Προσπαθώντας να διασχίσουν το χώρο ελιγμών, ένας εξ αυτών σκόνταψε και έπεσε στη ρευματοφόρο κίτρινη γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπηθεί από το τεράστιο ηλεκτρικό φορτίο.

Αν και το ρεύμα σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, διεκόπη άμεσα, ήταν αρκετά αργά και είκοσι λεπτά μετά, όταν παρέλαβε τον νεαρό το ΕΚΑΒ και τον μετέφερε στο Ιπποκράτειο, είχε ήδη εκπνεύσει.

Οι συνθήκες θανάτου του εικοσάχρονου γκραφιτά, ακόμα διερευνώνται από Επιτροπή της ΣΤΑΣΥ, που συνεργάζεται με τις εισαγγελικές αρχές και την αστυνομία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Στις 4 το πρωί του Σαββάτου 18/07/2020, ομάδα νεαρών ατόμων εισήλθε στο χώρο ελιγμών – εναπόθεσης συρμών της Γραμμής 1 στην Αττική, προκειμένου να κάνει γκράφιτι σε συρμούς. Στην προσπάθειά τους να διασχίσουν το χώρο ελιγμών, ένας εξ αυτών σκόνταψε και έπεσε στη ρευματοφόρο γραμμή.

Άμεσα δόθηκε εντολή διακοπής ρεύματος, έγινε κλήση του ΕΚΑΒ και της Αστυνομίας. Στις 4:20 το νεαρό άτομο παρέλαβε το ΕΚΑΒ, προκειμένου να το μεταφέρει στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο. Κατά τη διάρκεια της διακομιδής του, ο νεαρός εξέπνευσε και ο θάνατός του διαπιστώθηκε στο Νοσοκομείο.

Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. συνέστησε ήδη Επιτροπή, η οποία σε συνεργασία με τις Εισαγγελικές Αρχές και την Αστυνομία θα διερευνήσει τις συνθήκες του περιστατικού.

Μια «μάχη» με αντίπαλο την τέχνη του δρόμου

Δεν είναι ωστόσο πρώτη φορά που γκραφιτάς χάνει τη ζωή του στις γραμμές του τρένου. Το γκράφιτι στα βαγόνια είναι μια συνήθη πρακτική των καλλιτεχνών του δρόμου, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως.

Εδώ και δεκαετίες, άτομα κυρίως νεαρής ηλικίας μπαίνουν τις βραδινές ώρες στα αμαξοστάσια, προκειμένου να εκτυλίξουν το ταλέντο τους πάνω στα βαγόνια που διασχίζουν τις συνοικίες των μεγάλων πόλεων.

Οι γκραφιτάδες διώκονται συνεχώς καθώς το γκράφιτι σε πολλές περιπτώσεις είναι παράνομο. Δεν είναι λίγες οι φορές που κυνηγιούνται από τους άνδρες ασφαλείας των σταθμών των τρένων ή από την αστυνομία και αν συλληφθούν τους αποδίδονται κατηγορίες για βανδαλισμό και καταστροφή δημόσιας περιουσίας.

Στην Αθήνα πρόσφατα ο δήμος, προχώρησε σε μεγάλη αντι-γκραφιτι επιχείρηση σε ολόκληρη την Αθήνα αλλά και στις γραμμές του ΗΣΑΠ. Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης είχε αναφερθεί στη τέχνη του δρόμου ως «αισθητικό βιασμό», σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι μάχη στην οποία ο δήμος των Αθηναίων δεν κάνει πίσω. Κλείνουμε βήμα βήμα και με επιμονή, τους λογαριασμούς μας με τον αισθητικό βιασμό της πόλης και τις πράξεις ασέβειας της καθημερινότητας στην Αθήνα».