X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

Η Ήρα Κατσούδα σε υψηλές πτήσεις επάνω από τη σκηνή του θεάτρου Eliart

Η δεύτερη solo παράσταση της stand up comedian, Ήρας Κατσούδα, εδώ και λίγες εβδομάδες είναι γεγονός, κι έτσι στη σκηνή του θεάτρου Eliart μπορεί κανείς να την απολαύσει, μέσα από τα κείμενα της «Για γυναίκα καλή είναι»-παράστασής της. Φρέσκια, σπινθηροβόλα, πνευματώδης, δημιουργική και ενίοτε αιχμηρή, η Ήρα Κατσούδα σηκώνει το γάντι που πετούν οι άνδρες σχεδόν σε κάθε εργασιακό χώρο, και το επιστρέφει με χιούμορ αλλά και αποφασιστικότητα, που θα ζήλευαν πολλοί από εκείνους που το ξεστομίζουν. Στη στάση της στο ΜηνΌρε του TPP αποδεικνύει όλα τα παραπάνω, και δίνει κάθε καλό λόγο για να σπεύσει κανείς να την δει από κοντά.
Η Ήρα Κατσούδα σε υψηλές πτήσεις επάνω από τη σκηνή του θεάτρου Eliart
|

Συνέντευξη στον Ορέστη Βέλμαχο και τον Μηνά Κωνσταντίνου, για το ΜηνΌρε του TPP

Όποιος παρακολουθεί από κοντά την ολοένα αναπτυσσόμενη σκηνή του stand up comedy στην Ελλάδα, δεν μπορεί παρά να διαπιστώσει δύο πράγματα. Πρώτον, το stand up στη χώρα μας κερδίζει συνεχώς εδάφη στην mainstream διασκέδαση, γεμίζοντας από καφετέριες και μικρά μαγαζάκια έως μεγάλες σκηνές και χώρους ειδικά φτιαγμένους γι’ αυτό, όπως το Λοσάτζελε και το Θέατρο ΠΚ. Και δεύτερον, οι γυναίκες στον χώρο μπορεί να είναι λίγες, όμως αυτές που υπάρχουν καταφέρνουν μονίμως να ανοίγουν δρόμους για άλλες, νέες, που έρχονται με φόρα.

Μία από τις γυναίκες του χώρου λοιπόν, η Ήρα Κατσούδα, έχοντας ήδη γράψει πολλές ώρες πτήσεις σε δεκάδες σκηνές και χώρους, ανεβάζει αυτή την περίοδο την δεύτερη solo παράστασή της. Στον πάντα φιλόξενο για κωμωδία χώρο του Eliart, η παράσταση «Για γυναίκα καλή είναι» θα βρίσκεται κάθε βράδυ της Πέμπτης, μέχρι και το τέλος του έτους.

Ήδη, στο εξίσου φιλόξενο για κωμωδία Youtube, ταξιδεύει η πρώτη παράστασή της, «Χωρίς Γλουτένη», με την Ήρα να κλείνει τους λογαριασμούς με τον «χθεσινό» εαυτό της.

«Ήταν τότε το πικ της τρέλας, που είχε ξεκινήσει, που είχε ξεκινήσει «χωρίς γλουτένη», «χωρίς λακτόζη», «γλουτένη χωρίς γλουτένη» και όλα αυτά τα ωραία. Και ξέρεις, άμα τους ρωτούσες, «γιατί δεν τρως γλουτένη;» «εεε δεν ξέρω». Όχι δυσανεκτικοί προφανώς. Δεν το συζητάω. Σαν τρεντ το παίρνω. Και το μόνο που δεν είχε βγει παιδιά, ήταν το stand up comenty, «Χωρίς γλουτένη». Οπότε, να, το ‘βγαλα» σημειώνει η κωμικός, περιγράφοντας πως τα αστεία και οι ιδέες χρόνων έγιναν παράσταση, και με τη σειρά της, η παράσταση… παρελθόν, για να έρθουν οι επόμενες.

«Ήταν η πρώτη μου σόλο και είχε κείμενα που ήταν και πολύ παλιά. Ήταν εφτά χρόνια κείμενα. Ε, δεν ήτανε το ίδιο, ούτε σαν κωμωδία, ούτε σαν άνθρωπος δεν ήμουν εγώ με τα ίδια. Οπότε ήταν λίγο ανομοιογενής. Αλλά εντάξει, μου άρεσε. Μερικά κείμενα μου άρεσαν.. Όχι τα παλιά. Τα σιχαινόμουνα, δηλαδή αν δεν το βρίσκω εγώ πια αστείο, δεν μπορώ να το πω. Το παθαίνουν όλοι οι κωμικοί. Αν το βαρεθείς το αστείο σου… Οπότε μερικά τα είχα τόσο βαρεθεί, ερχόταν η ώρα να τα πω και έλεγα, ας με σκοτώσει τώρα κάποιος, ας γίνει ομηρία στο θέατρο. Δηλαδή, ας μη χρειαστεί να το ξαναπώ αυτό το πράμα. Οπότε, ναι. Το βιντεοσκόπησα, το ανέβασα και φιλιά, καλή απόλαυση» αναφέρει στη συνέντευξή της, με την νέα της παράσταση να έρχεται γραμμένη αποκλειστικά μέσα στην περασμένη χρονιά.

Ζούμε στη χώρα που η φράση που κοσμεί τον τίτλο της παράστασης της Ήρας, «για γυναίκα καλή είναι», έχει ακουστεί για την πλειοψηφία των εργαζόμενων γυναικών, σχεδόν σε κάθε χώρο εργασίας. Ο χώρος της κωμωδίας δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση για τον απανταχού ανδρικό σωβινισμό.

«Εγώ πήρα μηνύματα, όταν το πόσταρα. Μια από τις πιο δυνατές ήταν μία τύπισσα που μου γράφει: «Αν αντιμετωπίζεις εσύ έτσι τον εαυτό σου, πώς περιμένεις να σ’ αντιμετωπίσουν οι άντρες»; Ναι κι άλλη μία που μου είπε: «Ψυχούλα μου μη στεναχωριέσαι που γεννήθηκες γυναίκα. Μπορείς να κάνεις σχεδόν ό,τι κάνουν και οι άντρες». Κατάλαβες τώρα;» ρωτάει. Ναι, απαντάμε εμείς, χωρίς να μπορεί κανείς να πει με ευκολία το ίδιο για τον κόσμο γύρω μας.

Πριν την κωμωδία, ή σχεδόν παράλληλα με την ερασιτεχνική της ενασχόληση με αυτήν, η Ήρα Κατσούδα βρέθηκε στον χώρο της διαφήμισης. Κάτι η κρίση, κάτι η έντονη επιθυμία να ανεβάσει το ταλέντο της επάνω σε μία σκηνή επαγγελματικά και προσηλωμένα, την έφερε εκτός διαφήμισης, με τον κόσμο της κωμωδίας να κερδίζει ακόμα ένα κοφτερό μυαλό. Η πρώτη επαφή όμως, στα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσής της, έχουν μείνει αξέχαστα.

«Στα 21, όπου είχα προτείνει σε ένα συνάδελφο σε ένα φίλο από τη σχολή θεάτρου ν’ ασχοληθεί με το stand up αυτός, όχι εγώ. Κάπως έγινε, κάπως έμπλεξα, κάπως έπρεπε να παίξω, ήταν χάλια, και θα σου πω γιατί. Γιατί εκείνη τη μέρα εγώ έχω αρρωστήσει. Έχω πονόλαιμο. Μου λένε κάποιοι φωστήρες από το θέατρο, πιες λίγο κονιάκ ν’ ανοίξει η φωνή σου. Δεν ανοίγει. Ήπια δύο τρία κονιάκ. Οπότε παιδιά υπάρχει το απόλυτο, το αμήχανο, που βγαίνω για πρώτη φορά στη σκηνή με αμφιβόλου κατασκευής και ποιότητος κείμενο γενικά, και ημισουρωμένη. Σου μιλάω τώρα, πάλι καλά που δεν υπήρχαν social. Πάλι καλά» δηλώνει ανακουφισμένη.

«Μ’ αρέσει που βγαίνουν καινούρια παιδιά. Νομίζω γενικά το να εμπλουτίζεται η σκηνή του stand up είναι αυτό που θα την εδραιώσει κιόλας, να σας πω την αλήθεια» τονίζει και για τους νέους κωμικούς που αυξάνουν χρόνο με το χρόνο στις σκηνές της χώρας.

Η Ήρα, όπως και η πλειοψηφία των κωμικών στην Ελλάδα, μπορεί να έχουν γράψει χιλιάδες ώρες πτήσεις -φράση που χρησιμοποιεί και η ίδια- όμως για την ελληνική τηλεόραση η σκηνή του stand up σχεδόν δεν υπάρχει. Ή καλύτερα, υπάρχει εάν πρόκειται να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της και να βγάλει στο γυαλί ένα αποτέλεσμα αντίστοιχο της ποιότητας που η τηλεόραση παρουσιάζει μέχρι και σήμερα.

«Στο εξωτερικό η τηλεόραση και διάφορα show, γενικά οι κωμικοί χρησιμοποιούνται, έτσι;. Όχι μόνο σε παραστάσεις και τέτοια. Από ραδιόφωνα από late night shows, μέχρι και γράφουν και λόγους πολιτικών που λέει ο λόγος. Δηλαδή, όχι πραγματικά. Είναι ενεργοί σε πάρα πολλά πράγματα. Στην Ελλάδα όχι. Ακόμα δυστυχώς δηλαδή υπάρχουν άτομα που κάνουνε εκπομπές. Να πω ονόματα; Να μην πω ονόματα;» ρωτάει, και ποιος θα τη σταματήσει; Εμείς όχι…

«Ωραία, να πω, ο Λιάγκας ας πούμε. Είχε late night show. Σε παρακαλώ, βάλε τον πρώτο open micker που δεν έχει… θα ‘ναι καλύτερος. Δεν γίνεται δηλαδή. Είναι πολύ αρτηριοσκληρωμένο. Δηλαδή υπάρχουν πολλοί…και δεν μιλάω τώρα για μένα, έτσι; Μιλάω εκ μέρους όλου του χώρου, με πιάνει το παράπονο, ότι ενώ υπάρχουν άνθρωποι που είναι κωμικοί, που είναι δουλειά τους να κάνουν αυτό το πράγμα, δηλαδή εκμεταλλεύσου τους σαν τηλεόραση […] Αρναούτογλου, Κωστόπουλος. Έλα ρε παιδιά τώρα, δεν είναι κανένας να ξεκαρδίζεται… Είναι τώρα late night shows αυτά;» αναρωτιέται, όπως και πολύς κόσμος που τα προηγούμενα χρόνια επιχείρησε να παρακολουθήσει αντίστοιχα προγράμματα.

Κλείνοντας, παρότι το ηχητικό της συνέντευξης είναι πολύ απολαυστικότερο από το κείμενο, γι’ αυτό και προτείνω να την ακούσετε όλοι, δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη η προσέγγιση που και η Ήρα Κατσούδα έχει απέναντι στον χώρο του ελληνικού stand up. Έναν χώρο που ξεχειλίζει υγεία, συναδέλφωση, αλληλεγγύη και αλληλοϋποστήριξη, δείχνοντας έναν ακόμα πιο φωτεινό ορίζοντα, όντας πάντα προσγειωμένοι.

«Θες ουσιαστικά να προστατεύσεις ένα είδος σε μια πρώτη φάση, εννοείται και την πάρτη σου, δεν το συζητάμε, γιατί όταν βγαίνεις στην σκηνή μόνος σου είσαι. Δεν έχει να κάνει με το ποιος ήταν πριν, μετά κι όλα αυτά. Όσο κάνεις καλό, όσο πάει μπροστά το είδος πας μπροστά και συ. Θέλω να πω είναι πολύ λογικό για μένα. Δεν ήμουν ποτέ της λογικής: ξέρεις, να πάει ένας και μετά να τους ισοπεδώσεις τους άλλους, γιατί έτσι δεν θα υπάρχει μέλλον. Δηλαδή πρέπει μαζί να ανεβαίνουν όλο το level».

Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη:

Την Ήρα Κατσούδα μπορείτε να την απολαύσετε από τις 7 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη στις 21.30, στη σκηνή του Θεάτρου Eliart, μέχρι και τις 26 Δεκεμβρίου, ενώ στο ενδιάμεσο, όλο και σε κάποια σκηνή της επαρχίας θα ακούγεται «για γυναίκα, καλή είναι».

Είσοδος: 10 €
Προπώληση: viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου
Διάρκεια: 80’

*η συνέντευξη δόθηκε την Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις